Glazbene navike susjeda u 2021.

Talijani slušaju talijansko: među 20 najprodavanijih albuma i deset singlova nema nijednog stranog izvođača

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Dominacija domaćih glazbenika  događa se u godini kad prodaja odnosno striming glazbe u Italiji nije upao u recesiju, već bilježi značajan porast po pitanju svih formata



Zanimljivi podaci o konzumaciji glazbe stižu iz susjedne Italije. Tamošnja Federacija talijanske glazbene industrije (FIMI), krovna organizacija za praćenje svih aspekata snimljene glazbe objavila je godišnje izvješće o glazbenim navadama Talijana, što su slušali i od glazbe kupovali u minuloj godini.


Znali smo otprije da je anglo-saksonsko glazbeno tržište prilično zatvoreno i na njemu teško prolazi glazba koja nije na engleskom jeziku, bez obzira na demografsko šarenilo prije svega u SAD, sad saznajemo koliko su Talijani po pitanju glazbe italocentrični.


Naime, FIMI je objavila da su prvih 20 albuma po prodaji (fizički format plus digitalni i streaming), isključivo talijanskih izvođača. Kakva Adele, Taylor Swift, Abba, Ed Sheeran…, Talijani vole izvođače koji izvan njihovih granica ne znače mnogo osim hard rock skupine Måneskin koju su Europa i svijet upoznali i zavoljeli na prošlogodišnjoj Euroviziji. Neprikosnovene talijanske zvijezde iz 2021. su Rkomi , 28-godišnji reper iz Milana koji je pomeo konkurenciju po pitanju albuma svojim „Taxi driver“ uratkom, i Sangiovanni, 19-godišnja zvijezda s prošlogodišnjeg talijanskog pjevačkog talent showa koji je zasjeo na 1. mjesto najprodavanijih singlova s pjesmom „Malibu“.




FIMI s ponosom ističe da po prvi put u povijesti u 2021. prvih deset najprodavanijih (odnosno najstrimanijih), singlova pripada talijanskim izvođačima. Dakle, nitko od svjetskih zvijezda se nije ugurao u Top 20 albuma i Top 10 singlova u 2021. na talijanskom tržištu što pokazuje rijetko viđenu odanost neke nacionalne publike domaćim izvođačima.


Čast svjetskog rock’n’rolla obranili su tek Pink Floyd čiji je „The Dark Side Of The Moon“ najprodavaniji vinil u 2021. godini u Italiji, ali to je ipak mali segment i udio u sveukupnoj prodaji glazbe.


Dominacija domaćih glazbenika  događa se u godini kad prodaja odnosno striming glazbe u Italiji nije upao u recesiju, već bilježi značajan porast po pitanju svih formata. Plaćeni premium streaming rastao je 42 posto. Striming kao i drugdje u svijetu dominira. Kad se gleda besplatni i plaćeni striming, čak 479 albuma 302 izvođača prešlo je prag od 10 milijuna strimanja. S druge strane, samo 134 album a 105 izvođača prešlo je prag od 10 tisuća prodanih albuma u fizičkom ili download MP3 formatu, što će reći da se većina Talijana nije odrekla slušanja glazbe, ali je njenog posjedovanja.


No, i tu ima ohrabrujućih podataka. Brojke fizičke prodaje, kao što se vidi, nisu fascinantne, ali je ona sveukupno ipak rasla 18 posto. Prodaja vinila narasla je velikih 44,2 posto u odnosu na 2020., kao i kazeta koje bilježe rast prodaje od 41 posto.