Automobilizam

BUZETSKI DANI Francuz Petit uvjerljivi pobjednik, otac i sin Jurišić u top 10

Miroslav Krpan

Sebastien Petit/Foto M. KRPAN

Sebastien Petit/Foto M. KRPAN

Sebastien Petit u dvije je vožnje za 12,708 sekundi nadmašio Talijana Bormolinija. Treće mjesto Domagoju Perekoviću. Riječani, otac Mario i sin Matija Jurišić, sedmi odnosno deveti



BUZET Francuski automobilist Sebastien Petit, u prototipu Nova NP 01, ukupni je pobjednik tradicionalne međunarodne brdske auto utrke »39. INA Buzetski dani 2020.«, održane u izvrsnoj organizaciji Autokluba Buzet.


Na stazi Most – Peničići, ove godine zbog epidemioloških mjera i u atmosferi maksimalne tišine uz samo zvukove motora automobila, bez publike, nastupilo je u bodovnim konkurencijama stotinu automobilista iz sedam europskih zemalja. Nastupilo je još 25 vozača u revijalnim promo vožnjama.


Petit je slovio favoritom, što je dokazao i s dva gotovo istovjetna vremena u dvije vožnje, od kojih je vrijeme prve 2:11,258 minuta, uz prosjek 137,161 km/sat, bilo neznatno bolje na i ove godine vrhunski pripremljenoj buzetskoj stazi. Nakon dviju vožnju Petit je čak za 12,708 sekundi bio brži od drugoplasiranog Talijana Fausta Bormolinija u formuli »Reynard K02«.




Vikend je prošao iznad očekivanja za Domagoja Perekovića (Zanatlija Zagreb), koji se s dvije izvrsne vožnje uspio popesti na pobjedničko postolje »generalke«, vozeći »Mitsubishi Lancer Evo IX«. Pereković je bio najbrži u kategoriji I i prvi u trećoj utrci prvenstva Hrvatske. Njegov najbliži konkurent, do sada ove godine dvostruki pobjednik Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica) u Seat Leonu R32T, zauzeo je poziciju iza njega, učvrstivši lidersku poziciju državnog prvenstva.


Šestorka


U prvih deset ukupnog poretka, među 100 vozača, bila su još četvorica hrvatskih automobilista. Petim mjestom generalke, do pobjede kategorije II domaćeg prvenstva, stigao je Splićanin Petar Dajak u novom prototipu »Norma M20F«, dok se na sedmu poziciju plasirao Riječanin Mario Jurišić (Župa Dubrovačka) vozeći Audi A4 STW, koji je bio treći u kategoriji I i grupi E1 domaćeg prvenstva.


Prvi je put u Buzetu vozio i njegov 17-godišnji sin, vrhunski i trofejni kartingaš Matija Jurišić, član AK RI autosport, ove godine izvrsno plasiran na utrkama u Skradinu i Malački. Devetim mjestom ukupnog poretka ostvario je pobjedu grupe A, a s četiri sekunde sporijim vrememenom do desetog je mjesta stigao i Riječanin Dejan Kopajtić (AK Rijeka) u Zastavi Yugo 1.6 16V.


Šest odustajanja


Njegov klupski kolega Ivan Pavlović najbolje je plasirani automobilist grupe N ovogodišnjih Buzetskih dana, a put pobjede otvorilo mu je i odustajanje Puljanina Saše Radole (AMK No Traction), najbržeg na treninzima.
U konkurenciji povijesnih vozila još jedna pobjeda odlazi u redove Autokluba Rijeka. Slavio je iskusni Igor Vičević u VW Golfu Gti, ispred Željka Pavičića (AMK Zanatlija) i Dorijana Kljuna (Opatija).


Utrka je protekla uz svega šest odustajanja, bez većih organizacijskih problema, a s mislima na predstojeću, kroz godinu dana jubilarnu 40. utrku, za koju su, na svečanom otvaranju, povratak staroj tradiciji i europskom štihu zaželjeli predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza Davorin Štetner i gradonačelnik Buzeta Siniša Žulić.


Semafor

Rezultati – ukupno (zbroj 2 vožnje): 1. Petit (Francuska, Nova NP 01) 4:22,636 minuta, 2. Bormolini (Italija, Reynard K02) +12,708 sekundi, 3. Pereković (AMK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer Evo IX) +43,237, 4. Dimitrijević (AKK Velika Gorica, Seat Leon R32T) +48,769, 5. Dajak (AK Solin, Norma M20F) +53,993, 6. Berto (Italija,Tatuus Formula Abarth) +57,811, 7. Mario Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW) +1:02,623, 8. Norbert (Njemačka,BMW 2002 SV) +1:03,754, 9. Matija Jurišić (AK RI autosport, Škoda Fabia S2000) +1:07,562, 10. Kopajtić (AK Rijeka, Zastava Yugo 1.6 16V) +1:11,682 minuta.