Sjajna kombinacija tradicionalnog i novog

RECENZIJA EN ESPANOL Jedanaesti studijski album grupe The Mavericks

Marinko Krmpotić

Foto: Facebook

Foto: Facebook

Pjesme na španjolskom jeziku odsvirane su u prepoznatljivom The Mavericks stilu, uz poseban, neponovljiv vokal pjevača Raula Mala



Svakako je to moglo – pa i moralo – i prije, ali ni ovako nije kasno. Naime, za svoj jedanaesti studijski album američki neotraditional country bend The Mavericks napokon je odlučio obraditi i otpjevati neke njima i njihovom briljantnom pjevaču Raulu Malu drage pjesme na španjolskom jeziku.


Istina, svojim neocountry pristupom u kojem je bilo jako puno tex-mex i conjunto zvuka, Mavericksi su već znali itekako stupiti na teren latino zvuka, ali baš pravog, čistog latino albuma nije bilo sve do sada kada su složili zaista sjajnu kombinaciju tradicionalnih i autorskih pjesama otpjevanih, kako to naziv albuma »En Espanol« i upućuje, na španjolskom jeziku te odsviranih u prepoznatljivom The Mavericks stilu.


A to pak znači da sve lebdi u zanosnom ritmu bezbrojnih latino udaraljki, gitare sve to ukrašavaju uz pomoć violina, marijači gudača i neizostavnih meksičkih harmoničica, a nad svom tom rajskom glazbom dalekih obala i toplih mora vlada neponovljivi Malov vokal, gotovo nemoguća kombinacija belcanta, latino nježnosti, country melodramatičnosti i pritajene rock snage.




Uostalom, kad opisuju njegov vokal, mnogi tvrde kako je on jedini u cjelokupnoj povijesti rock glazbe koji je uspio u svom glasu spojiti dva velikana – Elvisa Presleyja i Roya Orbisona. Većeg komplimenta od te rečenice za jednog pjevača nema.


Foto: Facebook


Plesni ritmovi


Dakle, ako volite latino ili Maverickse, ako su vam drage melodramatične i osjećaja prepune pjesme i zanosni plesni ritmovi, onda će vam »En Espanol« često i puno svirati. Oni koji vole veselice i trenutke kada po barovima i malim klupskim prostorima sve pršti od ritma i gibanja, bez po’ muke zaljubit će se u nekoliko pjesama.


»No Vale la Pena« (Nije vrijedno truda) prekrasan je tex-mex valcer srednje brzine u kojem im majstorski pomaže tex-mex legenda Flaco Jimenez svojom harmonikom. Daljni iskorak u zanosu, pa i u brzini, donosi divna »Poder Vivir« (Moći živjeti) da bi u »Me Voy a Pinar del Rio« (»Idem u Pinar del Rio«) oduševili kombinacijom salse i calypso zvuka.


Dodirnih točaka s veseljacima iz tipičnih meksičkih marijači bandova ima u soft rockom obojenoj »Recuerdos« (Sjećanja) čiji je autor Malo, te još i više u »Sombras Nada Más« (Sjene i ništa više), moćnom argentinskom tangu koji je šezdesetih proslavio Javier Solis. Koliko mu znači vlastito kubansko podrijetlo, Malo otkriva u snažnoj »La Sitiera« (Seljančica), kubanskoj narodnoj, ali i u karipskim zvukom i bolerom obojenoj »Sabor A Mi« (Probaj me).


Iskreni osjećaji


Od obrada svakako će pažnju privući i »Me Olvidé de Vivir« (Zaboravio sam živjeti) koju je davno proslavio Julio Iglesias, a ljubitelji pomalo patetičnih latino ljubavnih pjesama u najboljem su položaju pa mogu uživati u tamnoj »Mujer« (Žena), himničnoj »Cuando Me Enamoro« (Kad se zaljubim) s puno twangy gitara ili klasičnim »Pensando en Ti« ili »Suspiro Azul«.



Što god odabrali, možete biti sigurni da je odsvirano i otpjevano ne samo s potpunom kompetentnošću vrhunskih glazbenika, već i da je u sve – kao što to Malo i Mavericksi uvijek rade – uloženo iznimno puno iskrenih osjećaja.



– Ovo je album koji sam s Mavericsima odavno želio napraviti. Ja sam prva kubansko-američka generacija mladih i neke od ovih pjesama prate me od djetinjstva kad su ih članovi moje obitelji vikendima pjevali pri obiteljskim druženjima i sličnim prigodama, rekao je najavljujući ovaj album Raul Malo.



Naravno, da bi sve skupa ispalo baš kako treba, zaslužni su i ostali članovi benda – Paul Deakin (bubnjevi), Jerry Dale McFadden (klavijature, glas) i Eddie Perez (gitare), a producentski posao, uz Raula Mala, odradio je vrlo dobro i njihov suradnik Niko Bolas, znan po radu s legendama kao što su Neil Young, Prince i Sheryl Crow.