WRC

Zagreb je spreman za Croatia rally, počinje prekretnica za sve oktanske sportove u Hrvatskoj

Miroslav Krpan

Foto Uros Modlic

Foto Uros Modlic

WRC je proizvod koji u svijetu prati oko 850 milijuna ljubitelja relija, proizvod koji na mjesto zbivanja dovodi više od 1.200 sudionika, vozača, tehnike, pratnje, ali i proizvod koji itekako puni budžet



RIJEKA Formula 1 i Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) najjači su aduti automobilističkog sporta. Stvar je svojevrsnog prestiža biti upisan u Kalendar FIA-e za navedene projekte, biti domaćin i organizator jednog od ta dva događaja. Za utrke Formule 1 potrebne su vrhunske, infrastrukturno besprijekorne, sigurne i atraktivne zatvorene kružne staze, dok je za reli potrebno nešto sasvim drugo. Važno je odabrati dionice prometnica, rjeđe korištenih lokalnih cesta, čvrstih makadamskih dionica koje prolaze neopisivim krajolicima.


Hrvatska u okvirima Svjetske automobilističke federacije (FIA) uživa ugled, usprkos činjenici da je mala zemlja bez vlastite autoindustrije, bez svjetskih prvaka i asova koji su bili u mogućnosti okušati se u najvišem, probranom društvu automobilističkih lidera. Do jučer »mali«, ali uporni klubovi, vođeni ustrajnošću, zagriženošću i entuzijazmom koji prelazi uobičajene granice, kao i inicijacijom nekoga koga se može zvati »idejnim vođom«, došli su pred vrata – raja. Oktanskog, do jučer nezamislivog!


Gotov proizvod


U Hrvatsku je, usprkos visokim troškovima mjerenima milijunima eura, stigao gotov proizvod, koji se sada mora samo obraditi, razraditi, usavršiti i zadržati. Ovaj će tjedan biti svojevrsni »balon« iskušenja u nimalo laganim okolnostima ograničavajućih epidemioloških mjera, ali će biti temelj za budućnost. Oči svijeta bit će uperene u Hrvatsku. Zbog relija!




WRC je proizvod koji u svijetu prati oko 850 milijuna ljubitelja relija, proizvod koji na mjesto zbivanja dovodi više od 1.200 sudionika (vozača, tehnike, pratnje), proizvod koji prati gotovo tisuću medijskih djelatnika, ali i proizvod koji itekako puni budžet. Da su normalna vremena, kroz dan-dva, granični prijelazi i zračne luke u Hrvatskoj bili bi blokirani dolascima ljubitelja »kraljice autosporta«, tražio bi se ležaj više u svim smještajnim kapacitetima, stol više u ugostiteljskim objektima. Ovako će se ova manifestacija održati uz ograničeno prisustvo gledatelja, kojih će sigurno biti duž 150 kilometara asfaltnih dionica na deset lokacija brzinskih ispita. U šumi, na livadama i brežuljcima, u zonama sigurnima od bilo kakve nesreće, uz poštovanje svih epidemioloških mjera, razmaka na svježem zraku, s maskom na licu i s primisli: čuvaj sebe, da bi sačuvao drugoga.


Prekretnica


Zona Zagrebačkog velesajma i okruženja sjedišta vodeće naftne kompanije, koja je i sponzor Croatia rallyja, najveće i najznačajnije sportske manifestacije ikad održane u Hrvatskoj od njezina osamostaljenja, već nekoliko dana izgleda poput cirkusa. Ali onog adrenalinom nabijenog, oktanskog, istinski privlačnog događaja što će zasigurno znatno promijeniti automobilistički svijet u Hrvatskoj.


WRC će, ako protekne prema zamislima i zacrtanom programu organizatora, zanesenjaka brzina porečkog D.T. Motorsporta, zagrebačkog CRO Dakar Teama te tehničkog realizatora, zagrebačkog Delta Sporta, značiti prekretnicu za sve oktanske sportove u Hrvatskoj.