TZO LOPAR

Turističke brojke Lopara približile se onima iz rekordne 2019. godine, očekivanja su uvelike nadmašena

Hrvoje Hodak

Foto P. Lupić

Foto P. Lupić

Iako je jedan od prioriteta bio dovođenje čim većeg broja turista u destinaciju, veliki dio aktivnosti TZO-a bio je usmjeren osiguravanju mjera protiv širenja pandemije, što je očito, u kombinaciji s iznimnim loparskim plažama i outdoor ponudom, dalo rezultate.



LOPAR – Kada smo puni neizvjesnosti planirali turističku 2021., očekivanja su bila da se ostvari turistički promet od oko 70% u odnosu na 2019., tj. za oko 15% bolje od 2020. godine. Već sada je vidljivo da su ta očekivanja uvelike nadmašena, što možemo zahvaliti činjenici da smo u godinu i pol od samog početka pandemije virusa COVID-19 naučili živjeti i funkcionirati u vrlo zahtjevnim okolnostima, kazao nam je direktor Ureda TZ-a Općine Lopar, Marin Mušćo.


Iako je jedan od prioriteta bio dovođenje čim većeg broja turista u destinaciju, fokus i veliki dio aktivnosti TZO-a bio je usmjeren prema sigurnosnom aspektu tj. poštovanju i osiguravanju svih potrebnih mjera protiv širenja pandemije. Upravo iz tog razloga donesena je zajednička odluka na nivou Općine Lopar da se ne organiziraju manifestacije koje okupljaju veći broj sudionika (ribarske fešte, koncerti, Loparska noć, Samba Festival…). Tako su od manifestacija odrađeni jedino: Mesopust u reduciranom obimu, Eko-akcija Neka Školji budu bolji, subvencionirana prodaja sadnica cvijeća, MTB 4 Islands, Ivanja – Dan lavande, 10. jubilarni FSuP, Mala Gospa (u reduciranom obimu), Rab Island Trail te Eko akcija More bez plastike, a punu potporu dobila je i biciklistička utrka Rab Island Hero, kao i Moto susret u organizaciji MK-a Rab.


Plaže i outdoor


Turistička zajednica je, kao i u 2020. godini, bila angažirana na praćenju novosti i preporuka HZZJZ-a i Stožera civilne zaštite o mogućnostima cijepljenja i testiranja te na pravovremenom izvještavanju svojih članova o istim, a posredovala je kod prioritetnog cijepljenja turističkih djelatnika (iznajmljivača i ugostitelja), kao i prilikom uspostave punktova za testiranja turista u destinaciji prije povratka u matične zemlje.




S obzirom na prirodne blagodati, najjači aduti u promociji Lopara bili su najveći plažni kapacitet u RH, kao i brojni outdoor sadržaji (Geopark, Rab Archeological Traces, biking&trekking staze…), koji su komunicirani i na domaćem i na stranom tržištu. Tijekom ljeta Lopar je ugostio i čitav niz novinarskih ekipa.


– U našoj je destinaciji dodijeljena još jedna oznaka kvalitete »Kvarner family«, a upriličeno je i nekoliko svečanih prijmova uz uručenje priznanja i prigodnih darova za dugogodišnje stalne goste. U granicama svojih financijskih mogućnosti te uz pomoć svih članova i tijela TZO-a, kao i u suradnji s Općinom Lopar, komunalnim poduzećem Lopar-Vrutak, CZK-om Lopar…, TZO je dao svoj maksimum da se turisti u našoj destinaciji osjećaju čim sigurnije i ugodnije, poput nabavke urbane opreme, dječjih igrala, turističke signalizacije i info tabli, održavanja sportskih igrališta…, kazao nam je Mušćo.


San Marino 164% više


Detaljni statistički podaci možda najbolje ocrtavaju turistički promet ostvaren od siječnja do rujna ove godine u Loparu u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a oni kazuju da su za prvih devet mjeseci ostvarena ukupno 76.552 dolazaka (51% više u odnosu na isto razdoblje lani te 20% manje nego 2019.) i 626.010 noćenja (41% više u odnosu na lani te 17% manje nego 2019.). U San Marino Sunny Resortu ostvareno 65.898 noćenja (164% više u odnosu na lani i 46% manje nego 2019.), u hotelu Epario 2.305 (146% više nego lani i 30% manje nego 2019.), u San Marino Camping Resortu 221.480 (56% više nego lani i 15% manje nego 2019.), u kampu IRC RAB 11.105 (33% više nego lani i identično kao i 2019.).
U obiteljskom smještaju ostvareno su ukupno 325.222 noćenja (24% više u odnosu na isto razdoblje lani) od čega su 37.272 nekomercijalna noćenja (5% manje nego lani), a 287.950 komercijalnih noćenja (29% više nego lani). Iznajmljivači u paušalu bilježe porast noćenja od 27%, a obrtnici iznajmljivači 49% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


Ukupan broj dana popunjenja u hotelima je 71 dan (prošle godine 27), u kampovima 63 dana (lani 41), a u privatnom smještaju 53 dana (prošle godine 44). Kod obrtnika iznajmljivača je to 57 dana (lani 44), a kod paušalaca 63 dana (lani 49). Prosječna duljina boravka iznosi 8,2 dana (lani 8,8), od čega u hotelima 6,1 dana (prošle godine 6,4), u kampovima 8,6 dana (prošle godine 9,2), a u privatnom smještaju 8,6 dana (lani 8,2 dana). Najbrojniji u strukturi gostiju po zemljama su Nijemci sa 46% (indeks noćenja u odnosu na lani je 131), a slijede ih Hrvati s 9% (indeks 119), zatim Austrijanci s 9% (indeks 239), Mađari s 8% (indeks 162), Slovenci s 8% (indeks 123), Česi sa 7% (indeks 153) te Slovaci sa 5% (indeks 209).