Automobilizam

Maestralni Matija Jurišić slavio u Dubrovniku, mladi riječki vozač postavio i novi rekord staze

Miroslav Krpan

Matija Jurišić bio je sjajan u posljednjoj utrci sezone/M. KRPAN

Matija Jurišić bio je sjajan u posljednjoj utrci sezone/M. KRPAN

  U konkurenciji 116 vozačica i vozača Jurišić je nadmašio iskusnu i favoriziranu konkurenciju



DUBROVNIK   Mladi, 22-godišnji riječki automobilist Matija Jurišić pobjednik je 25. izdanja međunarodne utrke »Nagrada Dubrovnika 2025. – Memorijal Željko Đuratović i Trofej Dubravko Čikor«, završne utrke prvenstva Republike Hrvatske na brdskim stazama, na kojoj je nastupilo 116 vozačica i vozača iz Hrvatske, Crne Gore i Slovenije. Vozilo se na stazi uz zapadni ulaz u Dubrovnik, od Mosta Franje Tuđmana do Osojnika duljine 3.345 metara.


Dejan Dimitrijević je ranije osigurao je dvostruku titulu državnog prvaka, kategorije I i grupe 1, dok su u gotovo svim ostalim konkurencijama odlučivale dubrovačke vožnje.


Prvo ime utrke bio je Jurišić, donedavni europski prvak, ove godine treći u istoj konkurenciji, ali i drugu godinu zaredom prvak grupe 4 Prvenstva Europe. Jurišić je maestralno odvezao prvu vožnju, štoperica se zaustavila na 1:47,101 minut, uz prosjek 112,426 km/sat, što je značilo novi rekord staze.




Nadmašio je favorizirane asove poput Žarka Knega, Nikole Radnjića, Nike Pulića… Jurišić je u Peugeotu 308 1.6 TCR, tek nešto sporijom drugom vožnjom, nastup zaključio pobjedničkim ukupnim vremenom 3:35,700 minuta, čak 6,035 sekundi ispred Žarka Knega (Dubrovnik Racing, Hyundai Elantra TCR), te 8,742 sekunde brže od Nikole Radnjića (Dubrovnik Racing, Seat Cupra TCR). Postolje »generalke« pobjeglo je trostrukom europskom prvaku i lideru hrvatskog automobilizma Niki Puliću (Konavle, Lamborghini Huracan ST Evo II) tek za 148 tisućinki sekunde. U konačnici prvenstva Hrvatske Dimitrijević je prvak, Jurišić viceprvak, a Pulić treći.


Riječki pothvat


U grupi 1 usamljen na postolju Zlatko Dubreta (Dubrovnik Racing, BMW Bongo E20), dok su postolje grupe 2 ispunili Knego, Radnjić i Pulić. Grupu 3 u petom ovogodišnjem hrvatskom nastupu osvajio je Matija Jurišić ispred Istrijana Marina Poropata (Dubrovnik Racing, Renault Clio). Splićanin Ante Alduk (Pelješac Racing, Honda Civic TypeR) slavio je pobjedu u grupi 4, ujedno prvo mjesto klase 4B, dok je Selčanin Boris Katić (Župa dubrovačka, Citroen Saxo) drugi u klasi 4A, a Puljanin Saša Radola (Honda Civic TypeR) drugi u klasi 4B.


Najboljim rezultatom grupe 5, ujedno i klase 5Bm pomalo je iznenadio Ivan Bekavac (Solin, Škoda Octavia), nadmašivši za 52 tisućinke sekunde pobjednika klase 5A Stipu Medića (Solin). Postolje klase 5B trećim mjestom upotpunio je Riječanin Marin Božičević (Oroslavje), nakon što je poslije »totalke« u Buzetu njegov otac Vlado s ekipom pripremio sasvim novi Peugeot 106 koristeći, u dvadesetak dana, sve raspoložive cijele i ispravne dijelove. Bio je to pravi mali pothvat riječke ekipe. Ekipno je slavio Dubrovnik Racing za 16. naslov državnih prvaka ispred Župe dubrovačke.


Fužinska titula


Najuspješnijom vozačicom, ali i juniorkom proglašena je Lina Cukrov (Skok racing 1993), iako je ukupni pobjednik i dalje u statusu juniora i samo 53 mjesta bolje plasiran…


U konkurenciji prvenstva povijesnih automobila kategorija A prvi je Nenad Gržančić (Potkoš Fužine), a treći Dino Barićevac, dok je u kategoriji B drugi bio Karlo Grabar (Opatija). Novu ekipnu ostvario je AKK Potkoš Fužine, do je treća Opatija.


Hrvatsko prvenstvo je zaključeno, a državni prvaci su: kategorija I i grupa 1 Dejan Dimitrijević (Fly with Kolman), grupa 2: Niko Pulić (Konavle), grupa 3: Marko Pleše (Ogulin Racing), grupa 4: Ante Alduk (Pelješac Racing), grupa 5: Ivan Grozdanić (Rogoznica), kategorija II: Laszlo Szasz (Dubrovnik Racing), Grupa C/CN: Tamas Kovacs (AK Pelješac Racing), ekipe: AK Dubrovnik Racing.