The French Dispatch

SF “Dina” je “pomeo” box office ovaj vikend, ali zanimljiviju financijsku priču nudi novi film Wesa Andersona

T.I.

"The French Dispatch" imao je uvjerljivo najveći promet po dvorani na listi najgledanijih ovaj vikend – čak 25.000 dolara. To je najviši prosjek po kinu otkad je svijetom ovladala pošast zvana COVID-19.



U vikendu u kojem epska sci-fi drama „Dina“ Denisa Villeneuvea ostvari na američkim blagajnama 40 milijuna dolara prometa u prvom vikendu prikazivanja i ostavi uvjerljivo iza sebe sve konkurente, novi film Wesa Andersona koji je također ovaj vikend ušao u distribuciju, bi jedva bilo vrijedno spomenuti u tom kontekstu.


Naime, njegova nova komična drama „The French Dispatch“, smjestila se na „tek“ deveto mjesto najprofitabilnijih s prometom od 1,3 milijuna dolara.


No, kad se dublje zagrebe u statistike – film koji je Anderson smjestio u izmišljeni grad u Francuskoj i ispričao priče napisane u novinama „The Franch Dispatch““, koje vodi  američki novinar riješen da piše ono što voli – otkriva da je ovaj financijski doseg zapravo kolosalan.




Naime, spomenuta „Dina“ kao visokobudžetni film velikog studija (Warner Bros), u Americi se krenuo prikazivati u 4,125 dvorana u Sjevernoj Americi, a „The French Dispatch“ u 80 puta manje dvorana, tek njih 52. I dok je po dvorani „Dina“ donosila u prosjeku 9,721 dolara prometa, Andersonov prvi film nakon malog remek-djela „The Grand Budapest Hotel“ imao je uvjerljivo najveći promet po dvorani na listi najgledanijih ovaj vikend – čak 25.000 dolara.  U „Variteyju“ su izračunali da je to najviši prosjek po kinu otkad je svijetom ovladala pošast zvana COVID-19.


Dakako, bilo bi krivo zaključiti da bi „The Franch Dispatch“ zaradio dvostruko više od „Dine“ u prvom vikendu prikazivanja da je distribuiran u četiri tisuće, a ne u 50 dvorana, ali rasprodani kapaciteti sugeriraju dug život ovom zanimljivom naslovu nakrcanom jakim glumačkim imenima, od Tilde Swinton, Benicia del Tora, Adriena Brodyja do Frances McDormand, Jeffreya Wrighta, i u njegovim filmovima „dežurnih“ Owena Wilsona i Billa Murraya.


Razlog zašto je film distribuiran u tako malo kina dolazi iz njegovog backgrounda, riječ je naime o nezavisnom filmu, nominalno nezavisnog malog studija (Searchlight), i takvi filmovi kreću u limitiranu distribuciju, što ne znači automatski da će tako i ostati.


Za spomenuti je da je ovaj box office start jači negoli u slučaju posljednjeg igranog filma Wesa Andersona „The Grand Budapest Hotel“ iz 2014. godine, (u međuvremenu je snimio i animirani „Isle Of Dogs“ 2018.), pa je svejedno na kraju zaradio 173 milijuna na blagajnama. Dakako, sigurno nije odmoglo 9 nominacija i 4 osvojena Oscara 2015. godine.


S obzirom da je za „The French Dispatch“ budžet bio gotovo isti kao za „The Grand Budapest Hotel“, oko 25 milijuna dolara, može se očekivati da će donijeti profit, s čime se rijetko koji kino film može pohvaliti u pandemijskom dobu.


Iako je njegov humor iščašen i filmovi ekscentrični za današnje holivudske pojmove, Anderson se pokazao kao vrlo ekonomičan redatelj. Njegovi filmovi ne koštaju previše i redovito donose profit.