MOTO SPEKTAKL

Svjetsko prvenstvo motocikala-prikoličara na Grobniku: Švicarskim lideri najbrži u prvom danu

Miroslav Krpan

Švicarci Schlosser i Fries/Foto: M. LEVAK

Švicarci Schlosser i Fries/Foto: M. LEVAK

Neizvjesnu utrku dobili su Švicarci Marcus Schlosser i Marcel Fries, lideri ovogodišnjeg prvenstva, sa 643 tisućinke prednosti u odnosu na britansko-francuski tandem, Todda Ellisa i Emmanuelle Clement



GROBNIČKO POLJE U organizaciji Motociklističkog kluba Kvarner i Automotodroma Grobnik d.o.o., ovog se vikenda na Automotodromu Grobnik vozi međunarodna motociklistička utrka pod jedinstvenim nazivom »Santander Sol FIM Sidecar World Championship«, a objedinjava 20. utrku Svjetskog prvenstva motociklista s prikolicom i 78. utrku u sustavu Alpe Adria IMC-a. U dva se dana voze dvije bodovne utrke, a sudjeluje 113 vozača iz 18 zemalja.


Najveću pozornost, iako bez prisustva publike zbog epidemioloških mjera, zasigurno izaziva nastup svjetske klase 11 timova prikoličara, među kojima ima i novih, ali i iskusnih i trofejnih na grobničkoj stazi.


Prva, subotnja utrka, s punih 18 krugova, izazvala je veliku pažnju, posebno u prvih deset krugova kada se pet timova vozilo gotovo u gusjenici, s neznatnim zaostacima. U vodstvu je bio trenutačni lider prvenstva Švicarac Marcus Schlosser uz kopilota Marcela Friesa, da bi ga tada, ali samo nakratko, upravo na startno-ciljnom pravcu pretekao do sada najtrofejniji vozač na grobničkoj pisti Britanac Tim Reeves. On je, uz svog kopilota Francuza Kevina Rousseaua, čelnu poziciju držao nepuna tri kruga, kada ga ponovo prelaze Švicarci, ne ispuštajući vodstvo do kraja utrke.


Izlijetanje




Pet krugova prije kraja vodeća petorka počinje i pretjecanje zaostalih vozača, kada u jednoj gužvi Reeves i Rousseau izlijeću van staze u zoni zagrebačkog zavoja, što je bio kraj nadanjima da mogu do još jedne pobjede na omiljenom im trkalištu. Švicarci mirnije, bez dotadašnjeg pritiska, privode utrku kraju, a za njima s 673 tisućinke zaostatka, na drugoj poziciji završava britansko-francuski tandem, Todd Ellis i kopilotkinja Emmanuelle Clement. Treći su ciljem prošli Britanci Stephen Kershaw i Ryan Charlwood uz zaostatak od 5.565 sekundi. Najbolje vrijeme jednog kruga ostvario je Ellis, vozeći 1:31,501 minuta uz prosjek od 163,985 km/sat, što je više od 1,2 sekunde slabije od rekorda iz 2019. godine.


Dvije najjače klase motocikala uvijek se pamte, prvo što su brojne i iznimno konkurentne, a drugo što su mamac za novi apsolutni rekord. I ove se subote, ali ne u službenoj utrci, već na kvalifikacijskom treningu vozilo brže od apsolutnog rekorda koji od 2018. godine drži Čeh Michal Prasek. Ovog je puta njegov sunarodnjak i imenjak Michal Filla, u klasi Superbike, na Ducatiju V4R, vozio 1:25,455 minuta, što je više od sekundu brže. No, u registru službenih rekorda ostaje nova mogućnost za današnju utrku.


Fillina utjeha


Utrka te klase trebala je biti ogled velikana Filla – Jerman – Prasek, ali je izostala obzirom da Filla nije izašao na svoju prvu startnu poziciju zbog tehničkih problema, startajući iz boxa, a kasnije je već odustao u trećem krugu. To je u potpunosti iskoristio nekadašnji rekorder Grobnika Slovenac Marko Jerman, na Dukatiju V4R poveo i kao lider vozio 13 krugova uz konačnu prednost od 11,286 sekundi ispred Čeha Michala Praseka (BMW S1000 RR).


Filla može biti zadovoljan prvim danom na Grobniku, pobijedio je u klasi STK 1000, prošavši ciljem sa 17,024 sekunde prednosti ispred Davida Božića iz Srbije (Honda CBR 1000RR). Među 20 vozača do pete je pozicije stigao Talijan s hrvatskom licencom Alessandro Spinazze. Na pobjedničkom postolju klase STK 600, kao drugi, bio je još jedan Talijan Nicolo Trevisan, član MK Matulji racing, iza pobjednika Poljaka Daniela Blina, obojica na Yamahama R6.


Današnji program počinje slobodnim treninzima u 9 sati, prva utrka kreće u 11.05, prikolice startaju u 11.45 sati, a program će potrajati do 17 sati ukupno sa sedam bodovnih utrka.