Automobilizam

Matija Jurišić drugi na osmoj utrci sezone Prvenstva Europe, prvo mjesto odnio krivi odabir guma

Miroslav Krpan

Matija Jurišić/Foto M. KRPAN

Matija Jurišić/Foto M. KRPAN

Na najkraćoj stazi Europskog prvenstva ukupna pobjeda Sebastiena Petita, Jurišić drugi usprkos dvije brže vožnje, a Pereković tek šesti u svojim grupama



RIJEKA  U sjeverozapadnoj Njemačkoj, u okolici Borgloha, gradića između Dortmunda i Hannovera, vozila se osma utrka sezone FIA EHC – European Hill Climb Championship, ovogodišnjeg Prvenstva Europe u auto utrkama na brdskim stazama. Među 160 sudionika iz 16 zemalja, u različitim konkurencijama utrke s dugom tradicijom, „Int. 57th ADAC Hill Climb Race Osnabrück“, nastupila su i dvojica hrvatskih automobilista. Bila je to utrka na najkraćoj stazi za bodove kontinentalnog prvenstva, Hilter-Borgloh, dugoj tek 2.030  metara, uz uspon od 4,5 posto. Vožena su četiri treninga, a od tri vožnje za bodove su uzimani rezultati dviju boljih.


Mladi riječki as 22-godišnji Matija Jurišić, matično član AK RI autosport, aktualni europski prvak Kategorije I za 2024.godinu i pobjednik FIA Grupe 4, nastup u Peugeotu 308 1.6 TCR zaključio je na drugoj poziciji FIA Grupe 4 s 953 tisućinke sekunde slabijim vremenom od Mađara Norberta Nagyja (BMW E46 1.8T). Dan ranije na treninzima je Jurišić bio sporiji, da bi u prvoj i trećoj bodovnoj vožnji ostvario bolja vremena od Nagyja.


Međutim, presudna je bila druga vožnja, krivi odabir guma, slabiji rezultat od konkurenta i razlika koja je presudila da Nagy ostvari prvu pobjedu u ovoj grupi, a Jurišić svoju drugu ovogodišnju drugu poziciju. No, i dalje je vodeći u FIA Grupi 4 s neznatno manjom razlikom, dok u ukupnom poretku Kategorije I bodovno dijeli drugu poziciju sa Španjolcem, vodećim vozačem Grupe 5.




Zagrepčanin Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer Evo IX) u najjačoj FIA Grupi 1 ovog puta nije mogao bolje od šeste, nažalost posljednje pozicije. Najbrži, u svom tek drugom ovogodišnjem nastupu, bio je Švicarac sa češkom licencom Ronnie Bratschi (Mitsubishi Lancer Evo VII RS), pobijedivši i u ukupnom poretku Kategorije I ispred Poljaka Grzegorza Rožalskog (Mitsubishi Lancer) i sunarodnjaka Reta Meisela (Mercedes Benz SLK 340). Pereković je u grupi zadržao četvrtu poziciju, dok je u ukupnom poretku pao na 11.mjesto.


Trećim nastupom sezone treću je pobjedu FIA Grupe 2 ostvario Poljak Karol Krupa (Škoda Fabia CT), dok je svojevrsno iznenađenje odustajanje u drugoj vožnji, nakon najbolje prve FIA Grupe 3, Talijana Antonina Migliuola (Mitsubishi Lancer Evo IX), koji nastupa pod pseudonimom „O-Play“. Iskoristio je to srpski internacionalac Milovan Vesnić (Audi RS3 LMS) upisavši, poslije Češke, drugu ovogodišnju pobjedu. Neupitna je bila pobjeda Španjolca Luisa Antonia Pendo Lopeza (Renault Clio RS Cup Evo) u FIA Grupi 5.


Favorit za ukupnu pobjedu sudionika Europskog prvenstva Kategorije II (formule i prototipovi) peterostruki prvak Europe Talijan Christian Merli (Nova Proto NP01) bio je najbrži u prve dvije vožnje, u trećoj odustao, da bi zbroj vremena boljih vožnji pobjednikom „izbacio“ Francuza Sebastiena Petita (Nova NP01-2), tim više jer je prva vožnja za sve bila najsporijom. Drugi je bio još jedan Francuz iste obitelji, Kevin Petit (Nova Proto NP01), a treći Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01). Merli tek četvrti s čak 5,398 sekundi slabijim vremenom od pobjednika. Najbrže vrijeme dana u posljednjem prolasku tom kratkom stazom ostvario je pobjednik Sebastien Petit vremenom 50,695 sekundi uz prosjek 144,2 km/sat.


Za nešto više od 40 dana, kada se odvezu posljednje tri utrke sezone, znat će se poredak ovogodišnjeg brdskog Prvenstva Europe. Devetu utrku sezone, na blagdanski vikend Velike Gospe, od 15. do 17.kolovoza u Švicarskoj, na liderskim pozicijama dočekuju u Kategoriji I i FIA Grupi 3 „O*Play“, u Gupi 1 Grzegorz Rožalski, Grupi 2 Karol Krupa, Grupi 4 Matija Jurišić, Grupi 5 Luis Antonio Pendo Lopez, a u Kategoriji II Christian Merli.