Automobilizam

Održana utrka Grobnik 2023., Osječani prekinuli dominaciju Dubrovčana

Miroslav Krpan

PREMIJERA ZA PAMĆENJE - Matija Jurišić ispred Žarka Knege/Foto M. KRPAN

PREMIJERA ZA PAMĆENJE - Matija Jurišić ispred Žarka Knege/Foto M. KRPAN

Vozači Autokluba SiB Racing Osijek u dvjema utrkama osvojili čak stotinu bodova više od favorita iz Dubrovnik Racinga, koji nisu 30. godišnjicu kluba uspjeli proslaviti 30. naslovom prvaka



GROBNIČKO POLJE Dogodilo se neočekivano. Dubrovčani su ostali bez klupskog naslova prvaka na kružnim stazama. Posljednje, peto ovosezonsko natjecanje i dvije bodovne utrke na Automotodromu Grobnik nisu im najbolje »sjele«.


Ekipa AK Dubrovnik Racing, najtrofejnija s 29 naslova ekipnih prvaka Hrvatske ili Kupa Hrvatske, svoju jubilarnu, 30. godišnjicu kluba nije uspjela okruniti 30. naslovom. Ovog su se puta bržima i boljima pokazali vozači Autokluba SiB Racing Osijek, koji su u dvije bodovne utrke na manifestaciji »Grobnik 2023.«, što je održana u organizaciji ASK Kastavac i Automotodroma Grobnik d.o.o., a na kojoj je sudjelovalo 25 vozača, osvojili čak stotinu bodova više i tako za 17 bodova prestigli favorite i oteli im toliko željeni naslov. Boje osiječkog kluba branili su Grega Šimunovič, Ivica Marić, Marin Božičević i Igor Tomljanović.


Bila je ovo utrka u odgođenom terminu zbog poplava koje su početkom studenoga onesposobile grobničku stazu za njenu osnovnu oktansku namjenu, ali je zato okupljanje pod kasnojesenjim suncem proteklo u izvrsnom ozračju koje je privuklo pažnju brojnih ljubitelja brzina, nekih i rjeđe viđenih zadnjih godina na Grobniku.


Jurišiću pole position




Već se na treninzima krenulo s iznenađenjima. U svom prvom nastupom na autoutrci kružnim stazama 20-godišnji Matija Jurišić, mladi riječki as i višestruki državni prvak u kartingu, brdu i kronometru, dvostruki nositelj Zlatne kacige HAKS-a i član Autokluba RI autosport, ostvario je najbolje vrijeme i »pole position«. Svoj novi, očito prestižni, »Peugeot 308 TCR« dovezao je do prvog startnog reda u vremenu 1:30,277 minuta, što je bilo i najbolje vrijeme dana. Uz njega, u jedinstvenoj utrci svih divizija u prvi red stao je Grega Šimunovič (AK SiB Racing Osijek, Seat Cupra TCR), a iza njih dvojica vozača AK Dubrovnik Racinga, Nikola Radnjić (Cupra TCR) i Žarko Knego (Hyundai Elantra TCR).


Jurišić je u startu prve utrke krenuo žestoko, vodio do polovine krugova, da bi u devetom od 17 krugova, lidersku poziciju prepustio kasnijem pobjedniku Gregi Šimunoviču, a svoj debi na krugu okončao drugim mjestom i zaostatkom od 12,327 sekundi. Treći je, s gotovo 30 sekundi zaostatka za pobjednikom, bio Žarko Knego, a četvrti Nikola Radnjić.


U drugoj utrci Jurišić je poveo tek prvi krug, nakratko zaostao u drugom, što je odmah iskoristio Šimunović, ne ispuštajući vodeću poziciju do nove, druge pobjede u danu. Jurišić je u drugom krugu pao na petu poziciju, odmah potom prešao na četvrto mjesto, držeći »na nišanu« ispred sebe iskusnog Žarka Knega, ali samo do desetoga kruga kada ga je zaobišao i zaključio utrku na trećoj poziciji iza Šimunoviča i Radnjića. Šimunović je u prvoj utrci dana ostvario i najbrži krug bodovnih utrka 1:30,879 minuta uz prosjek 165,107 km/sat.


Božičevićev doprinos


S dvije pobjede na posljednjoj utrci sezone, Riječanin Marin Božičević, matično član AK RI autosport, ove sezone za kružne utrke na posudbi u osječkom Autoklubu SiB Racing, naslovu državnog prvaka na brdu dodao je i naslov državnoga prvaka na krugu, uz doprinos ekipnoj tituli Osiječana.


Iza njihovih leđa odvijali su se dvoboji i troboji za što bolje pozicije u pojedinim divizijama, od kojih su bodovno, za naslove prvaka, gotovo sve bile riješene. Međutim, u dvije su poslije deset utrka sezone i tri natjecanja na Grobniku, potom u Slovačkoj i Austriji, odlučile nijanse. Tako je za samo jedan bod prednosti državni prvak Divizije 5 automobila 1.6 Turbo postao Igor Tomljanović (AK SiB Racing Osijek, Renault Clio 4 Cup) ispred klupskog kolege Ivice Marića (BMW E36), a u Diviziji 7 CTC Nikola Radnjić ispred Grege Šimunoviča.