Buzetski dani

Apsolutni rekorder buzetske staze najbrži na treningu, Matija Jurišić treći u svojoj kategoriji

Miroslav Krpan

Christian Merli/Foto M. KRPAN

Christian Merli/Foto M. KRPAN

Talijan Christian Merli, apsolutni rekorder staze, imao je najbolje vrijeme drugog treninga vozeći prototip Nova Proto NP01 2:11,063 minute, Petit drugi, Lanzagorta treći



 BUZET   Praznik automobilizma u Buzetu, međunarodna utrka 44. Buzetski dani 2025., okupio je 259 sudionika, među kojima 224 onih koji se bore za bodove u nekoj od konkurencija završnog natjecanja FIA Europskoga prvenstva na brdskim stazama, FIA CEZ Prvenstva Srednjoeuropske zone ili državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije. Rekordan je to broj sudionika buzetske utrke, kojima vrijedi pridodati i 35 promo vozača i predvozača. Stigli su iz 17 zemalja te uz stazu Most – Peničići dugu 5.001 metar okupili tijekom dva treninga veliki broj ljubitelja brzina. Vozači su im to vratili izvrsnim vožnjama, najavama mogućih rekorda.


Najbolje vrijeme tijekom drugog treninga ostvario je aktualni i apsolutni rekorder buzetske staze, Talijan Christian Merli, vozeći prototip Nova Proto NP01 2:11,063 minute, prosjekom 137,365 km/sat. Gotovo svim vozačima drugi je trening bio brži, tako je Francuz Kevin Petit (Nova Proto NP01) za Merlijem zaostao 1,096 sekundi, kao i Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01). Prvih sedam vozača spada u Kategoriju II formula i prototipova, dok su među prvih deset tek trojica Kategorije I (turistički automobili).


Szasz i Pereković


Najbolji među njima, sa sedmim vremenom ukupno, bio je Švicarac Reto Meisel u Mercedesu Benz SLK 340 s vremenom 2:27,557 minuta (prosjek 122,011 km/sat). Nepunu sekundu sporiji iza njega bio je Poljak Grzegorz Rozalski (Mitsubishi Lancer), a deseto vrijeme ukupno i treće Kategorije I imao je Poljak Karol Krupa (Škoda Fabia CT).




Mađar Laszlo Szasz, dugogodišnji vozač AK Dubrovnik Racing i više od desetljeća hrvatski prvak Kategorije II, imao je najbolje vrijeme treninga od hrvatskih vozača, deveto ukupno. Nastupa u Formuli Reynard F 3000, a 11. ukupni bio je najbolji hrvatski vozač Kategorije 1, višestruki državni prvak Domagoj Pereković (AMK Zanatlija) u Mitsubishi Lanceru Evo IX. Vozio je 2:30,843 minute uz prosjek 119,353 km/sat. Drugi najbolji domaći vozač bio je europski prvak iz 2013. godine, Tomislav Muhvić, član AKK Petar Klepac Gerovo u Mitsubishi Lanceru IX i 18. ukupno.


Kvarovi


Treće vrijeme hrvatske Kategorije I imao je još uvijek aktualni prvak Europe i drugu godinu zaredom prvak FIA Grupe 4, 22-godišnji Riječanin Matija Jurišić, matično član AK RI Autosport, a u bodovnom sustavu Prvenstva Hrvatske član ekipe AK Župa dubrovačka. Vozio je Peugeot 308 1.6 TCR s vremenom 2:38,308 minuta i prosjekom 113,725 km/sat. Imao je 26. vrijeme ukupno. U Kategoriji I slijedili su ih Niko Pulić (AK Konavle, Lamborghini Huracan ST) te najbolji istarski automobilist, Buzećanin Viliam Prodan (AK Opatija Motorsport) u prestižnom Porscheu 911 GT3.


Treninzi su protekli u izvrsnom ozračju, uz više tehničkih kvarova automobilia, bez izlijetanja i težih posljedica, što su brzo otklanjali brojni članovi tima Auto kluba Buzet, organizatora utrke.


Današnji program bodovnih utrka počinje od 8.30 sati.