Marco Tessari u svojem Fiatu 500/M. KRPAN
U drugoj vožnji Tessari je bio najbrži, štoviše, rekordnom vožnjom 2:14,506 minuta za dvije sekunde popravio je vlastiti rekord staze Učka duge 3.800 metara iz 2019. godine
VEPRINAC Talijanski automobilist Marco Tessari još je jednom pokazao mnogim konkurentima da s najmanjim, ali »paprenim« automobilom, može stići do višestrukog uspjeha, »generalke«, pobjede u klasi, novog rekorda staze, ali i prvog ovogodišnjeg »binga Formule driver« – Topa 5 najboljih.
Na padinama Učke, s kvarnerske strane, Autoklub Opatija Motorsport priredio je još jednu oktansku manifestaciju za pamćenje u okviru 8 Formula driver Inter Cars Učke 2022., drugog natjecanja sezone u disciplini Formula driver, svojevrsnoj kombinaciji brdskih auto utrka i autoslaloma, bodovanoj za međunarodni HAKS Kup Formula driver, prvenstvo Auto i karting lige Zapad, Auto karting saveza Istre, te Nagradu organizatora. Startalo je 138 vozačica i vozača iz Hrvatske, Slovenije, Italije i Austrije.
Marco Tessari, svojedobno pobjednik sezone FD HAKS Kupa 2019. godine, vozeći Fiat 500 Proto, u svim je vožnjama imao najbolja vremena. Bio je jedan od favorita za pobjedničko postolje, ali ipak se više šansi davalo prošlogodišnjem prvaku, Talijanu Francu Giacomazziju (Lancia Delta Evo Proto) i pobjedniku prve utrke u Buzetu, Zagrepčaninu Hrvoju Beliniću (Pula-Rovinj) u Renault Cliju.
Tehnički problemi
No, u prvoj su vožnji obojica imali i tehničkih problema, ali i bliskih susreta s rubnjacima i zaštitnim barijerama na stazi. Talijan nije mogao nastaviti, Belinić je prošao ciljem, imao slabo vrijeme, popravio auto i u drugoj vožnji s jednim od najboljih vremena ipak stigao samo do pobjede u svojoj klasi 8. Sve su to iskoristili Tessari i konkurenti. Talijan je u prvoj vožnji ostvario prednost od 1,047 sekunde ispred Austrijanca Dragana Gajića (Opel Corsa Hvr), svojevremeno također jednog od pobjednika FD sezone. Treći je bio istarski as Marino Poropat (Buzet Autosport), koji je u Renault Cliju Sport zaostao 2,394 sekunde.

Marino Poropat/M. KRPAN
U drugoj vožnji Tessari je bio najbrži, štoviše, rekordnom vožnjom 2:14,506 minuta za dvije sekunde popravio je vlastiti rekord staze Učka duge 3.800 metara iz 2019. godine. Gajić je potvrdio drugu poziciju jednom sekundom boljom vožnjom od prve vožnje. Usprkos neznatno slabijoj vožnji drugim prolaskom, do trećeg mjesta HAKS Kupa »generalke« stigao je Marino Poropat. Od ove sezone, po zaključenju utrke, još jednom se, za posebne bodove, na stazu vraćaju petorica najbržih. Četvrti je tako Talijan Marco Mazzoni (Ford Sierra Cosworth), ove sezone vozač Buzet Autosporta, dok je na peto mjesto izbio najbolji junior formule driver, Karlo Pelicar (AKORK Skok racing 1993). Za ulazak u Top 5 na Učki Pelicaru su presudile 102 tisućinke sekundi bolje vrijeme od Marka Plešea (Ozalj) u VW Golfu »jedinica«. Na startu se ipak našao Pleše s obzirom da je Pelicar uoči starta najavio potrebu tehničke podrške za banalnu sitnicu, što nije u ovom slučaju dozvoljeno.
Premijera
U Buzetu prije dva mjeseca Top 5 nije održan pa je prvi pobjednik Marco Tessari s još boljim rekordom 2:14,058 minuta uz prosjek 102,045 km/sat, za što je dobio dodatnih pet bodova. Drugi s četiri boda je Poropat, treći s tri Gajić, četvrti s dva Mazzoni i jedan je bod preostao Plešeu.
U konkurenciji vozačica slavila je aktualna prvakinja, Slovenka Sanja Paradiž (Suzuki Cultus), 14. u ukupnom poretku. Druga je bila Romina Bressan (Buzet Autosport), a treća Erika Marija Kušić (Klek Ogulin). Karlo Pelicar najuspješniji je junior ispred Mateja Radovanovića (Delta Zagreb) i Alana Uravića (IRT Pazin). Ekipnu pobjedu slavili su vozači Buzet Autosport ispred AKK Fly with Kolman Zagreb i AMD Skiro Slovenija.