SP motocikala s prikolicom

Britanac Todd Ellis i Francuskinja Emmanuelle Clement najbrži na treningu, prve utrke na Grobniku od 12.30 sati

Miroslav Krpan

Todd Ellis i Emmanuelle Clement na čelu kolone/M. KRPAN

Todd Ellis i Emmanuelle Clement na čelu kolone/M. KRPAN

Najbolji par i vodeći u ukupnom poretku SP-a, Britanac Todd Ellis i Francuskinja Emmanuelle Clement, ostvarili su najbolje vrijeme treninga (1:31,097)



GROBNIČKO POLJE Automotodrom Grobnik dočekao je sudionike, ove godine najznačajnije motociklističke priredbe, u nešto drugačijem ozračju, s vidljivim renovacijskim učinkom na većem dijelu upravne zgrade te prostora boxova, uz signalizirajućim bojama osvježenu stazu osiguranu s tisućama metara novih zaštitnih barijera, a sve to kao dio projekta revitalizacije vječne grobničke ljepotice koja će posljednjih ljetnih dana navršiti 44 godine. Uz administativne poslove prijema, verifikacije i tehničke kontrole motocikala, gotovo svi, njih više od 110, iskoristilo je mogućnost slobodnih treninga. Vozači, a ovoga puta i hrabrih 18 dama, stigli su na Grobničko polje iz čak 22 države svijeta.


Ovo je najznačajniji natjecateljski vikend sezone u motociklizmu, u kojem su Motociklistički klub Kvarner i Automotodrom Grobnik organizatori i domaćini 21. Svjetskoga prvenstva motocikala s prikolicom na grobničkoj stazi, ujedno i 79. u nizu utrke Alpe Adria Championshipa u četiri klase (SSP 300, STK 600, STK 1000 i Superbike), te tri posebna bodovanja FIM Europe Womens Cupu, SSP 300 Cupa i STK 1000 Cupa.


Nasljednici


Dva desetljeća kontinuiteta SP-a je rijetkost, ali motociklizam, i to onaj u moto »formuli 1« s prikolicom, priznanje je i čast. Šteta što je odaziv sudionika relativno skroman, ali razlog je preklapanje čak tri vrhunske priredbe iste discipline diljem Europe. Hrabri su odabrali Grobnik. Deset timova, uglavnom mlađih, što godinama, što stažom, što pobjedama. Jer prvog je dana uočljivo da nema terceta asova koji su posljednje desetljeće žarili i palili grobničkom stazom. Nema braće Birchall, rekordera Grobnika, nema simpatičnog Finca Päivarinte, a u posljednji je trenutak izostao i »kralj« Grobnika, Britanac Tim Reeves, iza kojeg je 16 pobjeda na grobničkoj ljepotici.




No, nasljednici su se potrudili biti dobri i jedini su vozili i službene kvalifikacijske treninge. Najbolje vrijeme 1:31,097 ostvario je trenutno najbolji par Svjetskoga prvenstva, Britanac Todd Ellis i Francuskinja Emmanuelle Clement, koji imaju 23 boda u prednosti ispred švicarskog tandema, Markusa Schlossera i Marcela Friesa, uoči grobničkih ogleda. Unutar iste sekunde našlo se čak pet timova, najbliži su im bili Britanci Stephen Kershaw-Ryan Charlwood uz zaostatak 325 tisućinki u krugu, dok su aktualni svjetski prvaci Mascus Schlosser i kopilot Marcel Fries zaostali 481 tisućinku sekunde. Ako se po jutru dan poznaje, žestoke će biti obje utrke, današnja i nedjeljna, koje su identične duljinom od 75 kilometara (18 krugova).


Današnji program počinje od 8.30 sati kvalifikacijskim treningom žena. U 12.30 sati slijedi utrka FIM Grand prixa Sidecar


Izvrsne su vožnje, tijekom tri slobodna treninga, pokazale motociklistkinje, sudionice FIM Womens European Cupa. Na start će njih 18, a najbržom se tijekom sva tri treninga pokazala trenutno vodeća ove sezone, Španjolka Neila Beatriz Santos (Yamaha R3) s vremenom 1:40,332 minute. Talijanka Sara Cabrini zaostaje 708 tisućinki, a drugolasirana prije Grobnika, Španjolka Sara Sanchez (Kawasaki), 1,243 sekunde.


Najbrojnija je klasa STK 1000, najjačih motocikala, u kojoj je u konkurenciji 26 sudionika najboljim vremenom 1:29,148 minuta slobodne treninge odvezao Talijan Luca Tommasini (BMW S1000RR) koji ove godine brani boje Srbije. Njegov klupski kolega, Srbin David Božić, imao je na identičnom motociklu 418 tisućinki sporiji krug, a najbolji hrvatski vozač bio je Renato Novosel (MK Križevci), s još jednim BMW-om i petim vremenom.


Rekordi


Apsolutni rekoder grobničke staze, Čeh Michal Prašek, odvezao je drugo vijeme slobodnih treninga klase Superbike na svom BMW S1000RR u vremenu 1:28,488 minuta. Brži od njega bio je Luca Bernardi (Ducati) iz San Marina. No, treće vrijeme još jednog Čeha, Michala Fille (Ducati V4R), obećavajuće je za borbu za pobjedu, ali i mogući novi rekord staze.


U klasi STK 600 najbrže su se pokazale Yamahe R6, dominirao je Čeh Patrik Homola ispred Talijana Danila Di Giorgia koji vozi s hrvatskom licencom Moto kluba Matulji Racing, te trećeg Luke Majcana (MK Dva potoka). Razlike su u tisućinkama. U klasi SSP 300 Slovenac Miran Hudovernik (Yamaha R3) je dominirao, kao i u »domaćoj« klasi PH 125 Sport Production Karlo Gršić (Aprilia) iz Motokluba Križevci.