Automobilistička utrka na Grobniku

Mari Franiću pripala poslastica dana, Paolo Brajnik nije uspio popraviti vlastiti rekord

Miroslav Krpan

Detalj s jedne od osam utrka/M. GRACIN

Detalj s jedne od osam utrka/M. GRACIN

Na kultnoj stazi održano je osam utrka uz sudjelovanje 128 vozača



GROBNIČKO POLJE  Idealni vremenski uvjeti trećeg programskog dana međunarodne automobilističke utrke »Nagrada Hrvatske 2020.«, održane u vrhunskoj organizaciji Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge Staza Grobnik, na kultnoj stazi Automotodroma Grobnik, donijeli su izvrsnih osam utrka, u brojnim klasama, grupama, kupovima i prvenstvima, uz sudjelovanje 128 vozača, uz poneku inozemnu vozačicu, iz čak 11 zemalja Europe. Vrijedi ponoviti podatak da je ovo, uz Formulu 1, jedna, ako ne i jedina kružna auto utrka na europskom tlu održana u ovim »korona danima i mjesecima«, uz sve epidemiološke mjere, bez gledatelja, ali uz cjelodnevne televizijske prijenose.


Poslastica dana bila je završna utrka, bodovno druga za Prvenstvo Hrvatske u kojoj se na startu našlo 29 vozača. Izostavši s jutarnjeg kvalifikacijskog treninga, jednog od veterana hrvatskog automobilizma i višestrukog prvaka, slijedio je start s posljednje pozicije. No, stasiti Dubrovčanin Maro Franić (AK Dubrovnik Racing) u rukama je imao aduta za utrku – robusni i zasigurno u Hrvatskoj trenutno najbrži automobil, djelo iskusnog Ogulinca Milana Brozinića, »VW Golf 5«. Dan nakon sigurne pobjede, u startu je krenuo očekivano, žestoko, prvih 150 metara upisao je osam prestignutih, nakon jednog kruga bio je na desetoj, a u petom krugu na vodećoj poziciji. Jednostavno – strava brzo, što pokazuje i najbolje vrijeme utrke 1:43,641 minuta, uz prosjek 144,777 km/sat. Ciljem pobjednički prolazi Maro Franić, pobjeđuje u grupi 3 PH ispred izvrsnog i iskusnog Buzećana Valtera Nežića (AK Buzet Autosport) koji je Hondom Civic TypeR, poslije 12 krugova, zaostao 13,844 sekundi. Treći je bio, »novi« na krugu, Nikola Radnjić (Dubrovnik Racing), u još jednoj Hondi Civic TypeR. I nedjeljnu je utrku visoko u poretku, četvrti ukupno, s pobjedom u klasi 6 i grupi 2 završio »leteći Bodul« Lovro Badurina iz Karting kluba Rijeka u malenom, ali »paprenom« Peugeotu 106 rallye. Pobjednikom grupe 1 i najmanje klase hrvatskog prvenstva bio je Ivan Petrušić (AK Župa Dubrovačka) u Peugeotu 106 rally.


Borkovićeva premoć


Imena od formata, vozači Srbije, Slovačke, Češke, Mašarske, Makedonije, Njemačke, Hrvatske i Poljske, uz prestižni vozni park sudjelovali su u jednom danu u dvije utrke, prestižne serije TCR Eastern Europe. Očekivao se troboj znanih asova hrvatskog okruženja, u kojem je s dvije pobjede slavio, očito najspremniji, dvometraš, srpski as Dušan Borković u »Hyundaiju i30 N TCR«, ostavivši iza sebe ništa manje trofejnog sunarodnjaka, Užičanina Milovana Vesnića, koji je »Cuprom TCR«, u prvoj utrci zaostao 7,894 sekunde, a u drugoj 11,987 sekundi. Treći as u troboju, Makedonac Igor Stefanovski (Hyundai i30 N TCR) u obje se utrke morao zadovoljiti šestim mjestom, dok je treće u obje vožnje pripalo Slovaku Mateju Konopki u još jednom Hyundaiju. Jedini hrvatski vozač u ovako prestižnoj europskoj konkurenciji, Dubrovčanin Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing) u »Cupri TCR« prvu je utrku okončao na 13. poziciji, a drugu na desetoj.


Foto galerija: Automobilistička utrka na Grobniku, Nagrada Hrvatske 2020. Foto: Marko Gracin




Talijan Paolo Brajnik besprijekorno je stigao i do druge pobjede u dva dana konkurencije formula. Vozeći »Dallaru F318«, nakon 19 krugova grobničkom stazom, bio je 42,763 sekunde brži od drugoplasiranog Austrijanca Dannyja Luderera (Dallara F308), dok je s krugom zaostatka do postolja stigao Slovak Patrick Schober (Tatuus T014 Abarth). Brajnik je vozio najbolje vrijeme dana 1:19,528 minuta, ali nedovoljno za obaranje rekorda postavljenog dan ranije.


Turina peti


Češki automobilisti pobjednički su dominirali su u dvije utrke, prvo u »GT« Libor Milota u »Mercedesu AMG GT3« ponavlja subotnji rezultat i uz 36,195 sekundi prednosti pobjeđuje ispred Slovaka Mira Konopke (Lamborghini Supertropl), dok je treći bio Čeh Daniel Skalicky (Audi R8 LMS Ultra GT3). U skupni utrke TC+TWC3 pobjeđuje Čeh Aliyyah Koloc (Renault Clio IV), a u Chevrolet Crize Cupu Austrijanac Björn Dietrich.


Dvadesetak izjednačenih malih »zujalica« Renault Twingo u istoimenom međunarodnom kupu kojeg su nositelji Slovenci iz Lema Racinga pola sata nisu dozvoljavali skretanje pažnje izvan staze. Vozilo se u »gusjenici«, u ciljni pravac ušlo je pet bolida. Odlučilo je 20 tisućinki sekunde u korist Slovenca Mateja Ivanuša za pobjedu ispred sunarodnjaka Nika Štefančiča, dok je trećeplasirani Jaka Marinšek zaostao 49 tisućinki sekunde. Izvrsnu je vožnju prikazao i domaći adut Viktor Turina, povremeno drugi-treći, a u finišu peti, dok je Ozren Vitezioca završio na osmom mjestu.


Izvrstan automobilistički vikend na Automotodromu Grobnik dokazao je spremnost hrvatskih organizatora, i u otežanim prigodama, za vrhunske europske oktanske priredbe.