Čast i odgovornost

Direktor CRO Racea Vladimir Miholjević postao tehnički direktor biciklističke momčadi Bahrein Victorious

Zlatko Horvat

ŽIVOT UZ DVA KOTAČA - Vladimir Miholjević/Foto: V. Karuza

ŽIVOT UZ DVA KOTAČA - Vladimir Miholjević/Foto: V. Karuza

Nedostajalo mi je obaveza, ha, ha... Moj rast u momčadi išao je postupno, ali ovo je došlo naglo. Prednost je što sam uz Bahrein sve četiri godine postojanja, ali i prije toga - kaže Miholjević.



RIJEKA Vladimir Miholjević u 2021. godinu uplovio je s novim obavezama. Direktor biciklističke utrke CRO Race prije mjesec dana promoviran je u tehničkog direktora UCI momčadi Bahrein Victorious, u kojoj je obnašao dužnost jednog od sportskih direktora. Stoga je prosinac proveo zatrpan poslovima.


– Nedostajalo mi je obaveza, ha, ha… – kaže Vladimir Miholjević, koji će 18. siječnja proslaviti 47. rođendan. – Novi posao znači čast i odgovornost. Moj rast u momčadi išao je postupno, ali ovo je došlo naglo. Prednost je što sam uz momčad Bahrein Merida i Bahrain McLaren sve četiri godine postojanja, ali i godinu i pol prije toga. Bio sam uključen u stvaranje i rast.


S obzirom na to da je sudjelovao u stvaranju momčadi koja se natječe od početka 2017. godine, korak naprijed bio je logičan slijed nakon povratka generalnog menadžera Roda Ellingwortha u INEOS Grenadier.




– U momčadi Bahrein radio sam kao sportski direktor te sportski direktor i trener, ali obaveze su uvijek izlazile iz okvira. Evolucija ekipe išla je u dobrom smjeru, od početka naše ideje, zajedno uz Gorazda Štangelja i Milana Eržena, nisu bile odmah provedive. No, već u veljači 2016. godine imali smo potpis Vincenza Nibalija, godinu prije nego što je ekipa startala prvu utrku, zajedno s ekipom oko njega. Sa svima njima surađivao sam dok sam kao biciklist vozio u Liquigasu. Zahvaljujući Nibaliju, jedina smo momčad koja je u prvoj sezoni imala dva postolja na velikim utrkama, na Giru i Vuelti. No, Nibali i njegova ekipa držali su se jednog zatvorenog oblika suradnje, koji nije integrirao momčad u homogenu cjelinu. Naš je cilj od početka bila momčad koja najbolje podržava bicikliste i kako izvući maksimum iz njih, uz maksimalnu podršku u opremi, biciklima na vrhunskoj razini, odjeću individualno prilagođenu svakom biciklistu, suvremene metode provedbe kampova, brigu o nutricionizmu na dnevnoj bazi za svakog biciklista…


NA ELIZEJSKIM POLJANAMA NA KRAJU TOURA - Momčad Bahreina

NA ELIZEJSKIM POLJANAMA NA KRAJU TOURA – Momčad Bahreina


Hrabrost


Rod Ellingworth se godinu dana zadržao u momčadi Bahrein, a Miholjeviću je jasno i zašto.


– Napravili smo određeni pomak, u nekim akcijama pokazali smo natprosječnu hrabrost. Ellingworth je došao iz INEOS-a, nekadašnje momčadi SKY. McLaren je motivirao Ellingwortha za priključivanje našem projektu. No, samo dvije momčadi imaju budžet koji može pratiti sve aktivnosti koje proizlaze kao plod kreativnosti u svrhu brige o svakom detalju, INEOS i Jumbo-Visma. Ostale momčadi imaju svoje budžete, koji nisu rastezljivi. Budžet limitira kreativnost, ali to ne znači da nije moguće pobijediti. Možda je to Ellingworthu prestavljalo neki limit u kreativnosti i otišao je natrag u INEOS, dok je menadžment mene predložio za tu funkciju tehničkog direktora.


Širok je spektar funkcija koje Miholjević mora odraditi. U jednoj bicilističkoj momčadi više je igrača nego u – nogometnoj. Bahrein ima 28 biciklista pod ugovorom.


– U obimu funkcija su biranje i regrutiranje osoblja, biciklista, potpisivanje individualnog plana utrka za bicikliste, koordiniranje svih organizacijskih timova unutar momčadi, liječnika, sportskih direktora, odjela marketinga, tu su još mehaničari i fizioterapeuti koji moraju pratiti protokole koje smo kreirali. Zaista imamo jako dobar roster, kvalitetne bicikliste i izrazito kvalitetno osoblje. Kada napravimo analizu, ne bi bilo puno ljudi koje bismo zamijenili, možda tek šest do osam biciklista koji su na kraju karijere. Drugi sam čovjek u momčadi, prvi je Milan Eržen koji se brine o namicanju budžeta, odnosima s vlasinicima ekipe, motiviranju novih partnera i oplemenjivanju sponzorskih ugovora te ima pregled nad svim aktivnostima u mojem opsegu posla. On direktno pregovara i odgovara sponzorima, ali i tu se konzultiramo. Želimo ispuniti obećanja, a ne se kasnije ispričavati.


U kolovozu prošle godine pojavila se vijest da McLaren napušta momčad Bahreina i da je u tijeku potraga za drugim sponzorom.


– McLaren ostaje s nama, možemo koristiti njihove tehnološke resurse. Nastao je problem druge vrste. McLaren je bio dokapitaliziran od strane britanske vlade, ali morali su izaći iz svega što nije srž njihova poslovanja. Postojao je nacrt gdje bi biciklizam postao njihov značajan proizvod, ali se nije stigao napraviti. Korona je izazvala krizu koju su države premostile u određenoj mjeri, ali tvrtke su to platile.


Umjesto Bahrein – McLaren, momčad će u 2021. godini nastupati pod imenom »Bahrein Victorious«. Prije ulaska McLarena, prve tri sezone vodili su pod imenom Bahrein Merida.


Mentalna snaga


– Merida je sponzor od prvoga dana i na njihove bicikle imamo samo riječi pohvale. Za 2020. izbacili su novi Reacto, zaista imamo super bicikle i to nam je omogućilo pet Top 10 rezultata na tri Grand Toura. Imamo četvrtog i desetog na Tour de Franceu, petog i desetog na Giru, šestog na Vuelti. Moglo je sve biti još i bolje.


Pandemija koronavirusa odgodila je mnoge utrke, a tri Grand Toura održana su u drugim terminima, Tour krajem ljeta, Giro i Vuelta ujesen. Miholjević i njegova posada nisu imali puno slobodnog vremena, a dodatan problem su epidemiološke mjere.


– Ugovori i momčad su posloženi. Trebalo je pronaći i moju zamjenu. Našli smo je u Rolfu Aldagu, Nijemcu koji je posljednjih godina živio u Južnoafričkoj Republici. Imao je zapažene rezultate s HTC-om, skautirao je mlade i dobre bicikliste, koje je izgradio u pobjednike. Na kraju, i Cavendish je kod njega počeo karijeru najboljeg sprintera na svijetu. To je bio moj prvi korak. U pet dana finalizirali smo sve oko biciklističke odjeće s novim dobavljačem za dresove, talijanskim Nalinijem. Ekspresno je riješen i konačni individualni fiting odjeće. Od 14. do 16. prosinca Performance team okupio se u Coneglianu, što u ovom vremenu zatvorenih granica nije bilo jednostavno. Dva člana iz Velike Britanije po povratku su morala u karantenu… Okupili su se sportski direktori, nutricionisti, treneri… Nisu bila nazočna samo tri člana momčadi, ali su 10-11 sati dnevno bili spojeni videovezom. Napravili smo plan, dogovorili detalje siječanjskog trening kampa, jedinog na kojem će se svi okupiti, 90 ljudi. Doći će i vanjski članovi, foto i videoekipa, koja će napraviti snimanje za sve tehničke sponzore. Okupljamo se 12. siječnja u Altei nedaleko Valencije. Jedna momčad će produžiti trening kamp i otići direktno na utrku Vuelta Valenciana. Velika je potražnja za utrkama. Mi smo momčad s 28 biciklista i za sve moraš raditi program. Prioriret su lideri, oni imaju maksimalnu podršku. Biciklizam spaja fizičke i mentalne snage. Ako si psihički pokoleban, u sebi imaš blokadu, ne možeš dati maksimum.


Atraktivna ekipa


Godina 2020. bila je godina odgoda velikih natjecanja. Biciklisti su uspjeli izgurati sezonu, ali uz stalna testiranja na COVID-19. Svi se nadaju da će u 2021. biti bolje. Uz gledatelje uz ceste, iako ovog trenutka to još uvijek izgleda kao iluzija.


– Napravili smo analizu glavnih ciljeva. Giro nam je glavni jer najbolje odgovara Mikelu Landi, Španjolcu koji može do postolja, čak i do pobjede. Pružit ćemo mu priliku… Drugo, želimo da ekipa bude atraktivna i inovativna u primjenjivanju taktike, da budemo kompetitivni na svim velikim utrkama. Za to imamo resurse.


Naravno, Miholjević neće zapustiti CRO Race, utrku koja je lani morala biti otkazana zbog pandemije koronavirusa.


– U Hrvatskoj ostaje fokus organizacija CRO Racea, što se održava od 28. rujna do 4. listopada. Ako pronađemo podršku, a sve vodi k tome, Hrvatska može očekivati značajan prihod od cikloturizma, razvoj biciklizma i promociju turizma. Napravili smo ekonomsku analizu. Velik se novac svake godine godine vrati u državni proračun kroz aktivnosti i prebivališta profesionalnih biciklista u Hrvatskoj, koji tu plaćaju porez. Tu su se nastanili Talijani Davide Cimolai, Sonny Colbrelli, Valerio Conti, Sacha Modolo… Bilo ih je još petnaestak zainteresiranih, ali promijenio se porezni zakon.


Za nove Vladimirove obaveze zeleno svjetlo dala je i supruga Irena, ugledna zdravstvena djelatnica.


– Vremena nema već iks godina. Supruga i ja smo na to naučeni, 30 godina smo u vezi, krenuli smo kao klinci s 15 godina. Kada gledamo iz te perspektive, nismo puno žrtvovali zbog vrhunskog sporta. Bilo je odricanja što se tiče količine vremena, ali naša je filozofija da nije bitna količina, već kvaliteta zajednički provedenog vremena.


NA OKUPU - Tara, Vladimir, Fran i Irena Miholjević/ Foto: D. Škomrlj

NA OKUPU – Tara, Vladimir, Fran i Irena Miholjević/ Foto: D. Škomrlj


Fran novi član Friulija

Vladimirov sin Fran postao je punoljetan i sada je u U-23 konkurenciji. Tražila se prava momčad u kojoj će se moći dalje razvijati. Odluka je bila momčad Friulija.
– Za njega i mene to je novost, više ne trenira pod mojom paskom, već prati program koji mu šalje trener Andrea Fusaz. Fran ga savjesno izvršava. Intenzitet treninga je čak nešto veći nego što bih mu ja propisao. Fran se pitao zašto ga ne treniram. Smatram da to nije ispravno. I jednom i drugom bit će lakše što nismo u istoj momčadi. Kada se potvrdi, onda postoji mogućnost da se nađemo. Bolje je krenuti negdje drugdje i dokazati se. No, treba priznati da i njemu »rastu rogovi«, savjeti sve teže ulaze u glavu. Ali, to je normalno. No, njegovo bavljenje sportom nije plod inzistiranja roditelja. Kao malome biciklizam mu je bio dosadan. Kada sam počeo trenirati klince u Triatlon klub Rival, otkrio je da je dobar. Dao sam mu četiri, pet brojeva veći bicikl…
Fran je lani bio državni juniorski prvak u kronometru i u cestovnoj utrci, četvrti u kronometru i 11. u cestovnoj utrci na Europskom juniorskom prvenstvu u francuskom Plouayju.
– Godina 2020. bila je jedna od najgorih za mlade bicikliste. Njih motiviraju utrke, natjecanje, a to im je bilo uskraćeno. Poslije puno rada ne možeš uživati u plodovima, to je godina koja te lansira. Naš fokus bilo je Europsko prvenstvo. Posvetili smo se treningu s pravom opremom. Sve je to bila obiteljska investicija, platili smo mehaničara, za što smo zamolili Savez da prihvati dodatnu osobu na Europskom prvenstvu. S trenerom juniorske reprezentacije napravio sam program za svih osam, devet dana boravka. U kronometru smo bili iza Češke, Njemačke i Italije, ali ispred Belgije, Španjolske, Rusije, Velike Britanije koja ima olimpijski biciklistički program od 35 milijuna funti. Mi sa 150 tisuća eura ulaganja možemo imati top tri na Touru… Pogledajmo Pogačara i Rogliča, kakva je to promocija za Sloveniju.