Marko Boras Mandić

Unija Kvarnera traži rješenje prometnog čepa na čvoru Šmrika. Ovo je njihov prijedlog

Barbara Čalušić

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Ovim rješenjem rotor bi postao protočan i ne bi blokirao promet jer bi se velik dio prometa preusmjerio na Jadransku magistralu, kažu u Uniji Kvarnera.



OPATIJA – Unija Kvarnera očekuje da bi kroz nekoliko dana trebao biti realiziran njihov prijedlog privremenog prometnog rješenja tijekom turističke sezone za čvor Šmriku kako bi se izbjegle velike gužve koje se stvaraju u oba smjera koja vode do i od Krčkog mosta


– Unija Kvarnera je prije par godina pokrenula inicijativu za ukidanje naplate na Krčkom mostu i to je realizirano, a paralelno s time smo pokrenuli inicijativu boljeg rješavanja prometnog čepa na čvoru Šmrika koji uzrokuje ogromne gužve prema Krku i s Krka.


Inicijativa je vrlo jednostavna, i to je privremeno rješenje, a sastoji se od toga da se promet prema Crikvenici i dalje prema jugu prije čvora Šmrika skida s autoceste A7.




Iz pravca Zagreba promet bi se skidao na čvoru Hreljin dok bi na čvoru Križišće to bio promet koji dolazi iz pravca graničnog prijelaza, izjavio je Marko Boras Mandić uoči početka sjednice Županijske skupštine


Dodao je da je prije tjedan dana izrađen prometni elaborat privremene signalizacije i sad se čeka suglasnost nadležnih, a sam elaborat je uvažio praktički sve što je predlagala Unija Kvarnera.


– Ovim rješenjem rotor bi postao protočan i ne bi blokirao promet jer bi se velik dio prometa preusmjerio na Jadransku magistralu.


Trajno rješenje bilo bi da se promet odvoji fizički i da se napravi nova petlja. Trenutno imamo naznake da čim se izdaju suglasnosti da će biti postavljena prometna signalizacija i vjerujem da ćemo je imati u roku od par dana jer smo već u srcu sezone, poručio je Boras Mandić.


Njegov kolega Nedo Pinezić podsjetio kako se u Primorsko-goranskoj županiji jedna trećina turističkog prometa odvija na Krku, a čak dvije trećine na kvarnerskim otocima.


Od toga se 90 posto prometa ostvaruje putem automobila što znači da svi oni prolaze čvorom Šmrika.


– Zbog toga imamo nemoguću situaciju vožnje u koloni, a imamo još nekoliko neuralgičnih točaka na Krku. To je čvor Njivice, čvor Šepići, čvor Bajčići – Poljica, zatim Vela ravnica, dakle pravac koji vodi na kvarnerske otoke gdje se stvaraju zastoji, a još gore od toga što je tu riječ i o prijelazima koji su po život opasni, upozorio je Pinezić.