Karijerni zaokret

Moby svoju elektronsku glazbu “prevodi” na jezik simfonijskog orkestra

T.I.

Foto: Giovanni Riccardi/Flickr

Foto: Giovanni Riccardi/Flickr

Ovo jest veliki zaokret, ali kad se zna Mobyev backround, stvari su ipak malo manje čude i sjedaju zapravo na svoje mjesto. Naime, Mobyjeva majka je bila pijanistica, prabaka je predavala klasičnu kompoziciju, a i sam je studirao teoriju glazbe, svirajući klasiku i jazz do 13. godine



Iako se čini da je Moby, jedna od najvećih zvijezda elektronske glazbe na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće, odavno nestao s radara, to je samo djelomično istina. Točno je da Moby već dugo nije „upiknuo“ pjesmu koja ima težinu njegovih davnašnjih hitova kao što su “Why Does My Heart Feel So Bad?”, „Bodyrock“, “We Are All Made of Stars” ili „Lift Me Up“, ali je zapravo diskografski aktivniji negoli kad je bio ekstremno popularan.


Od 2016. godine ne propušta izdati bar jedan album godišnje, samo što to zanima sve manje ljudi. I ove godine u svibnju mu izlazi novo djelo, već 19. po redu u karijeri, na kojem će revidirati vlastite pjesme i predstaviti ih u novim aranžmanima, ukloniti elektroniku i uvesti akustične i orkestralne aranžmane, uz vokalna gostovanja pjevača s kojima dosad nije surađivao kao što su Mark Lanegan, Jim Jones iz My Morning Jacket, Gregory Porter i veteran Kris Kristofferson.


U skladu s tonom i konceptom albuma, ovu glazbu neće izdati njegova dugogodišnja matične diskografska kuće za Europu Mute, već Deutsche Grammophon koji gotovo isključivo objavljuje klasičnu glazbu.




Ovo jest veliki zaokret, ali kad se zna Mobyev backround, stvari su ipak malo manje čude i sjedaju zapravo na svoje mjesto. Naime, Mobyjeva majka je bila pijanistica, prabaka je predavala klasičnu kompoziciju, a i sam je studirao teoriju glazbe, svirajući klasiku i jazz do 13. godine, kada je shvatio da je skidanje The Clasha zabavnije.


“A to je slomilo srce mog jadnog učitelja glazbe jer je želio da postanem virtuoz, čudo od djeteta” – rekao je Moby u svježem razgovoru za Guardian.


Usprkos tome, Moby priznaje da je snimanje novog albuma još uvijek zahtijevalo da prebrodi “kognitivnu disonancu oko ideje da će šesnaestogodišnjak koji je svirao punk u klubovima pred – u najboljem slučaju – desetak ljudi, ikada biti u domeni mogućnosti rada s orkestrom.”


Moby unatoč činjenici da je prvo svirao u punk bendu, a onda se okrenuo prvo agresivnijoj elektronskoj i techno glazbi, pa melankoličnoj i downtempo elektronici koja ga je zapravo i proslavila, nikad nije odbacio u potpunosti izbrisao iz sebe klasičnu glazbu. Obožavatelj je Debussyja, Vaughna Williamsa i Georgea Muffata, klasičara za koje većina njegovih obožavatelja nije niti čula.


Mobyev akustični i orkestrirani album s novim aranžmanima pjesama „Natural Blues“ , „Go“, „Extreme Ways“…, izlazi 28. svibnja ove godine. Kako Moby zvuči uz orkestar, poslušajte u prvoj pjesmi objavljenoj u znak najave albuma, „Porcelain“ s Jimom Jamesom kao gostujućim vokalom.