TZ GORSKI KOTAR

Direktor Petar Hrg: 'Lokalna zajednica mora snažno biti uključena u turistički razvoj'

Marinko Krmpotić

Foto: S. HORAČEK

Foto: S. HORAČEK

Nekadašnja društva za uređenje i uljepšavanje mjesta, aktivna još u 19. stoljeću, bila su začetnici turizma u Hrvatskoj. Takvih udruga danas nema, no korisno bi bilo ponovno ih osnovati, kazao je direktor TZ Gorskog kotara Petar Hrg



Zadovoljni smo do sada ovogodišnjom turističkom sezonom, posebice rezultatima ostvarenima u prvih devet mjeseci – ističe direktor TZ Gorski kotar Petar Hrg.


– Pogled na brojke pokazuje da smo u odnosu na isto razdoblje prošle godine ostvarili dva posto više noćenja i tri posto više dolazaka. To su pokazatelji koji nam puno znače, a posebno raduje rast od jedan posto domaćih i dva posto stranih gostiju.


Rezultati bi bili i bolji da u srpnju nismo imali nekoliko dana lošeg vremena, što je dio gostiju natjeralo na skraćivanje boravka. Tako smo imali neuobičajenu situaciju: pet posto više dolazaka, ali i pet posto manje noćenja. Sezona za nas nije završena – ulazimo u jesen i predblagdansko razdoblje, kada također bilježimo dobre rezultate, osobito s domaćim gostima.




Vjerujemo da će, uz daljnji dobar tijek, i ova godina završiti na vrlo visokoj razini u pogledu broja dolazaka i noćenja, naglašava Hrg, dodajući kako dugoročni razvoj turizma u Gorskom kotaru ovisi o aktivnostima na četiri ključna područja.



Petar Hrg, direktorTZ Gorski kotar, Foto: M. KRMPOTIĆ

– Prvo područje su kapitalna ulaganja u turističku i sportsku infrastrukturu. Ona su preduvjet za stvaranje kvalitetnih radnih mjesta, zadržavanje stanovništva i cjelokupni razvoj regije. Istodobno, takva ulaganja povećavaju atraktivnost destinacije, a rast dolazaka i noćenja znači i veću turističku potrošnju te izravnu zaradu od turizma.


Drugo važno područje je poljoprivreda. Njezin razvoj donosi uređene krajobraze, kratke lance nabave, domaće proizvode u restoranima i ugostiteljskim objektima – ukratko, sve ono što čini temelj ponude ruralne destinacije kakav je Gorski kotar. No da bi se to ostvarilo, potrebno je redefinirati postojeće stanje, unaprijediti sustav poticaja i potaknuti poljoprivrednike na intenzivniju suradnju s turističkim sektorom.


Ulaganje u terensku infrastrukturu

Ured TZ Gorski kotar tijekom godine provodio je sve aktivnosti prema planu. Bili smo servis svim dionicima goranskog turizma te komunikacijski kanal prema domaćim i inozemnim tržištima. Zajedno s TZ Kvarnera proveli smo ozbiljnu promotivnu kampanju, a na isti način nastavljamo i u ostatku godine. Uz to, značajna sredstva uložili smo u terensku infrastrukturu, posebice pješačke i biciklističke staze. Sve je to realizirano uz potporu TZ Kvarnera, Primorsko-goranske županije i Hrvatske turističke zajednice – istaknuo je Petar Hrg.

Treći ključni element je prostorno planiranje. Već su ostvareni određeni pomaci kroz suradnju sa Zavodom za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije. Cilj mora biti da gradnja novih objekata, turističkih i drugih, bude usklađena s obilježjima krajobraza i tradicijom lokalne arhitekture. Red je potrebno uvesti, jer primjeri iz drugih dijelova Hrvatske pokazuju što se događa kada ga nema.


Konačno, četvrti element je snažnije uključivanje lokalne zajednice u turistički razvoj. Nekadašnja društva za uređenje i uljepšavanje mjesta, aktivna još u 19. stoljeću, bila su začetnici turizma u Hrvatskoj. Takvih udruga danas nema, no korisno bi bilo ponovno ih osnovati i potaknuti na aktivno sudjelovanje u oblikovanju i unapređenju turističke ponude – zaključuje Petar Hrg.



Gorski kotar, Foto: LYNX AND FOX