
SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
Pri tom treba provedbu tih projekata nadzirati i pritiskati izvođače i nadzor, jer ako vas nije briga, onda se događa da radovi u Adamićevoj traju dvostruko duže od predviđenog, dodao je Vukorepa
povezane vijesti
Kandidat HDZ-a i koalicijskih partnera HSLS-a, HDS-a i HNS-a za gradonačelnika Rijeke, Denis Vukorepa, najavio je na konferenciji za novinare održanoj u Boonkeru, izgradnju javnih garaža na više lokacija u gradu, ukoliko postane gradonačelnik, čime bi se dobrim dijelom riješilo pitanje nedostatka parkirnih mjesta u Rijeci.
– Jedan od najvećih problema u Rijeci je nedostatak parkirnih mjesta. Prije dva tjedna obišli smo sve mjesne odbore i naše temeljne ogranke, pri čemu su građani u svakome od njih upozoravali na lošu komunikaciju s Gradom i nerješavanje problema. I to ne u zadnje četiri godine, nego o zadnjih dvadeset-trideset pa i šezdeset godina.
Kad govorim o šezdeset godina, toliko je prošlo, a da gradska i županijska uprava nisu osigurale niti jedan novi ležaj za starije i nemoćne, što je sramota. U zadnjih ne znam ni sam koliko godina grad nije osigurao gotovo niti jedno parkirno mjesto. Zadnja parkirna mjesta osigurala je na Srednjoj Delti Lučka uprava, na čijem sam čelu, i to tako što smo prvo osigurali uvjete, izmijenili granice luke otvorene za međunarodni promet, izmjestili skladište drva i na taj način stvorili prostor za parkiralište koje je privremeno, jer ga nema u prostornom planu.
Pripremili smo sve, raspisali natječaj, uz obavezu ulaganja od milijun i pol eura, pri čemu je najvažnija stavka bila uklanjanje 17 tisuća kvadratnih metara azbestnog krova i postavljanje novog, metalnog te danas tamo imamo 600 parkirnih mjesta, rekao je Vukorepa.
Kazao je kako je sa svojim suradnicima analizirao prostorni plan i uz komunikaciju s relevantnim stručnjacima te došli do zaključka da je moguće izgraditi devet kvartovskih garaža, od kojih je za pet lokacija već riješena imovinsko pravna priprema i dio projektne dokumentacije.
– Prva je garaža Podpinjol, koja je bila tema rasprave Grada i konzervatora, za koju je potrebno dobiti dozvole i suglasnosti dvadesetak institucija, među kojima su Grad i konzervatorski odjel, a Grad Rijeka sam sebi nije dao suglasnost. Konzervatori su rekli da tamo može biti izgrađena podzemna garaža, što sam spreman realizirati, rekao je Vukorepa, predstavivši vizualizaciju garaže s četiri etaže i oko 450 parkirnih mjesta, na čijem krovu bi bila zelena površina i dječje igralište, što je uvjet konzervatora.
Garaža, na mjestu današnjeg parkirališta, bila bi u razini Vukovarske ulice na sjevernom kraju, te u visini od dvije nadzemne etaže na južnom, zbog pada terena, prema KBC-u Rijeka.
Vukorepa je predstavio i vizualizaciju garaže Krimeja, s pet etaža i 350 parkirnih mjesta, za koju je idejni projekt izrađen 2023. godine, a koja bi uz parkirna mjesta donijela i nove zelene površine i sadržaje za građane.
– Treba pripremiti dokumentaciju, a nakon toga tražiti modele financiranja. Prvi je iz europskih fondova, kad se prostor prikaže kao usko grlo u prometu, a drugi je preko HBOR-a, pri čemu Grad treba osigurati trećinu vlastitih sredstava, trećinu kreditom HBOR-a, a jedna trećina su bespovratna sredstva.
Kad preuzmem upravljanje gradom, pokušat ću svu skupu infrastrukturu isfinancirati iz europskih fondova i financijskih mogućnosti Vlade Republike Hrvatske, kao što smo to radili i radimo u Lučkoj upravi, pri čemu smo došli do projekata vrijednih skoro milijardu eura, rekao je Vukorepa.
– Pri tom treba provedbu tih projekata nadzirati i pritiskati izvođače i nadzor, jer ako vas nije briga, onda se događa da radovi u Adamićevoj traju dvostruko duže od predviđenog, dodao je.
Predstavio je i projekt garaže na Rastočinama, s 360 parkirnih mjesta, za koju je idejni projekt izrađen prije pet godina, koje su, prema njegovim riječima izgubljene, jer do sad nije izrađen glavni projekt, nije osigurano financiranje, niti je dogovorena nova lokacija za dječji vrtić koji se nalazi na mjestu buduće garaže.
Vukorepa je najavio gradnju garaže na Brajdi, sa 160 parkirnih mjesta, kao i veliku garažu na Potoku sa 600 parkirnih mjesta, te garaže na Školjiću, uz još nekoliko garaža, na Vežici, Kozali i drugdje, za koje tek treba pripremiti idejna rješenja i izmjene prostornog plana.
– Ovo su sve skupi projekti, ali kad se na vrijeme priprema dokumentacija, onda se takvi projekti rješavaju jedan za drugim. Kao ravnatelj Lučke uprave nisam prestao pripremati projekte zato što sam završio najveći projekt, gradnju Zagrebačke obale, pa me sad baš briga. Pripremamo nove projekte i svake godine dolaze novi projekti s građevinskom dozvolom i osiguranim financiranjem, rekao je Vukorepa.