Kakva scena

Po prvi put u istom danu dvije kontejnerske matice u Rijeci! Ovo ne mogu ni Kopar ni Trst

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Na dva riječka terminala u razmaku od svega nekoliko sati pristala dva identična broda istog brodara



Nakon što je na Rijeka Gateway(RGW) kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali pristao prvi veliki kontejnerski brod, takozvana “matica”, s komercijalnim teretom, još je jedan pristao na drugi riječki kontejnerski terminal, Jadranska vrata (AGCT), na Brajdici.


Time je prvog dana operativnog rada RGW terminala, riječka luka potvrdila svoj status jedine luke na sjevernom Jadranu koja može istovremeno primiti dva kontejnerska broda “matice”, duljine od 350 metara ili veće.


kontejnerski brod Umm Qarn na kontejnerskom terminalu AGCT na Brajdici / Foto Marko Gracin


Posebna je zanimljivost što su, igrom slučaja, na dva riječka terminala u razmaku od svega nekoliko sati pristala dva identična broda istog brodara, tvrtke Hapag Lloyd.




Na Zagrebačku obalu, odnosno RGW kontejnerski terminal pristao je “Al Jasrah”, a na brajdicu “Umm Qarn”, praktički blizanci, izgrađeni 2016. godine, oba duljine 368 metara i širine 51 metar, s nominalnim kapacitetom prijevoza 14.993 TEU-a(ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera).


Jedina vidljiva razlika je u količini tereta s kojim su doplovili u Riječki zaljev, jer je “Al Jasrah” stigao gotovo potpuno nakrcan, dok je na “Umm Qarnu” tereta bilo vidljivo manje.


“Umm Qarn” je u Rijeku doplovio nakon što je prvethodno obavio prekrcaj u Kopru, dok je “Al Jasrah” u Rijeku doplovio izravno nakon prolaska Sueskog kanala, odnosno iz egipatske luke Port Said.