Havarija na Atlantiku

Bourbon Rhode: Istraga o potonuću tegljača s hrvatskim kapetanom otkrila sigurnosni problem na samom brodu?

Portal Novi list

Bourbon Rhode

Bourbon Rhode



Administracija tehničkih istraga Vlade Vojvodstva Luksemburg, zemlje pod čijom je zastavom plovio potonuli tegljač Bourbon Rhode, objavila je dokument s rezultatima dijela istrage o razlozima potonuća 26. rujna 2019. u Atlantskom oceanu tijekom tranzitnog putovanja od Las Palmasa do Gvajane, javlja morski.hr.


Istraga je još u tijeku, no u dokumentu koji je izdan kao preporuka svim ostalim tegljačima ovog tipa, ističe se sigurnosni problem koji zahtijeva hitnu sigurnosnu akciju!


– „Bourbon Rhode“ je bio prekooceanski tegljač čija su zadaća bila sidrena rukovanja platformi. Bio je opremljen sistemom „shark jaws“ (engl. = čeljust morskog psa) ugrađenog na zadnjem dijelu Z-drive porivnog odjeljenja da osigura lanac sidra ili sajle za vrijeme sidrenih operacija. Za vrijeme operacije, more s palube može nesmetano ući u vodonepropusno odjeljenje koje ima tri odvoda, postavljena u samom dvodnu istog odjeljenja. Kad nije u korištenju sustav „shark jaws“ je spušten u svoje kućište i vodoravan je s palubom. U spuštenoj poziciji šupljine oko navedenog sustava, omogućuju morskoj vodi da uđe u kućište.




Za vrijeme tegljačkih aktivnosti, proizvođač preporučuje održavanje sustava „shark jaws“ jednom tjedno. Jedna od zadaća tijekom održavanja je odstraniti inspekcijski poklopac na vertikalnoj strani i očistiti nakupljeni mulj, pijesak ili druge objekte iz vodonepropusnog odjeljenja – detaljno se navodi u dokumentu u kojem slijedi jasno pojašnjenje što je dovelo do potonuća broda.


– Pri završetku održavanja, inspekcijski poklopac treba biti vraćen na mjesto, uz korištenje silikonskog brtvila. Kroz vrijeme, inspekcijski poklopac sustava „shark jaws“ na brodu „Bourbon Rhode“ je izgubio vodonepropusno svojstvo. Prodiruća morska voda s palube koja ulazi u vodonepropusno odjeljenje prolazi nesmetano kroz inspekcijski poklopac i skuplja se u kaljuži, na dnu Z-drive pogonskog postrojenja i može se ispumpati pomoću kaljužne pumpe.


Istraga je pokazala da unutar ovih nepovoljnih okolnosti i u kombinaciji s drugim sigurnosnim okolnostima, koji će biti naknadno otkriveni, količina morske vode koja je prodirala u vodonepropusno odjeljenje ga je vjerovatno napunila do te količine, da je neopaženo ili nekontrolirano kroz neki period vremena došlo do nesigurnog stanja broda. To je moglo dovesti do glavnog propuštanja morske vode, što je rezultiralo potapanjem broda – upozorava se u dokumentu koji donosi još jedno zabrinjavajuće otkriće.


– Za vrijeme istrage, analiza samog operatera „Bourbon“ je ukazala i na druge tegljače iste vrste u toj floti s propuštanjem na području inspekcijskog poklopca vodonepropusnog odjeljenja za sidreno rukovanje. Ovo pokazuje da problem vodonepropusnosti kod tegljača sa sidrenim rukovanjem, opremljenih ovim sistemom inspekcijskog poklopca, nije izolirani sigurnosni sistem, što dovodi do izdavanja sadašnje sigurnosne preporuke, piše morski.hr.


Izvorni tekst pročitajte OVDJE