Nogometni biznis

U Parizu zbrajaju astronomsku zaradu nakon prve sezone s Leom Messijem, PSG je ostvario rekordne prihode!

Portal Novi list

Foto REUTERS

Foto REUTERS

Ne možemo zadovoljiti potražnju za Messijevim majicama. Došli smo do gornje granice - poručili su iz kluba



PARIZ PSG je za “troškove održavanja” Lea Messija potrošio 40 milijuna eura prve sezone. Naizgled ogroman novac kojega se ne može povratiti budućom prodajom igrača kako to obično biva u svijetu nogometa. No, u Parizu su unatoč tome pronašli način i svoju računicu kako godinu završiti s debelim plusom. Naime, PSG je zaključio sezonu sa 700 milijuna eura prihoda! Nikad više u povijesti kluba!


– Leov dolazak donio je desetak novih sponzorskih ugovora. Rastemo u financijskom smislu na područjima gdje to nismo do sada. Ugovori od tri do pet milijuna eura sada su se podigli na iznose od pet do osam milijuna eura – objasnio je jedan od klupskih direktora Marc Armstrong.


U klub su ušli brendovi poput Diora, Gorillasa, Crypto.coma, Autohera, GOAT-a, Smart Good Thingsa, Infinity Sports Watera, Geekvapea, PlayBetR-a, Volta ili Big Cole. PSG je samo od kriptovaluta (sada je taj segment u padu) zaradio 300 milijuna eura, a posebna priča su majice s Messijevim likom ili brojem. Parižani su od prodaje dresova i majica s brojevima/likovima svojih igrača zaradili 41 milijun eura s time da je 60 posto tog prihoda donio – Leo Messi ili dresovi s brojem 30. Samo u prva tri sata prodaje Messijevih dresova prodano je robe u visini od gotovo milijun  eura.


Prihodi od društvenih mreža



Messi je dolaskom u PSG stekao dodatnih 15 milijuna pratitelja na svojim društvenim mrežama čime je probio granicu od 150 milijuna “sljedbenika”. Sve to odrazilo se i na prihode kluba.


– Prosječno zarađujemo 1,4 milijuna eura tjedno i prvi smo klub u svijetu koji je stigao do 10, a kasnije i do 20 milijuna pratitelja na TikToku – pohvalili su se iz PSG-a i dodali kako je klub gotovo udvostručio broj pratitelja po Argentinčevu dolasku. Sada ih ima preko 60 milijuna.

PSG je po dolasku Mesija otvorio svoj eksluzivnu trgovinu (u suradnji s brendom Jordan) preselio na Champs-Élysées kako bi udvostručio svoju površinu i povećao prihod od lifestyle proizvoda.


– Ne možemo zadovoljiti potražnju za Messijevim majicama. Došli smo do gornje granice. Nitko ne može zadovoljiti tu potražnju. Mi smo već prodali puno majica, možda više nego bilo koja druga momčad na svijetu i to nas stavlja na sljedeću razinu. Imamo veliku potražnju za lifestyle proizvodima, prihodi s brendom Jordan su ogromni, ali potražnja još više raste kada potpišete igrača poput Messija – komentirao je Armstrong za španjolski dnevnik Marcu.