No Time To Die

Sa zaradom manjom od očekivane u prva tri dana, novi James Bond možda ne vrati uloženo. A to bi moglo imati posljedice za cijeli Hollywood

T.I.

Foto: MGM

Foto: MGM

Ovaj film na blagajnama na kraju bi morao prometovati barem 800 milijuna dolara da donese neku zaradu. Zasad je box office globalno 313 milijuna dolara, a na američkom tržištu 56 milijuna, što je ispod prognoza



„Skyfall“ je u prva tri dana prikazivanja na američkom tržištu 2012. godine zaradio 88 milijuna dolara, „Spectre“ tri godine kasnije 70 milijuna. Novi James Bond „No Time To Die“, s nekoliko odgađanja uzrokovanih pandemijom i produkcijskim problemima (prvi planirani datum izlaska bio je u studenom 2019.), najiščekivaniji i najatraktivniji filmski blockbuster ove godine, uspio je u prva tri dana prikazivanja u SAD-u i Kanadi zaraditi 56 milijuna dolara u čak 4.407 kino dvorana. Nije katastrofa, ali je ispod prognoza u kojima su se očekivanja kretala između 60 i 70 milijuna dolara. S obzirom da su film dočekale pozitivne ocjene kritičara, činjenicu da je ovo zadnja uloga Daniela Craiga kao agenta 007, i da na kraju James Bond jednostavno nije tek jedan od filmova, rezultat je ipak razočaravajući.


Vrijeme će pokazati je li još prerano za svođenje računa, je li utjecaj pandemije i strah ljudi od zatvorenih prostora još prevelik ili je jedinstvena pauza u društvenom životu općenito trajno promijenila navike gledatelja. Odnosno, je li došao trenutak kad će Hollywood biti prisiljen iz temelja promijeniti strategiju jer se moguće u pandemiji klatno između TV-a i kina prevagnulo na stranu televizije i streaminga.


„No Time To Die“ mogao bi biti točka preokreta kao što je znamenita financijska katastrofa zvana „The Heaven’s Gate“ Michaela Cimina 1980. okončala eru „novog Hollywooda“ u kojem su novi i hrabri redatelji imali totalnu kreativnu kontrolu nad svojim filmskim djelima.




U analizi financijske strane novog Jamesa Bonda, Variety je izračunao da bi ovaj film na blagajnama na kraju morao prometovati barem 800 milijuna dolara da donese neku zaradu. Produkcijski troškovi iznosili i za holivudske standarde visokih 250 milijuna dolara, ali s tim budžetom jedva da bi se “No Time To Die” ugurao među 20 najskupljih u povijesti. „Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides“ kao najskuplji ikad koštao je oko 380 milijuna dolara, onda slijede tri filma iz Avengers franšize, svi s preko 300 milijuna budžeta. No to nije bio problem kad se zna da su svi spomenuti prebacili milijardu dolara prihoda na kino blagajnama, a „Avengers: Enndgame“ se vinuo do nestvarnih 2,8 milijardi dolara prometa.  Nadalje, kroz cijelo ovo vrijeme od prve najave 2019. marketinški troškovi novog Jamesa Bonda su rasli i zaustavili se na oko 100 milijuna dolara i svako novo odgađanje koštalo je studio MGM nove desetke milijuna.


Paradoksalno, film bi se možda mogao provući kroz iglene uši i doći do profita zahvaljujući internacionalnom tržištu na kojem su prvi dani prošli obećavajuće, pa je sveukupno na globalnoj razini u udarna prva tri dana film dogurao do 313 milijuna dolara. Pomoći bi moglo i stalno rastuće kinesko tržište na kojem kino distribucija „No Time To Die“ počinje nešto kasnije 29. listopada.


Iako se po prva tri dana može otprilike procijeniti gdje će na kraju film završiti po pitanju zarade, Variety ističe da postoje specifični momenti koji bi ipak mogli dovesti do toga da novi James Bond zarađuje novac u kinima duže negoli je to inače slučaj. Naime, United Artists koji distribuira film  je objavio podatak da je 25 posto kupaca karata za Jamesa Bonda bilo po prvi put u kinu od početka pandemije, 57 posto kupaca karte imalo je više od 35 godina i 64 posto su bili muškarci. Prema istraživanju CinemaScorea film je dobio visoku A- ocjenu publike koja ga je pogledala što znači da će ga mnogi preporučiti prijateljima. Navodi se da starija publika kakvoj James Bond ipak tendira, ne hrli nužno prvih dana prikazivanja u kino. Svi ti parametri ukazuju da bi novi James Bond mogao imati „produženi“ život u kinima.


U slučaju da se to ne dogodi, zaista bi moglo doći do dugoročnog novog opreza u Hollywoodu i rezanja budžeta novih projekata s logičnim pitanjem na pameti. Ako atraktivna franšiza velikog kalibra kao što je ona Jamesa Bonda, više nego dobro reklamirana, s filmom kojeg i kritika i publika ocjenjuje u superlativima ne može pokriti troškove proizvodnje, što onda može?