ODLUČILI OTIĆI

Zbogom Energo! Više od pola kupaca raskinulo je ugovore, to je čak 6.500 riječkih korisnika plina

Marinko Glavan

Snimila: Ana Križanec

Snimila: Ana Križanec

Građani mogu i dalje slati zahtjeve za raskid ugovora, ali će oni koji to učine danas ili u idućem razdoblju dobiti za mjesec u kojem ga pošalju dva računa, jedan od Energa, a drugi od GPZO-a



RIJEKA – Energo je do kraja jučerašnjeg dana zaprimio oko 6.500 zahtjeva za raskid tržišnih ugovora za opskrbu prirodnim plinom, što je nešto više od polovine ukupnog broja od 12.000 kućanstava, koliko ih ima sklopljen ugovor o opskrbi s riječkim opskrbljivačem. Svi koji su zahtjeve poslali zaključno s jučerašnjim danom, od danas će biti prebačeni na opskrbu plinom u obavezi javne usluge (OJU), pri čemu će im ospkrbljivač biti Gradska plinara Zagreb-Opskrba (GPZO).


Dva računa


Oni koji zahtjeve još nisu poslali, to će moći učiniti i nakon jučerašnjeg dana, ispunjavanjavanjem elektronskog obrasca na web-stranicama Energa, slanjem e-maila na adresu [email protected] ili telefonskim pozivom, na brojeve 051/353-015, 051/353-018, 051/353-044 i 0800 353040. Razlika je samo u tome što radno vrijeme za telefonske pozive od danas više neće biti od 7 do 17 sati, nego od 7 do 15 sati. Isto tako, onima koji od današnjeg datuma nadalje upute zahtjev za raskid ugovora, ugovor će biti zaključen s datumom slanja zahtjeva, a na opskrbu plina u obavezi javne usluge, odnosno na opskrbu od strane GPZO-a će biti prebačeni dan kasnije.


Obrazac na Energovim web-stranicama dostupan je na poveznici te se automatski obrađuje unosom podataka. U obrazac je potrebno upisati identifikacijske podatke kupca: OIB, šifru OMM-a, stanje plinomjera i broj mobilnog telefona. Po ispravno upisanim podacima promijenit će se opskrbljivač, a za sve daljnje korake korisnike će kontaktirati GPZ-Opskrba. Iste podatke kupci moraju poslati i putem e-maila, ili ih dati operaterima u telefonskom razgovoru. Oni koji zahtjev i podatke pošalju danas ili u idućem razdoblju, dobit će za mjesec u kojem ga pošalju dva računa, jedan od Energa, do datuma slanja zahtjeva za raskidom ugovora, i drugi od GPZO-a, počevši od dana nakon slanja zahtjeva do kraja mjeseca.


Viša cijena




Zaprimanje i obrada zahtjeva za raskidom ugovora i prelaskom na opskrbu plinom u obavezi javne usluge, potvrdili su iz Energa, tijekom cijelog tjedna teče bez poteškoća unatoč velikom broju, a očekuju kako će zahtjevi nastaviti pristizati i u idućim danima, posebno u periodu do polovice listopada, kada obično počinje sezona grijanja.


Energo je, podsjećamo, još u kolovozu obavijestio sve kupce s kojima ima sklopljen tržišni ugovor o opskrbi plinom da će od 1. listopada na snazi biti novi obračun cijene potrošenog prirodnog plina, temeljen na prosječnoj tržišnoj cijeni plina na referentnoj burzi za svaki mjesec zasebno. Očekuje se da će tako izračunata cijena biti i do pet ili šest puta viša od cijene koju su ugovorni kupci do sad plaćali, ovisno o kretanjima cijene plina na europskom tržištu.


Zbog toga u Energu očekuju da će gotovo svi kupci s kojima imaju sklopljene tržišne ugovore preći na opskrbu plinom u obavezi javne usluge, koja iznosi 0,4383 kune po kilovatsatu. Takva je cijena između 30 i 50 posto viša od one koju su ugovorni kupci do sad plaćali Energu, no i dalje je višestruko niža od očekivane cijene prema obračunu koji Energo od danas primjenjuje.