UPOZORENJE

Turistički srpanj na Kvarneru slabiji nego lani. Manje njemačkih turista – odgovor na porast cijena

Bruna Matičić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Nijemci su u srpnju ostvarili osam posto noćenja manje nego lani, a u prvih sedam mjeseci dva posto. Prema riječima direktorice TZ-a Kvarnera Irene Peršić Živadinov, to još uvijek nije alarmantno, ali treba imati na umu da se radi o gostima koji drže 30 posto tržišta i koji su jako osjetljivi na porast cijena ako ih ne prati kvaliteta



RIJEKA – Unatoč nešto slabijem srpnju, Kvarner bilježi vrlo dobre turističke rezultate u prvih sedam mjeseci 2025. godine. Prema riječima direktorice Turističke zajednice Kvarnera Irene Peršić Živadinov, regija je od početka godine ostvarila 2 posto više noćenja i 3 posto više dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


– Možemo biti iznimno zadovoljni dosadašnjim tijekom godine. Posebno nas veseli odlična predsezona, što nam je i strateški važno jer ciljano razvijamo ponudu i stvaramo motive dolaska u pred i posezoni kroz gastro, outdoor i zdravstveni turizam, izjavila je Peršić Živadinov.


Hoteli sve bolji


Iako je u srpnju zabilježen pad noćenja od 2 posto, analiza pokazuje razlike unutar različitih vrsta smještaja. Hoteli su tako ostvarili rast noćenja od 4 posto, a minusi u noćenjima dogodili su se u objektima u domaćinstvu koji su ostvarili 4 posto manje noćenja. Međutim, i unutar te kategorije zanimljivo je da su objekti s 5 zvjezdica ostvarili rast od 7 posto, oni s 4 zvjezdice ostali su na lanjskoj razini, dok su objekti s 3 zvjezdice ili niže zabilježili padove od 5 i 8 posto.




– Vidimo da je došlo do korekcije potražnje. Neki objekti s 3 zvjezdice podigli su cijene bez ulaganja u kvalitetu ili didatnu ponudu, i gosti za isti novac ili malo više radije odlaze u obiteljski smještaj više kategorije, uključujući i hotele, pojasnila je Peršić Živadinov.


Tržišno gledano, Kvarner je u srpnju zabilježio pad noćenja njemačkih gostiju od 8 posto, što čini oko 87.000 noćenja manje. Broj slovenskih gostiju ostao je na razini prošle godine, dok je Poljska ostvarila rast od 15 posto. Ukupni pad od 2 posto, odnosno 125.000 noćenja u srpnju, kako navodi direktorica, u kontekstu dnevnog turističkog prometa nije dramatičan, jer se u prosjeku po danu ostvari više od 150.000 noćenja.


Na razini godine, kvarnerski hoteli bilježe rast od 8 posto, obiteljski smještaj rast od 1 posto, dok kampovi bilježe pad od 3 posto, i to uglavnom zbog iznimno kišnog svibnja. Njemačko tržište bilježi ukupan pad od 2 posto na razini cijele godine, odnosno imaju 45.000 noćenja manje na ukupno 2.045.000 noćenja. Iako brojka nije alarmantna, Peršić Živadinov upozorava kako Nijemci čine čak 30 posto tržišta i iznimno su osjetljivi na porast cijena ako ih ne prati kvaliteta. Zato je, dodaje, važno očuvati imidž destinacije koji se godinama gradio, dobar je, ali ga trebamo zadržati. Pozitivni trendovi dolaze iz Slovenije i Austrije, koje bilježe rast od po 3 posto, te iz Poljske s rastom od 4 posto. Raste i domaće tržište s 1 posto više noćenja nego lani, što je važno jer domaći gosti češće putuju izvan glavne sezone.


Festival kuhinje


Što se tiče subregija, otok Rab predvodi s rastom od 5 posto, Krk je na plusu od 3 posto, Opatijska rivijera, Gorski kotar i Crikveničko-vinodolska rivijera zabilježili su po 1 posto više noćenja, dok su Riječki prsten i Cresko-lošinjski otoci ostali na prošlogodišnjoj razini.


Turistička zajednica Kvarnera ima velika očekivanja od predstojeće posezone, za koju Peršić Živadinov kaže da se kontinuirano razvija.


– Čak 100 posto više noćenja u pred i posezoni ostvari se u odnosu na prije deset godina. Ključ tog rasta je dodatna vrijednost u ponudi i motivi dolaska izvan glavne sezone, poput gastronomije, zdravstvenog i aktivnog turizma te raznih manifestacija, naglašava Peršić Živadinov, i dodaje da su najave za ovu posezonu izrazito dobre. Jedan od najzanimljivijih događaja u rujnu bit će Taste the Mediterranean, međunarodni festival mediteranske kuhinje koji se ove godine seli u Lošinj. Festival okuplja brojne svjetski poznate chefove, uključujući i one s Michelinovim zvjezdicama, a ove godine najavljeni su i novinari iz The Guardiana, New York Timesa i The Independenta.


– Marketinška vrijednost takvih događaja je ogromna jer našu destinaciju predstavljamo globalnoj publici, uz minimalne troškove promocije, istaknula je Peršić Živadinov.


Dolazak američkih agenata u listopadu


U listopadu Kvarner očekuje još jedan važan događaj – dolazak američkih agenata, članova najprestižnijih agencija u SAD-u, koji će kroz radne sastanke, obilaske destinacija i hotela upoznati ponudu regije te pripremiti programe za svoje goste. Tu su i outdoor manifestacije poput Tour of Croatia, kao i gastronomski događaji poput Festivala čokolade u Opatiji. Kroz cijelu posezonu, regija će ugostiti i novinare iz renomiranih svjetskih medija, čime se dodatno jača vidljivost destinacije i njezin imidž kao autentične, kvalitetne i raznolike regije.


– Sve to potvrđuje da imamo ozbiljan potencijal i kvalitetnu strategiju. Kontinuirano radimo na jačanju ponude, osobito izvan glavne sezone, i vjerujem da nas očekuje još jedna uspješna turistička godina, zaključuje Irena Peršić Živadinov.