"Kliješta"

Nakon punih 5 godina pauze: Libar predstavlja novi singl

Ivana Kocijan

Foto: IVANA KRAGIĆ

Foto: IVANA KRAGIĆ

Ako to i nije vijest, dodajmo još kako priču iste knjige dopisuje sasvim nova postava benda.



Nakon punih pet godina pauze Libar predstavlja novi singl, pjesmu »Kliješta« za koju stihove potpisuje Nikola Čelan, a glazbu i aranžman Nikola Čelan i Antun Devčić.


Ako to i nije vijest, dodajmo još kako priču iste knjige dopisuje sasvim nova postava benda. Naime, Libar, počevši s novim singlom »Kliješta«, od sad kreativno djeluje kao dvojac. »Kliješta« je singl kojim se Libar oprašta od prepoznatljivog koncepta muškog višeglasja i započinje svoje novo poglavlje koje autorski potpisuje osnivač i frontmen Nikola Čelan, zajedno s potentnim glazbenikom, predstavnikom »mlađe« garde, gitaristom i multiinstrumentalistom Antunom Devčićem.


– Želja nam je nastaviti glazbeno putovanje započeto davne 2007. godine kad smo prvi puta proširili djelokrug klapske tradicije na rock i heavy metal, pa preko eksperimenta s prog – boy bendom stigli do ovoga gdje smo danas: punokrvnog autorskog dvojca s referencom na projekte najbolje glazbene prošlosti, od Soft Cella ili OMD-ja u osamdesetima do, primjerice, jednih Hurtsa, Pet Shop Boysa i sličnih suvremenih elektroničkih dua – željom i nakanom, makar u malome, onoga što su postizali producenti klasičnog pop projekta Enigme Michael Cretu i Jens Gad.




U tom smislu nadamo se barem približiti načinu i sadržaju koji su takvi uzori isporučivali publici, izjavio je Nikola Čelan vezano uz objavu prvog od niza singlova u pripremi kreativnog studijskog pogona koji je ustanovio zajedno s Devčićem pod provjerenim i dokazanim brendom Libra.


Inače, »Kliješta« su obiman autorski uradak na kojem je dvojac radio pune dvije godine, uz neizbježan upliv gostujućih glazbenika: Jana Ivelića Pele na bubnju i udaraljkama, Antonija Grkeša kao gostujućeg vokala te Danijela Curića koji je usnimio trube. Žanrovski se nadovezuju na prepoznatljiv »klapski« homofoni slog u oprobanom Čelanovom vokalnom aranžmanu, s time da je matrica nedvojben umjetnički i kreativni iskorak kojeg je donijelo zavidno Devčićevo glazbeno znanje i zvanje profesora glazbe. Čini se sasvim dovoljnim omjerom staroga i novoga za prezentaciju sljedeće razine Librovog djelovanja, prigodno uz njegov petnaestogodišnji jubilej.