SPATIUM NEKRETNINE

Direktor Vedran Prica: 'Naš cilj je biti pouzdan partner za svakog kupca i prodavatelja, bez obzira na to gdje se nalazio'

NL Promo

Foto: N. BLAGOJEVIĆ

Foto: N. BLAGOJEVIĆ

Kada bi gradovi sustavno uključivali agencije u proces donošenja urbanističkih planova, mogli bi izbjeći situacije u kojima se grade projekti koji ne odgovaraju potražnji ili ostaju prazni, naglasio je Vedran Prica



Spatium nekretnine svoj poslovni uspjeh temelje na profesionalnosti, sigurnosti i maksimalnoj posvećenosti svakom klijentu i njegovim potrebama. O brojnim novim projektima, otvaranju ureda u Istri, te promjenama na tržištu nekretnina koje je i dalje dinamično i propulzivno, u razgovoru za Novi list govori Vedran Prica, direktor Spatium nekretnina.


Kakvu ulogu danas ima Spatium na tržištu nekretnina? Što vas čini drugačijima od drugih agencija? Je li to pristup klijentima, način rada ili vizija razvoja tržišta?


– Naša filozofija temelji se na povjerenju i partnerskom odnosu s klijentima, a naš tim okuplja stručne agente na području Istre i Kvarnera. Cilj je da smo uvijek na usluzi klijentu, da iskoristimo svoje znanje, stručnost i ažurnost kod svake kupnje, prodaje ili najma nekretnine, s obzirom na to da je riječ o važnim životnim odlukama.


Razlikuje nas to što uvijek gledamo širu sliku – ne fokusiramo se samo na pojedinu transakciju, nego na dugoročni odnos, bilo da se radi o kupnji doma, investiciji ili razvoju projekata.


Vaš tim često se ističe kao najveća snaga agencije. Na čemu gradite internu kulturu i na koji način upravo timski rad i stručnost vaših agenata utječu na rezultate i povjerenje klijenata?




– Našu internu kulturu gradimo na otvorenoj komunikaciji, međusobnom povjerenju i stalnom učenju. Svi naši agenti prolaze mentorski program i kontinuirano održavamo edukacije, dijelimo znanja i iskustva. Smatram da je svaki uspjeh pojedinca ujedno i uspjeh tima.


Upravo ta sinergija omogućuje da klijent osjeti profesionalnost i sigurnost – zna da iza svakog procesa ne stoji samo jedan agent, nego cijela mreža ljudi koja ga prati i savjetuje, uključujući vrhunsku pravnu službu i kreditne posrednike. To je razlog zašto nam se klijenti vraćaju i zašto nas preporučuju dalje.



Spoj modernog dizajna, funkcionalnosti i luksuza u Voloskom. Foto: PROMO

Dostupnost i snažna podrška


Širenje poslovanja na Istru – otvaranjem ureda u Poreču i Labinu tijekom ove godine – privuklo je pažnju javnosti. Zašto baš ti gradovi, kako ste prepoznali njihov potencijal i što regija Istre dugoročno znači za Spatium?


– Istra je prirodan korak u razvoju Spatiuma. Poreč i Labin odabrali smo jer predstavljaju dvije različite, ali komplementarne priče. Poreč je jedno od najjačih turističkih središta Hrvatske, s kontinuiranim rastom potražnje za kvalitetnim stanovima i kućama, dok je Labin grad s posebnom energijom, kulturnom baštinom i rastućim interesom kupaca.


Svaki naš ured znači bliže klijentima, veću dostupnost i snažniju podršku. A ovo je tek početak jer naš cilj je jasan: biti pouzdan partner za svakog kupca i prodavatelja, bez obzira na to gdje se nalazio.


U Voloskom ekskluzivno zastupate prodaju sedam luksuznih stanova. Po čemu se oni izdvajaju od ostale ponude na Opatijskoj rivijeri?


– Ti stanovi izdvajaju se po spoju modernog dizajna, funkcionalnosti i luksuza. Radi se o manjoj zgradi koja nudi intimu i privatnost, uz korištenje vrhunskih materijala i tehnologije. Svaki stan može se pohvaliti prekrasnim otvorenim pogledom na more, garažnim parkirnim mjesto i spremištem u podrumu zgrade, a dva stana imaju i privatne vanjske bazene.


Lokacija u Voloskom, koje ima šarm ribarskog mjesta i blizinu Opatije, daje poseban pečat ovom projektu. To nije masovni projekt, već selektivan, namijenjen kupcima koji žele vrhunsku kvalitetu života na Opatijskoj rivijeri.


Možete li otkriti jesu li u pripremi neki novi stambeni projekti na području Rijeke i okolice? Ako da, po čemu će biti posebni i kako će odgovarati na potrebe današnjih kupaca?


– U pripremi je projekt koji će tržištu ponuditi nešto doista jedinstveno – modernu novogradnju smještenu u samom centru Rijeke, s ukupno 37 stanova i tri poslovna prostora. Od samog početka Spatium sudjeluje u razvoju projekta zajedno s investitorom, a u fazi prodaje stanova imat ćemo i ekskluzivno zastupanje. Iza projekta stoji renomirani investitor poznat po kvalitetnoj gradnji i pažnji prema detaljima.


Posebnost su i treća i četvrta etaža koje će nuditi prekrasan pogled na more, što dodatno podiže atraktivnost nekretnina. Današnji kupci traže racionalna, funkcionalna rješenja – stanove koji nisu pretjerano veliki, ali imaju sve što čini život udobnim i praktičnim. Ovaj projekt stoga predstavlja izvrsnu priliku i za investiciju u kratkoročni ili dugoročni najam, i za kupnju kvalitetnog doma u samom centru Rijeke.


Jedinstvena pozicija Marčeljeve Drage

Ekskluzivan projekt u Marčeljevoj Dragi postigao je rekordnu cijenu kvadrata na riječkom tržištu, a većina stanova je prodana i prije završetka gradnje. Kako objašnjavate taj uspjeh?


– U ovoj novogradnji ostala su još samo dva stana na prodaju, dok je useljenje planirano za siječanj 2026. godine. Cijene postignute u ovom projektu najviše su ikada ostvarene na riječkom tržištu, a uspjeh je rezultat kombinacije nekoliko ključnih faktora – vrhunske lokacije, iznimne kvalitete gradnje i povjerenja koje smo izgradili s kupcima. Marčeljeva Draga nudi jedinstvenu poziciju između Rijeke i Opatije, s prekrasnim pogledom na more i neposrednom blizinom svih sadržaja potrebnih za ugodan život. Kupci su prepoznali kvalitetu projekta, a naše ekskluzivno zastupanje dodatno je osiguralo transparentnost i sigurnost procesa. To je dokaz da tržište spremno plaća premium cijenu kada dobije premium vrijednost.


Stanovi u Marčeljevoji Dragi bit će useljivi početkom 2026. godine. Foto: PROMO

Urbana regeneracija Rijeke i Pule


Urbanistički planovi često se donose bez dovoljno konzultacija s tržištem. Smatrate li da bi gradovi trebali više surađivati s agencijama za nekretnine i investitorima te što bi se time moglo postići?


– Apsolutno. Agencije poput naše svakodnevno su u kontaktu s kupcima i investitorima te imaju vrlo jasnu sliku o realnim potrebama tržišta. Kada bi gradovi sustavno uključivali agencije u proces donošenja urbanističkih planova, mogli bi izbjeći situacije u kojima se grade projekti koji ne odgovaraju potražnji ili ostaju prazni.


Suradnja bi donijela bolje planiranje, održiviji razvoj i kvalitetniji urbani prostor za građane.


Rijeka i Pula imaju snažnu industrijsku i kulturnu prošlost, ali i puno zapuštenih prostora u samim centrima. Koliko je urbana regeneracija nužna za njihovu budućnost i što bi gradovi trebali napraviti kako bi ponovno privukli život u svoja središta?


– Urbana regeneracija ključna je za budućnost oba grada. Nerealno je širiti se prema periferiji dok središta ostaju zapuštena. U Rijeci ima puno prostora za urbanu regeneraciju, odnosno jako puno “džepova” koji bi trebali ući u urbanu zonu. Primjerice, Vodovodna ulica i Ulica Milutina Barača te područje Delte i Mlake zanimljiva su za stambena naselja.


Idealna naselja za obiteljske kuće su na područjima: Bivio, Turanj, Gornja Drenova i Lukovići. Gradovi bi trebali poticati prenamjenu starih prostora, stvarati uvjete za investicije i povezivati privatni sektor s javnim u cilju oživljavanja centra.


Takvi projekti ne donose samo nove stanove, već i sadržaje koji privlače ljude, otvaraju radna mjesta i vraćaju život u gradske jezgre. Rijeka i Pula mogu postati primjeri modernih mediteranskih gradova koji spajaju tradiciju i suvremenost, ali to zahtijeva odlučnost i viziju.


Godinama smo svjedočili kupcima koji su bili spremni plaćati gotovo pa nerealne cijene kvadrata. Je li ta era završila, tko su danas kupci na tržištu i kako se to odražava na dinamiku kupoprodaje?


– Može se reći da je završila era kupaca koji su bili spremni platiti gotovo pa nerealne cijene kvadrata. Današnji kupci pristupaju tržištu puno racionalnije – spremni su platiti visoku cijenu jedino kada nekretnina zaista nudi posebnu vrijednost i opravdava traženu cijenu.


Glavninu tržišta sada čine ljudi koji traže kvalitetan dom za život ili sigurnu dugoročnu investiciju, a znatno manje oni koji kupuju pod svaku cijenu. Unatoč toj racionalizaciji, nekretnine ostaju jedan od najatraktivnijih oblika ulaganja.


Građani Hrvatske trenutačno drže rekordnu razinu štednje, koja raste oko 9 posto godišnje, ali kamate na obveznice i depozite ostaju niže od inflacije, što znači realni gubitak vrijednosti. Kao i u prethodnim valovima, višak kapitala ponovno se prelijeva u nekretnine, osobito s obzirom na ograničenu ponudu novih projekata. Upravo to i dalje održava tržište dinamičnim i stabilnim.


NOVI PROJEKT

U pripremi je projekt koji će tržištu ponuditi nešto doista jedinstveno – modernu novogradnju smještenu u samom centru Rijeke, s ukupno 37 stanova i tri poslovna prostora

Dobre nekretnine vrlo brzo nađu kupca


Koliko su starogradnje i dalje tražene u usporedbi s novogradnjama? Koji su faktori presudni u formiranju cijene tih stanova – lokacija, kvaliteta gradnje, uređenost – i koliko se u praksi cijene razlikuju od početnih očekivanja prodavatelja?


Potražnja za starogradnjama u posljednje vrijeme opada, prije svega zato što su često precijenjene. Kupci sve češće procjenjuju da im se više isplati uložiti nešto više novca u novogradnju nego kupiti stan u starijoj zgradi i zatim dodatno ulagati u renovaciju. Na kraju, iako ste uložili značajna sredstva, dobivate “noviji stan” u staroj zgradi, što mnogima jednostavno nema smisla.


Naravno, i dalje postoje starogradnje koje su tražene – prije svega one na iznimnim lokacijama. No generalno gledano, kupci danas više prepoznaju vrijednost u novogradnjama: dobivaju modernu infrastrukturu, bolju energetsku učinkovitost i višu kvalitetu gradnje. Zbog svega navedenog, u većini slučajeva postignuta cijena starogradnji niža je od početne, jer kupci uračunavaju troškove adaptacije i energetsku neučinkovitost.


Presudni faktori su lokacija i stanje stana – ako su oba jaka, starogradnja može biti konkurencija novogradnji. No trend jasno pokazuje da novogradnje s modernim standardima i energetski učinkovitom gradnjom postižu više cijene i bržu prodaju.


Tržište nekretnina često se promatra kroz prizmu investitora i kupaca, ali koliko je ono u stvarnosti povezano s razvojem turizma i kvalitetom života lokalnog stanovništva?


– Veza je vrlo jaka. Nekretnine su osnovna infrastruktura i za turizam i za svakodnevni život građana. Ako se gradi previše apartmana, kvaliteta života lokalnog stanovništva pada.


Ako se pak ulaže u kvalitetne stambene projekte i urbanu regeneraciju, onda i turizam dobiva novu vrijednost – jer turisti žele doći u grad koji živi, a ne u mjesto koje je prazno izvan ljetne sezone. Dugoročno, održivo tržište nekretnina znači i zdraviji turizam i bolju kvalitetu života za stanovnike.


Potražnja na tržištu i dalje nadmašuje ponudu. Kako se ta neravnoteža odražava na kupce koji traže dom, a kakve prednosti ili izazove donosi prodavateljima?


– Za kupce to znači da moraju biti brzi i odlučni jer dobre nekretnine vrlo brzo nađu kupca i nestanu s tržišta. Nerijetko su prisiljeni podizati svoj budžet ili prilagoditi očekivanja. Za prodavatelje je to povoljnija situacija, jer mogu ostvariti više cijene i bržu prodaju, no i oni moraju biti realni – prenapuhane cijene kupci jednostavno više ne prihvaćaju.


Turistički najam u središtima gradova sve je složeniji zbog novih pravila – od obavezne suglasnosti suvlasnika do dodatnih poreza. Koliko te promjene utječu na isplativost najma i odluke investitora?


– Nove regulative otežavaju situaciju investitorima i vlasnicima koji žele stanove koristiti za turistički najam. Suglasnost suvlasnika, dodatni porezi i stroža pravila čine čitav proces dugotrajnijim i skupljim, što u konačnici smanjuje isplativost.


S druge strane, ovakve promjene otvaraju i novu priliku – tržište dugoročnog najma, koje je u gradovima poput Rijeke izrazito traženo. Dugoročni najam nekretnina je popularan i tražen jer ljudi koji su u Rijeku stigli poslom ili zbog studiranja tako rješavaju svoje trenutačno stambeno pitanje. Tako da će regulative zasigurno usporiti rast apartmanskog tržišta, ali istovremeno mogu potaknuti ravnotežu između turizma i kvalitete života lokalnog stanovništva.



Za novogradnje vlada i dalje velik interes kupaca. Foto: PROMO