Foto L. JELIČIĆ
Dojam je, kažu u Novasolu, da Hrvatska ulazi u fazu u kojoj se sezona za razliku od ranijih naglašenih „last minute“ trendova za nadolazeću sezonu planira značajno ranije
povezane vijesti
Značajan udio domaćih rezervacija izvan srpnja i kolovoza više nije izuzetak, već pravilo, potvrđuje i jedna od najvećih domaćih turističkih agencija Novasol, specijalizirana za privatni smještaj, a koja posluje u sklopu međunarodne Awaze grupacije. U Novasolu, naime, navode kako su imali najbolji Black Friday do sada, kao i kako primjećuje sve izraženiji trend ranih rezervacija za 2026. godinu. Dojam je, kažu u Novasolu, da Hrvatska ulazi u fazu u kojoj se sezona za razliku od ranijih naglašenih „last minute“ trendova za nadolazeću sezonu planira značajno ranije.
Prodajni pokazatelji Novasola upućuju da je Hrvatska kao destinacija trenutno za 5 posto povećala udio broja rezervacija za 2026. u usporedbi s istim razdobljem 2025.
Josip Stulić, predstavnik Novasola u Hrvatskoj, naveo je da ovakvi pomaci nisu česti u turizmu te da je Black Friday potvrdio kako je tržište spremno za planiranje 2026. znatno ranije. Pritom ističe da je posebno važno što dio tog vala sve snažnije nose domaći gosti, osobito izvan glavne sezone.
– Rast interesa domaćih gostiju vidljiv je i u općim kretanjima domaćeg turizma tijekom zime i razdoblja izvan špice sezone, a Novasolovi prodajni rezultati u periodu blagdana uklapaju se u taj trend, kaže Stulić navodeći da se sličan obrazac vidi i u strukturi potražnje za privatnim smještajem u blagdanskim terminima, osobito za kraće boravke i vikend aranžmane, pri čemu domaći gosti sve češće čine važan dio prodaje.
Tako sve više domaćih gostiju bira kuće za odmor i apartmane, ne samo u gradovima nego i u Istri, na Kvarneru i u Dalmaciji.
– Stabilizacija pred i post sezone, uz sve izraženiju ulogu domaćeg tržišta, doprinosi održivijem ritmu turističke godine i većoj predvidljivosti prihoda za vlasnike smještaja. Činjenica da direktni kanali prelaze polovicu ukupnih rezervacija upućuje na zrelost tržišta, jer daje veću sigurnost vlasnicima, a gostima jasniji odnos vrijednosti i povjerenja. Dodaje da, u kombinaciji s ranijim rezervacijama, Hrvatska ulazi u fazu u kojoj se sezona za razliku od ranijih last minute trendova za nadolazeću sezonu planira značajno ranije, navodi Stulić.
U Novasolu navode i kako raste interes za apartmane, uz zadržavanje ranijih razina premium potražnje za vilama s bazenom, što upućuje na racionalnije planiranje budžeta gostiju. U porastu su i duži boravci u trajanju od 8 do 13 dana. Njemačko tržište pokazuje snažan povratak interesa, uz naglasak na stabilno i odgovorno upravljanje cijenama.
– Zanimljiv je podatak kako je tijekom navedenih prodajnih kampanja ostvareno čak 51 posto prihoda iz ponovljenih rezervacija, što bi trebao biti jasan pokazatelj stabilne i zadovoljne baze gostiju koji se iznova vraćaju na Jadran ocjenjujući našu zemlju kao idelanu destinaciju za odmor, kažu u Novasolu.