Društveno svjestan album

RECENZIJA 2020 Petnaesti studijski album američke grupe Bon Jovi

Posveta sadašnjosti u deset pjesama.

Na petnaestom studijskom albumu američki rock sastav Bon Jovi napravio je hrabar iskorak u odnosu na dosadašnji rad koji traje već punih 36 godina, točnije od eponimnog debitantskog albuma objavljenog 1984. godine.

Naime, u više od tri i pol desetjeća postojanja grupa koju je 1983. godine osnovao pjevač Jon Bon Jovi bila je simbol jednostavnog stadionskog rocka tematski najčešće vezanog za ljubav i brojne druge životne užitke, a zahvaljujući ljepuškastom pjevaču i vrsnom gitaristu Richieju Sambori opravdano je uživala veliku popularnost, posebno među ženskom rock populacijom.

Bez obzira na to što se godine nižu, Bon Jovi i ekipa mogli su i na petnaestom studijskom izdanju zakantati nekoliko veselih o ljubavnom žaru i sličnim temama i ne bi promašili. No, ovog su puta odlučili učiniti nešto potpuno drugačije te napravili, kako ga je sam Jon Bon Jovi nazvao, »društveno svjestan« album.

George Floyd

»2020« zaista i jest to – album okrenut analizi sadašnjosti i osvrtu na godinu u kojoj trenutačno živimo i koja je stoga i odabrana za naziv albuma. Od deset ponuđenih pjesama njih čak osam vezano je za iznošenje stavova o suvremenoj stvarnosti pri čemu grupa, iako se više no ikada okrenula društvenim temama, ne odustaje od svog arena rock izraza pa je tako većina pjesama poletnog i brzog te srednje brzog tempa, idealnog za koncerte i veselice.

One koje pak nisu brze, već u njima prevladava baladičnost, nose u sebi toliko himničnosti i dobro pogođenih refrena da će isto tako bez problema »stvarati valove« na koncertima – kad ih bude. Drugim riječima, promjena tematskog pristupa fanovima grupe Bon Jovi neće nimalo smetati jer je to i dalje zvuk koji obožavaju i uz koji se mogu opustiti i uživati.

Štoviše, sad će svaki BJ fan moći reći kako nisu samo bend za zabavu jer očigledno imaju što i reći. I na trenuke to čine vrlo dobro. Primjerice, zaista dojmljiva »American Reckoning« odlična je protestna pjesma o smrti Georga Floyda i predstavlja direktnu podršku pokretu Black Lives Matter. Kad su to »značka i koljeno na vratu« postali »na našim ulicama i sudac i porota«, pita se Jon Bon Jovi jasno ističući onu tragičnu Floydovu predsmrtnu rečenicu – »I can’t breathe«.

Angažirani stihovi

Mnogima će još bolja biti protestna soft rock balada »Lower the Flag«, u kojoj grupa poziva na spuštanje zastave na pola koplja zbog u posljednjih dvadesetak godina niza dramatičnih pucnjava i smrti po američkim osnovnim i srednjim školama. Ništa manje dojmljiva nije ni prava springstinovski moćna stadionska rock balada »Blood in the Water« posvećena migrantskoj krizi s jasnim zauzimanjem stavova o pomoći svima koji sreću traže u novom svijetu.

Na svog velikog uzora grupa podsjeća i u završnoj odličnoj »Unbroken« pisanoj za dokumentarni film »To Be of Service« i posvećenoj svim američkim vojnicima koji boluju od PTSP-a.

No, najangažiranija pjesma albuma svakako je vrlo dobra »Do What You Can« posvećena borbi protiv aktualne užasavajuće pandemije koronavirusa i to kako tekstom, tako i direktnim prikupljanjem čak 6 milijuna dolara na dobrotvornom koncertu Jersey4Jersey i namijenjenih borbi protiv pandemije u toj američkoj državi.

Uz ove direktne i jasno određene teme i stavove o njima, grupa i njezin pjevač društvene su se stvarnosti dotaknuli i putem pjesmama okrenutim socijalnim problemima i nejednakostima »Limitless«, »Brothers in Arms« te »Let It Rain«, koje sve u sebi nose snažan rock potencijal i bit će, posebno »Let It Rain«, veliki koncertni favoriti.

Ljubav i obitelj

Naravno, nije Jon Bon Jovi zaboravio na ljubav kojoj su posvećene dvije pjesme – »Beautiful Drug« s porukom kako je jedina prava divna droga ljubav, klasična je Bon Jovi žestica s puno zbornog navijačkog pjevanja, a prekrasna »Story of Love« još je jedno ugodno iznenađenje novog albuma. Naime, riječ je o pjesmi koja obrađuje roditeljsku ljubav pri čemu Jon Bon Jovi polazi od svojih roditelja da bi potom progovorio i o sebi kao roditelju te u jednu neraskidivu cjelinu vezao ljubav prema djeci i prema roditeljima.

Snimanje albuma počelo je još u ožujku 2019. godine u Ocean Way Recording studijima u Nashvilleu gdje su Jon Bon Jovi i društvo u 11 dana snimili 23 pjesme. Potom je odabrano njih deset kroz koje je oslikana ova naša nesretna 2020. godina, koju će svi nastojati što prije zaboraviti, mada će to biti teško jer je donijela toliko toga lošeg da će teško pasti u zaborav. Svjedoči o tome i ovaj sasvim dobar album rock ekipe iz New Jerseyja.