Oktanska poslastica

RALLY OPATIJA: 82 posade iz 9 europskih zemalja, 443,92 km, 11 brzinskih ispita…

Miroslav Krpan

Viliam Prodan i Dražen Puž/I. TOMIĆ

Viliam Prodan i Dražen Puž/I. TOMIĆ

Ceremonijalni je start već niz godina pored opatijske tržnice, na glavnoj prometnici, gdje nakon 24 sata očekujemo pobjedničke posade – riječi su Dražena Puža, agilnog direktora jednog od najstarijih relija u nas, ali i manifestacije koja ima visoku cijenu, kako kod vozača, tako i ljubitelja brzina.



RIJEKA Prognostičari nisu blagonakloni u procjenama vremenskih prilika što će vladati u dane predstojećeg vikenda, 4. i 5. svibnja, za kada je, na susretu s novinarima u »RI info centru« najavljeno novo, 28. izdanje međunarodnog »Rallya Opatija 2019.«. Ma koliko god kiša i hladno vrijeme budu pokvarili sveopći dojam, očekivanja su da će upravo to dati dodatnu draž vrhunskim vožnjama koje se na skliskim, posebno onim istarskim cesticama, očekuje od 82 prijavljene posade što stižu iz devet europskih zemalja. Najbrojnije su domaće posade hrvatskih 14 klubova, njih 31. Slijedi 13 talijanskih, 12 mađarskih, 11 slovenskih, čak osam njemačkih, a tu su i posade Austrije, Srbije, Slovačke i Grčke.


– Ove smo godine pripremili neznatno izmijenjeni itinerer, dug čak 443,92 km, od čega će na 11 brzinskih ispita raspoređenih na četiri lokacije otpasti 102,14 km. Servisni park je uobičajeno na Preluci, ali uz nešto drugačiji koncept s obzirom na poteškoće s kojima smo se suočili, pa će zato dio prometnice biti izvan javnih funkcija, a u korist relijaša. Prve večeri, u subotu dva puta, vozi se brzinac »Breza« od Permana do petrolejske ceste: prvi dnevni, drugi noćni, dok su sutradan na rasporedu vožnje cestama zaleđa Učke. Objavili smo i pune nazive brzinaca, tako će se po tri puta proći Račja Vas, Brest, a potom i Učka prelaskom s istarske na kvarnersku stranu. Ceremonijalni je start već niz godina pored opatijske tržnice, na glavnoj prometnici, gdje nakon 24 sata očekujemo pobjedničke posade – riječi su Dražena Puža, agilnog direktora jednog od najstarijih relija u nas, ali i manifestacije koja ima visoku cijenu, kako kod vozača, tako i ljubitelja brzina.


Podrška


Organizator ove tradicionalne manifestacije je Autoklub Opatija, a surganizaciju potpisuju partnerski klubovi, zagrebački Delta Sport, te riječki INA Millennium i Rijeka. Uz Prvenstvo Republike Hrvatske sudionici će voziti za bodove FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, prestižnog međunarodnog Mitropa rally Cupa, ove godine ponovo uvedenog u nas Međunarodnog zonskog prvenstva Hrvatske, te Prvenstvo i Kup Bosne i Hercegovine.




Novinarima se predstavio i jedan od 18 dosadašnjih pobjednika, onaj iz 2017. godine, koji je i prošle bio izvrstan, drugi, izgubivši pobjedu »za dlaku«. Buzećanin Viliam Prodan, član Autokluba Opatija Motorsport, jedne od najboljih i najuspješnijih domaćih klupskih družina, ove je godine ušao u klasi 2 s novim automobilom.



Na Preluci će se u subotu od 8 do 13.15 sati odvijati verifikacija posada i tehnički prijam vozila, dok se od 14 do 16,30 sati vozi »shakedown« na dijelu brzinca Breza. Okupljanje svih vozila u centru Opatije je oko 18 sati, nadomak gradske Tržnice, ispred koje će prvo vozilo startati u 18.30 sati. Od 18.58 i 21.01 sati voze se prva dva brzinca Breza kod Permana.


Nedjeljni program kreće iz opatijske luke u 7.45 sati, start prvog istarskog brzinca Račja Vas je u 8.53 sati, Brest kreće u 9.21, a Učka od 10.24 sati kod ulaza u Tunel. Sve se ponavlja još dva puta od 12.27, odnosno 16.01 sati.


Pobjednička posada očekuje se u centru Opatije u 18.10 sati, a svečanost dodjele priznanja je u 21 sat u Restaurantu »Molo« u opatijskoj luci.



– Osjećam se kao u svojoj kući, uostalom sve je domaće. Publika je velika podrška, zato i pozivam sve ljubitelje kraljice auto sporta da nas ne iznevjere i dođu nas bodriti usprkos najavi kišnog i hladnog vremena. Ako pogledamo listu prijava, zaista će uživati u vožnjama vrhunskih asova. Konkurencija je jaka, izuzetna, teško je predvidjeti pobjednika. Zoran Raštegorac i ja s našim Renault Cliom R2 ne možemo u borbu za generalku, ali učinit ćemo sve da pobijedimo u konkurenciji vozila jednoosovinskog pogona. Prvi ćemo puta u istoj klasi startati Juraj Šebalj, povratnik Niko Pulić i ja. Bit će zanimljivo. Učinit ćemo sve da budemo jači od kiše, da s ovog uglednog i u širim prostorima prepoznatljivog rally natjecanja i ove godine odemo s osmijehom na licu – kazuje Viliam Prodan uoči drugog ovogodišnjeg domaćeg nastupa.


Povratak


Među 82 posade koje stižu u 20 različitih marki automobila čak je osam prestižnih R5 vozila. Čast broja »1« ima dvostruki i prošlogodišnji pobjednik Slovenac Rok Turk koji je prije pet dana pobijedio u izuzetno teškom »Rallyu Vipavska dolina« na otvorenju slovenske rally sezone u čijem prvenstvu brani naslov prvaka. Ove godine uz znanu Blanku Kacin kao suvozačicu nastupa u novom »Hyundaiju i20 R5«. Najveći će mu konkurenti biti dvostruki hrvatski prvak i opatijski pobjednik Mađar Krisztian Hideg (Škoda Fabia R5), mađarski prvak Andras Hadik (Ford Focus R5), Slovak Vlastimil Majerčak (Ford Fiesta R5), ali i još jedan izvrsni Mađar koji ne propušta pobjednička postolja Antal Kovacs (Ford Fiesta R5). Iz Njemačke stižu i otac i sin Gässner, otac Hermann u Mitsubishiju Lanceru EVO X R4 i istoimeni junior u Toyoti GT 86 CS-R3.


Ove godine u identičnom automobilu nastupa i naš najtrofejniji reli as Zagrepčanin Juraj Šebalj (AKK Sveta Nedelja) uz suvozača Ivana Pogačića, dok će povratnička posada, veterani i vječni mladići Niko Pulić i Davor Devunić (AK Dubrovnik racing) nastupiti u Opel Adamu R2, prije tri dana poredstavljenom upravo u Opatiji. Istru i Kvarner predstavljat će devet posada, a najbrojniji s četiri su članovi AK Opatija Motorsport.