Motociklizam

Automotodrom Grobnik 82. put dočekuje sudionike Alpe Adria prvenstva, na okupu čak 160 motociklista

Miroslav Krpan

Motociklisti u akciji na Automotodromu Grobnik/M. GRACIN

Motociklisti u akciji na Automotodromu Grobnik/M. GRACIN

Posljednja utrka sezone, ona u nedjelju, nagrađuje se s 50 posto više bodova



 GROBNIČKO POLJE  Prije mjesec dana navršilo se 45 godina od prve motociklističke utrke i formalnog začetka Automotodroma Grobnik, koji iz dana u dan, tjedna, mjeseca i godina kontinuirano okuplja zanesenjake brzina, ovisnike oktanskih para na dva ili četiri kotača. Pred nama je jesenje izdanje, po svemu sudeći kišnog vikenda, čak 82. utrke u kontinuitetu, motociklističkih nadmetanja objedinjenih pod Alpe Adria sustavom. Ujesen 1992. godine, zahvaljujući inicijativi motociklističkih zanesenjaka tadašnjeg Auto-moto kluba Kvarner te podrškom talijanskih i slovenskih prijatelja, 10. i 11. listopada »Utrkom prijateljstva« začet je jedan novi sustav, kasnije objedinjen pod Alpe Adria Cup. Danas, već godinama znan kao Alpe Adria International Motorcycle Championship, u okvirima FIM Europe najpriznatijeg regionalnog motociklističkog okupljanja na europskom tlu, od 20. do 22. listopada, Motociklistički klub Kvarner i Automotodrom Grobnik d.o.o. domaćini su i organizatori šeste utrke ovogodišnjeg bodovnog sustava AAIMC, u okviru kojeg će se provesti i nekoliko državnih prvenstava (Hrvatska, Slovačka, Srbija, Rumunjska i Češka). Uz to manifestacija će objediniti i FIM Europe klasa SSP 300 Cup i STK 1000 Cup, kao i Alpe Adria classic i oldtimer prvenstva. Očekuje se nastup oko 160 motociklista iz petnaestak zemalja.


Ovogodišnji AAIMC, uz talijanskog promotora Dart Race Experience, odvija se kroz šest natjecanja, koje tijekom vikenda imaju po dvije bodovne utrke. Počelo se krajem svibnja u Slovačkoj (Slovakiaring), potom svakog sljedećeg mjeseca Mađarska (Panoniaring), Češka (Brno), Hrvatska (Grobnik) i prije nešto više od mjesec dana ponovo ogled na Slovakiaringu. Uz drugi ovogodišnji ogled na Automotodromu Grobnik, specifičnost je da se posljednja utrka sezone, ona u nedjelju, nagrađuje se s 50 posto više bodova, čime kod mnogih izaziva strast i potrebu nastupa za što bolji plasman u sezoni.


Nema utrke na kojoj ljubitelji brzina ne očekuju nove rekorde, pa je tako i na Grobniku. Međutim, onaj motociklistički apsolutni rekord već je više od pet godina »vlasništvo« Čeha Michala Praseka. Na motociklu BMW, u klasi STK 1000, Prasek je 28. srpnja 2018. vozio krug 1:26.643 minuta prosječnom brzinom od 173,327 km/sat. Bilo je to u okviru 73. utrke AAC-a. Tek su poneki rekordi klasa kasnije popravljani, ali apsolutni se drži, usprkos činjenici da je u kvalifikacijskom treningu prije dvije godine Čeh Michal Filla, u klasi Superbike, odvezao 1,1 sekundu brže vrijeme.




Na posljednjoj utrci u Slovačkoj upravo je Filla ostvario dvije pobjede u klasi Superbike pa ako mu vremenske prilike dozvole možda rekordno odveze i poneki krug Grobnikom na svom Ducatiju Panigale V4R. Uz njega kao dvostruki pobjednici u Slovačkoj, uoči nastupa na našoj stazi, stižu Poljak Milan Pawelec (BMW M1000 RR) u klasi 1000 STK, Srbin Miomir Pojić (Ducati Panigale V4R) u klasi 1000 Cup, Poljak Molik Mateusz (Yamaha YZF R3) u klasi SSP 300 te Rumunj Alexandru Moraru (Yamaha YZF-R6) u klasi 600 Cup. Po jednu pobjedu klase 600 STK imali su Mađari Soma Gorbe i Bence Gabor Kecskes (Yamaha YZF-R6) te Srbin Strahija Kovačević (Ducati Panigale V2) i Slovak Tomas Svitok (Honda CBR 600RR) u SSP 600. Većina je pred osvajanjem naslova ovogodišnjih prvaka Alpe Adria.


Trodnevni program izuzetno je sadržajan, danas od 12.15 do 18.10 na rasporedu su isključivo slobodni treninzi. U subotu i nedjelju prva skupina izlazi na stazu već od 9 sati. U tri dana satnicom je predviđeno 20 slobodnih treninga, sedam kvalifikacijskih i 14 bodovnih utrka. Subotnji set od sedam utrka kreće od 13.30, a nedjeljni od 11.35 sati.