Hrvatska turistička zajednica

Hrvatska je vrijedna posjeta tijekom cijele godine: jesen i zima donose nove kampanje za globalna tržišta

Alenka Juričić Bukarica

Foto: JULIEN DUVAL

Foto: JULIEN DUVAL

Šetnja Dubrovačkim zidinama u ranim jutarnjim satima, luksuzni vikend u Slavoniji, potraga za tartufima u istarskim šumama, ekskluzivni gastronomski doživljaji ili radionica kuhanja s autohtonim začinskim biljem na Brijunima, samo su neki od sadržaja u kojima gosti mogu uživati izvan glavne sezone



Jačanje pred i posezone jedan je od glavnih ciljeva hrvatskog turizma. Tako je u Hrvatskoj tijekom prvih šest mjeseci ove godine ostvareno 7,5 milijuna dolazaka i 29,3 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 5 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima.


Od toga je na Jadranu ostvareno 27 milijuna noćenja, što je 4 posto više nego lani, na kontinentu je ostvareno 1,1 milijun noćenja, što predstavlja rast od 1 posto, dok je u gradu Zagrebu ostvareno 1,2 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 2 posto.


Rast turističkog prometa je rezultat zajedničkog rada cijelog turističkog sektora, od javnih institucija i privatnog sektora do lokalnih zajednica, a ključnu je ulogu imala i snažna promocija Hrvatske na međunarodnim tržištima. Također, tijekom glavnih ljetnih mjeseci uspješno su zadržani pozitivni pokazatelji na razini cijele godine, a očekivanja turističkih djelatnika od posezone su također dobra.





Motovun – raj za ljubitelje tartufa, Foto: ZORAN JELAČA

Posebno kreirane ponude i iskustva


Iako je, dakle, Hrvatska u samom vrhu europskih zemalja s razvijenim turizmom i bogatom turističkom ponudom, ipak je sezonalnost i dalje izazov. Upravo zato, posezona, razdoblje koje nudi mirniji, ali jednako bogat doživljaj – ključna je prilika za privlačenje gostiju. Samim time Hrvatska turistička zajednica (HTZ) radi pojačano na promociji hrvatske turističke ponude izvan glavnih ljetnih mjeseci.


Tako su HTZ i Mastercard udružili snage u međunarodnoj kampanji “One place, endless possibilities” koja se provodi do kraja rujna s ciljem promocije Hrvatske kao destinacije koja u jesenskim mjesecima nudi autentična i jedinstvena iskustva – od eno-gastronomije i aktivnog odmora do umjetnosti i kulture. Središnje mjesto kampanje je platforma priceless.com, na kojoj su dostupne posebno kreirane ponude i iskustva.


Primjeri uključuju turu po Dubrovačkim zidinama u ranim jutarnjim satima, luksuzni vikend u Slavoniji s vinskim i outdoor sadržajem, privatno krstarenje po Jadranu ili potragu za tartufima u istarskim šumama. Uz to, dostupni su i ekskluzivni gastronomski doživljaji poput večere s više sljedova u zagrebačkom restoranu Dubravkin put ili radionice kuhanja s autohtonim začinskim biljem na Brijunima.


Takva raznovrsnost sadržaja naglašava Hrvatsku kao destinaciju vrijednu posjeta tijekom cijele godine, a ne samo u špici sezone. Kampanja je okrenuta publici višeg platnog standarda na dvama tržištima, Ujedinjenom Kraljevstvu i Švicarskoj.



Grad Ozalj, Foto:  JULIEN DUVAL

Promocija na društvenim mrežama

Domaći su gosti ove godine ostvarili velik rast u predsezoni, ali je domaće tržište imalo značajan rast i u špici sezone. Ostvaren je najveći broj dolazaka u povijesti te se nastavlja trend rasta putovanja unutar zemlje, a uz ostalo, vidljiv je i porast poslovnih putovanja domaćih gostiju. Domaći gosti ove godine, dakle, putuju kao nikad prije, a za očekivati je da će se dobri trendovi nastaviti i do kraja godine. HTZ na domaćem tržištu u rujnu i listopadu provodi kampanju “Posjeti me”, a obuhvaćene su destinacije Korčula, zaleđe Zadra, Lika i Podravina. Isto tako, u rujnu i listopadu se provodi promocija Local host na društvenim mrežama u koju je uključeno sedam hrvatskih influencera. Ovom su promocijom obuhvaćene destinacije Središnja Hrvatska, Slavonija, Istra, Kvarner, Dalmacija-Zadar.

Temelji za održiviji turizam


– Zajedničkom kampanjom javnosti želimo približiti Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju koja zahvaljujući svojim autentičnim doživljajima, autohtonosti, prirodnim ljepotama i kulturnom bogatstvu privlači turiste i izvan glavnih ljetnih mjeseci. Bitno nam je naglasiti prednosti koje nam posezona u tom vidu donosi, kao što su manje gužve, ugodna klima i pristupačnije cijene, što dodatno motivira goste na putovanje u Hrvatsku tijekom rujna, listopada, ali i kasnije.


Vjerujemo da suradnjama poput ove s Mastercardom, stvaramo temelje za održiviji turizam te osnažujemo prepoznatljivost naše zemlje kao sigurne i atraktivne turističke destinacije tijekom cijele godine – rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.


Inače, nacionalna TZ do kraja godine odradit će još nekoliko kampanja vezanih za jačanje pred i posezone, kao i za poticanje ranih rezervacija za iduću godinu. Naime, na tržištima Francuske, Poljske i UK-a se do kraja listopada provodi PPS kampanja “Get to know me”, a od listopada do prosinca će se na njemačkom, austrijskom i švicarskom tržištu provoditi early booking kampanja “Just a booking away”.


U istom razdoblju će na portalu Booking.com biti provedena kampanja Local host i to za tržišta Hrvatske, Njemačke, Austrije, Slovenije, Poljske, Češke, Slovačke, Italije, Mađarske i UK-a, a tu su i posebne suradnje s travel platformama. Do prosinca je na tržištu Sjedinjenih Američkih Država u tijeku suradnja s Expediom, a paralelno se odrađuje i oglašavanje nautičkog turizma na Nautical channelu.



Gastro-doživljaj vrijedan Michelinove zvjezdice, Foto: MAJA DANICA PEČANIĆ