Javio se iz bolnice

Grosjean otkrio što ga je spasilo u zapaljenom bolidu: “Prije sam bio protiv tog uređaja, ali spasio mi je život”

Hina

Bolid Romaina Grosjeana se zapalio na VN Bahreina/Foto REUTERS

Bolid Romaina Grosjeana se zapalio na VN Bahreina/Foto REUTERS

Prije nekoliko godina nisam bio za 'halo', ali sad mislim da je to najbolja stvar uvedena u formulu 1 i da bi vam se danas ne bih mogao obratiti da je nije bilo, rekao je Romain Grosjean u video poruci odaslanoj iz bolničkog kreveta



LONDON Sigurnosna šipka od titanija, tzv. ‘halo’ uređaj koji je doživio žestoke kritike pri uvođenju u formulu 1 2018., postao je naširoko hvaljen od vozača nakon stravične nedjelje nesreće Francuza Romaina Grosjeana, iz koje je izašao gotovo neozlijeđen zahvaljujući tom sigurnosnom izumu.


“Prije nekoliko godina nisam bio za ‘halo’, ali sad mislim da je to najbolja stvar uvedena u formulu 1 i da bi vam se danas ne bih mogao obratiti da je nije bilo”, rekao je Romain Grosjean u video poruci odaslanoj iz bolničkog kreveta.


Francuz je u trećem zavoju Velike nagrade Bahraina izletio sa staze nakon kontakta s drugim bolidom, njegovo vozilo je probilo zaštitnu metalnu ogradu, prepolovilo se i eksplodiralo. Nakon tridesetak sekundi je Grosjean uspio izaći iz plamtećeg bolida i uz pomoć redara na stazi odmaknuti se od mjesta nesretnog događaja.




“Nema nikakve sumnje da mu je ‘halo’ spasio život”, istaknuo je izvršni direktor F1 Ross Brawn.


Prilikom uvođenja ‘halo’ sigurnosnog uređaja 2018., kao i u godinama koje su tome prethodile, u svijetu formule 1 bilo je mnogih koji su mu se protivili, od eminentnih vozača poput Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena do tadašnjeg velikog šefa F1 Bernieja Ecclestonea. Argumenti oponenata su, uglavnom, bili vezani za estetiku, navodili su da se to protivi duhu sporta, a bilo je i onih koji su novi sigurnosni element smatrali nepotrebnim.


No, nakon nedjeljnog iskustva vozača Haasa, oponenti su utihnuli, a čak su i oni najžešći postali zahvalni što ‘halo’ uređaj postoji.


Red Bullov vozač Max Verstappen je priznao da je bio “vrlo kritičan jer ružno izgleda”.


“No, ne može mu se ništa prigovoriti što se tiče sigurnosti, jer je danas nesumnjivo spasio Romaina i zbog toga sam vrlo sretan”, izjavio je Verstappen.


“Vidjeti da je to preživio je stvarno čudo. Tako sam sretan što je ‘halo’ uveden, jer bez njega bi zasigurno bilo mnogo drugačije”, rekao je Grosjeanov momčadski kolega Danac Kevin Magnussen.


George Russell je u svom Williamsu bio vrlo blizu Grosjeanu u trenutku nesreće i rekao da je sve igledalo kao scena iz nekakvog filma.


“Iznimno sam zahvalan što imamo ‘halo’. Svi mogu reći što hoće, ali to je ogroman korak naprijed”, izjavio je Russell, a poslije je u objavi na društevnim mrežama još dodao i ovo:


“Svaka diskusija oko ‘haloa’ završava večeras.”


Scenama kakve su viđene na stazi u Sakiru u nedjelju poslijepodne već dugo nismo svjedočili u utrkama formule 1. Posljednji put se nečiji bolid raspolovio na utrci u Monte Carlu 1991. Zapaljeni automobil je zadnji put viđen u Imoli 1989., a da biste pronašli automobile koji su probili zaštitnu ogradu, morali biste otići u ’70-te godine prošlog stoljeća. U oba navrata, 1973. i 1974. na stazi Watkins Glen u SAD-u, vozači kojima se to dogodilo, Francois Cevert i Helmut Koinigg, smrtno su stradali na mjestu nesreće.


I dok je na Grosjeanovu slučaju nedvojbeno dokazana djelotvornost zakrivljene šipke od titanija koja štiti glavu vozača, četverostruki svjetski prvak Sebastian Vettel je nakon nedjeljne nesreće, a uoči novog ovotjednog natjecanja na stazi u Bahrainu, skrenuo pozornost na druge probleme koji su iz ovog incidenta proizašli.


“Dobro je da su bolidi sigurniji nego što su bili u prošlosti, no zaštitne ograde ne bi smjele zakazati niti bi se vozila trebala na taj način zapaliti”, upozorio je proslavljeni njemački vozač.


“Moramo napraviti dubinsku analizu svih događaja, jer mnogo toga što smo vidjeli se nije smjelo dogoditi”, zaključio je Ross Brawn.