Zanimljivi podaci

Koliko je Hrvatsku koštao ovogodišnji Eurosong? Cifra uopće nije beznačajna

Ante Peričić

Mia Dimšić / REUTERS

Mia Dimšić / REUTERS



ZAGREB – Prošloga je tjedna analitički kolektiv »Šta rade naši glazbenici kada nisu u showu Dalibora Petka« na svojim društvenim mrežama pozvao obožavatelje da HRT-u pošalju upit s jednostavnim pitanjem – koliko je naš javni servis platio Doru 2022., tj. hrvatski nacionalni izbor za pjesmu Eurovizije, ali i koliko je, hrvatske građane, stajala delegacija na ovogodišnjem Eurosongu u Torinu.


Štur troškovnik


Tako je Dora ove godine ukupno stajala 4 milijuna i 916 tisuća kuna. Od te pozamašne svote, na scenografiju je otišlo skoro 350 tisuća kuna, na transport 140,4 tisuća kuna, na autorske naknade gotovo 340 tisuća kuna, tu su još i dnevnice (207 tis.), smještaj (489 tis.), materijalni trošak (284 tis.), najam prostora i parking (54 tis.), ostali troškovi bili su gotovo 44 tisuće kuna, a VTU, odnosno vanjske tehničke usluge naplaćene su nešto više od tri milijuna kuna.


Predstavljanje Hrvatske u Torinu ipak je bilo ponešto jeftinije. Pa je tako scenografija za nastup Mije Dimšić stajala 61 tisuću kuna, transport 22 tisuće, autorske naknade 145.667,02, dnevnice su iznosile 51 tisuću kuna, smještaj 115 tisuća kuna, materijalni trošak bio je 142 tisuće, zakup kabina i trasa 167 tisuća kuna, kotizacija 787 tisuća kuna, ostali troškovi oko 8 tisuća, a VTU 55 tisuća kuna. Sveukupno – 1.553.942,68 kuna. Troškovnik koji smo dobili od HRT-a podosta je štur, a velik dio specifikacija je, kako stoji u priopćenju, aproksimativan. Stoga, iako se čini da je riječ o velikim iznosima, iste je teško komentirati jer se ne zna na što je, i kome, većina novca otišla.




HRT smo priupitali za detaljnije informacije i na odgovor čekamo, ali iz onog što smo dobili, može se zaključiti kako je ovogodišnji Eurosong (Dora i nastup Mije Dimšić u Torinu) stajao ukupno 6 milijuna i 470.232,99 kuna.
Hrvatska se već dugi niz godina loše plasira na tom glazbenom natjecanju i u više se navrata u javnosti raspravljalo o toj temi, odnosno o razlozima naših neuspjeha na Euroviziji. S druge strane, susjedna je Srbija, podsjetimo, s Marijom Šerifović pobijedila 2007. godine, a ove je godine, s Konstraktom, doživjela najveći komercijalni uspjeh otkako se samostalno natječe.


Konstraktina zarada


Portal Blic.rs 19. je svibnja objavio tekst u kojem tvrdi kako će Konstraktini nastupi, zbog eurovizijskog uspjeha, doseći cijenu i do 10 tisuća eura, a na pjesmi »In corpore sano«, s kojom je nastupala, zaradit će, procjenjuju srpski menadžeri, između 30 i 60 tisuća eura. Ako se, pišu iz Blic.rs, računa da se za svakih milijun pregleda na YouTubeu plaća u prosjeku tisuću eura, to znači da je zarada od 15 milijuna pregleda Konstraktine pjesme, zasad, oko 15 tisuća eura. Usporedbe radi, naša Mia Dimšić na toj platformi ima 801 tisuću pregleda. Od svoje pjesme neće zaraditi samo Konstrakta, već i srpski javni servis RTS s kojim ona iznos dijeli napola. Osim YouTubea, daleko se više zarađuje od preslušavanja i skidanja glazbe s drugih digitalnih platformi, kao što je Spotify. Cijena za milijun pregleda na toj platformi je između 3 i 3,5 tisuće eura. Iako ne znamo koliko je Eurosong koštao susjednu nam zemlju, može se zaključiti kako se je isplatilo, makar po reakcijama na društvenim mrežama, glazbenim digitalnim platformama, ali i samom eurovizijskom plasmanu.