Peti album

RECENZIJA Brain Holidays, “Jamaican Connection”: Album na kojem je sve – svjetski

Credit: DORINGO PHOTOGRAPHY

Credit: DORINGO PHOTOGRAPHY

Boravak u Jamajci, domovini reggae zvuka, bio je za svakog člana benda ponaosob, kao i za cijelu grupu, iznimno inspirativan što se itekako osjeti u svakoj od novih pjesama

Svojim petim studijskim albumom hrvatski reggae maheri iz grupe Brain Holidays ne samo da su napravili odličan reggae album već i ostvarili davnašnje snove – »otplovili« do Jamajke, održali u Kingstonu, srcu reggae svijeta, koncert te potom još i u Tuff Gong studijima (koje je osnovao Bob Marley!) snimili svoj novi album! Ma kud ćeš više, pogotovo ako se zna da su prošle godine Holidaysi proslavili dvadest godina djelovanja. Teško da su na bolji način mogli obilježiti prvih dvadeset.

Inspirativna Jamajka

Naravno, boravak u domovini reggae zvuka bio je za svakog člana ponaosob, kao i za cijelu grupu, iznimno inspirativan što se itekako osjeti u svakoj od novih pjesama, a dobre vibre i pravi reggae jamming tu su već od prvih sekunda uvodne »Brain Holidays In Jamrock«, u kojima im pomaže njihova suradnica i prijateljica, jamajčanska pjevačica Italee te sjajni srpski trombonist Hornsman Coyotte, dvojac koji će se javiti na još nekoliko pjesma snimljenih u Kingstonu. Nakon sjajnog uvoda posvećenog glazbi koju beskrajno vole, Holidaysi će u ostalih deset pjesama zaploviti zvukom i temama tipičnima za tu glazbu pa ćemo tako u dvije ranije snimljene u Novom Mestu odličnoj »Na put« svjedočiti iskazivanju želje za putovanjima i otkrivanjem novoga, a isto tako dojmljivoj »Away« inzistirati na optimističnom pogledu na svijet utemeljenom na oprostu i zaboravu onog lošeg. Klasične ljubavne su »By My Side« i »Petar Pan«, a najveći broj pjesama na ovom albumu jasno slijedi u reggae glazbi često obrađivane šezdesetodosmaške motive mira i ljubavi.

Kuća puna ritma

Ti ideali hipi generacija s kraja šezdesetih i početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća uočljivi su već i iz naslova pjesme »Peace & Love To Everyone«, kao i iz prave hipi himne »Unity«, u kojoj uz Italee pjevaju o tome kako bi cijeli ljudski rod mogao živjeti u jedinstvu i međusobnom razumijevanju, da bi potom u »Anti Hate Anthem« stvorili himnu kontra mržnji pozivajući na odbacivanje mržnje i okretanje plesu. Peace and Love filozofija najjača je u izvrsnoj »Kuća puna ritma«, u kojoj im kroz spori razvučeni a la Haustor ritam majstorski pomaže Brico pjevajući kako je reggae »kuća puna ljubavi i mira, kuća koja voli azilante i manjine, ugrožene vrste i sve ljude sa margine. Ova kuća nema ustaša ni partizana, ova kuća nema ni kostura iz ormara, ova kuća nikog ne razdvaja – samo spaja«, repaju i hiphopaju Holidaysi i Brico, a ta dva »brbljava« i inteligentna glazbena smjera koriste i u izvrsnoj posprdnoj »Fotoshopirana« gdje im u priči o influncerici Petrović Mare sjajno pomaže Kandžija, da bi im potom u »Hladan kao led« ruku tekstom i glasom pružio Alejuandro Buendija, alias Saša Antić.

Pozitivan dojam

Konačan je dojam o novom albumu grupe Brain Holidays vrlo pozitivan. Sve je vrhunski odsvirano, nadahnuto izvedeno pa je nedvojbeno kako su Brain Holidays konstanta ne samo hrvatske reggae scene već i šire jer sve što je na ovom albumu ponuđeno, djeluje – svjetski.

Spot snimljen u Gorskom kotaru

Nakon što su predstavili izvrstan album »Jamaican Connection«, snimljen na Jamajci u Tuff Gong studiju, Brain Holidays ponovno iznenađuju. Objavili su video za singl »Hladan kao led« snimljen u zimskoj idili Gorskog kotara s Alejuandrom Buendijom (Saša Antić, TBF) i time pokazali da reggae nije isključivo ljetna glazba. Ovaj zimski eksperiment najbolje opisuje Marko Gaćina, osnivač i frontman Brain Holidaysa koji kaže: »Ovo nam je sigurno jedna od najboljih suradnji dosad, tematski potpuno atipični tekst za nas s malo mračnijim i sporijim beatom.«

Video za singl »Hladan kao led« premijerno je prikazan na Reggaevilleu, jednom od vodećih reggae portala u svijetu. Za kameru su bili zaduženi Goran Debogović, Denis Radmanić i Dora Plantarić, za montažu Goran Debogović, za šminku Kristina Vrdoljak, za bundu/čudovište Morphlines. Spot je sniman u Gornjoj Dobri te u Slanoj sobi Citronella. Posebna zahvala za realizaciju ide Matiji Režeku.

​Produkcijska ekipa

Za snimanje albuma u Tuff Gongu bio je zadužen Roland McDermott, snimatelj koji je radio na velikom broju vrlo zapaženih svjetskih reggae izdanja u posljednjih dvadesetak godina. Produkciju i miks potpisuje osnivač i frontmen benda Marko Gaćina, dok je za mastering bio zadužen Krunoslav Licitar iz Red Records studija. Omot albuma dizajnirao je višegodišnji suradnik benda Maksimilijan Gečević aka Skam Works.