GOSTOVANJE 

Koncert Zvijezde Danice i Lire u Rimu: Hrvatska crkva sv. Jeronima bila je potpuno ispunjena

Kim Cuculić

Ansamble su iznimno srdačno ugostili rektor Papinskog hrvatskog zavoda sv. Jeronima don Marko Đurin i njegovi suradnici, te suorganizator Marijan Udina



U vječnom gradu nastalom na sedam brežuljaka, u gradu crkvi i fontana, održan je korizmeni koncert Hrvatskog glazbenog društva Zvijezda Danica iz Kraljevice i Vokalne skupine Lira iz Rijeke pod ravnanjem Frana Frlete.


Izvanredna akustika Hrvatske crkve svetog Jeronima nadodala je na pripremljenost ansambala i sveukupni umjetnički doživljaj.


HGD Zvijezda Danica je premijerno koncertantno izvela pasionsku baštinu svojega kraja te tako prikazala tradiciju pjevanja korizmenih napjeva i pasija.





Uz naratoricu koja je na talijanskom jeziku publici predstavljala kraljevičke događaje i običaje vezane za korizmeno vrijeme, Zvijezda Danica je izvela glazbenu baštinu koja je sačuvana te koja se i dan-danas pjeva u Velikom tjednu.


Unatoč repetitivnosti nekih melodijsko-ritamskih obrazaca, što je uobičajeno kod tradicijskog pjevanja, program je bio vrlo dinamičan jer se zvukovnost često mijenjala.


Naime napjevi su se izvodili od jednoglasja do četveroglasja, na »dnu« crkve te kod oltara, mješovito, samo muški dio zbora ili pak solistički, te a cappella, ali i uz pratnju orgulja za kojima je bila Daniela Perković.


Pergolesijeva »Stabat Mater«


Vokalna skupina Lira samostalno je izvela čitavo kapitalno djelo baroknoga skladatelja G. B. Pergolesija »Stabat Mater«. Tekst srednjovjekovne sekvence »Stabat Mater« je kroz povijest često bio inspiracija raznim umjetnicima, a Pergolesijevo je uglazbljenje vrlo brzo steklo veliku popularnost koju je zadržalo do danas.


Ovo opsežno višestavačno djelo izvorno je skladano za dva ženska solistička glasa uz pratnju gudaćih glazbala i bassa continua, dok je posebnost ove izvedbe obrada Tima B. Pratta i Frana Frlete za četveroglasni mješoviti, odnosno ženski zbor.



 


Gusta polifonijska struktura je u ovoj četveroglasnoj inačici još više potencirana, a virtuozitet instrumentalnog sloga bio je povjeren Igoru Vlajniću na orguljama.


Ansamble su iznimno srdačno ugostili rektor Papinskog hrvatskog zavoda sv. Jeronima don Marko Đurin i njegovi suradnici, te suorganizator Marijan Udina.


Crkva je bila potpuno ispunjena, a koncert su svojim prisustvom podržale i uveličale otpravnica poslova Veleposlanstva Republike Hrvatske pri Svetoj Stolici Tea Zupičić, te diplomatska savjetnica u Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Rimu Tamara Perišić. Opsežna koncertna večer bila je popraćena dugotrajnim pljeskom.


Staroslavenska misa


Dan kasnije u istoj su crkvi oba zbora združeno pjevala na večernjoj misi koja se služi na hrvatskom jeziku.


Na programu je bila »Treća staroslavenska misa« Albe Vidakovića te korizmeni napjevi u skladu s liturgijskim slavljem. Za orguljama je bio Igor Vlajnić koji je brojne okupljene vjernike na kraju »počastio« i orguljaškim dodatkom.


Programski koncept čitavog koncertnog gostovanja osmislio je umjetnički voditelj obaju ansambala, Frane Frleta.


Kvalitetu i značaj programa prepoznali su i podržali Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Primorsko-goranska županija, Grad Rijeka i Grad Kraljevica te nekolicina sponzora.