NEDOVOLJNO ATRAKTIVNO

Sniženja u Opatiji počela, ali su strani turisti “preskočili” rasprodaje u trgovinama

Aleksandra Kućel Ilić

Foto A.KUĆEL-ILIĆ

Foto A.KUĆEL-ILIĆ

Nijemci su proteklih sezona ciljano kupovali kvalitetne proizvode na sniženjima. Ove su sezone, kažu prodavači, njemački, ali i drugi inozemni turisti izostali i o tome jesu li promijenili destinaciju ili su tek promijenili potrošačke navike, tek će trebati izvlačiti zaključke...



OPATIJA – Konac kolovoza, kada bi se ljetne zalihe odjeće i obuće u svim trgovinama trebale isprazniti, a potencijalni kupci opremiti za ostatak ljeta i »uhvatiti priliku« da obnove nešto od garderobe, pa makar uslijed smjene godišnjih doba laganija roba morala pričekati do iduće sezone, ove je godine u Opatiji u znaku relativno »sramežljivih sniženja«. Odnosno – zasad nema onih starih dobrih »totalnih rasprodaja«, već ulazak jesenske kolekcije prate popusti i akcije u rasponu od 30 do 60 posto.


Suzdržana sniženja


Da je sezona ljetnih sniženja pomalo suzdržana, vidljivo je već i iz samih izloga iz kojih se može saznati da je doputovao »sale«, no da bi se saznalo koliko se novca može uštedjeti kupovinom artikala koji upravo prolaze i više nisu toliko nužni za nabavku, najbolje je ući u prodavaonice i porazgovarati s ljubaznim prodavačicama. Jer, možda će prosječni kupac reći da je u Opatiji sve manje onih artikala koji svakodnevicu čine udobnom, a osjećaj da u svom gradu, makar i malen poput Opatije bio, možeš kupiti »se ča ti rabi«, već davno izgubljen, no jednako tako – prodavačice i prodavači su najčešće za svaku pohvalu.


Možda je teško kupiti iglu i konac i spavaćicu ili pidžamu, kao i primjerice plahte, jastučnice i ručnike koji bi u gradu sa sve više privatnih iznajmljivača sigurno imali prođu, no ne nedostaje »krpica«, brendiranih ili malo manje, te trgovaca spremnih pronaći kupce koji s osmijehom i punim vrećicama izlaze iz butika i drugih butiga. Doduše, trend koji se opatijskim trgovcima ne sviđa i koji ih je neugodno iznenadio i zabrinuo jest – izostanak stranih turista, najčešće Nijemaca koji su proteklih sezona ciljano kupovali kvalitetne proizvode na sniženjima. Ove su sezone, kažu prodavači, njemački, ali i drugi inozemni turisti izostali i o tome jesu li promijenili destinaciju ili su tek promijenili potrošačke navike, tek će trebati izvlačiti zaključke…


Završna sniženja




Uglavnom, općeniti interes za kupovinom na sniženjima postoji, a da bi do realizacije posla i došlo, primjerice u jednoj trgovini ovih se dana mogu pronaći artikli sniženi 50 posto, a u tijeku je i akcija 4 plus 1 gratis, dok je u drugoj upravo »završno sniženje«. To znači da se markirana i kvalitetna roba sada može kupiti u pola cijene, a veseli što se ovaj popust odnosi čak i na neke artikle za jesensku sezonu. Kišni baloner, lagani mantil kojemu je puna cijena bila 180 eura, sada košta 90, a lagani sakoi su sa 160 eura sniženi na 80. Pamučne majice dugih rukava su s 80 eura »skliznule« na 40, a ljetne, prozračne haljinice sa 150, na 75 eura… U neke je trgovine stigla i nova jesenska kolekcija koja nije na sniženju, no isplati se »zaviriti« na one police gdje su i ljetni i jesenski artikli zahvaćeni popustom… Također, vrijeme je dobro i za nabavku laganije obuće koju će se dok su temperature visoke i dalje nositi, a u opatijskim trgovinama s obućom popusti su u rasponu od 30 do 60 posto. U jednoj smo tako naišli i na kutak pod nazivom »back to school« gdje se platnene tenisice prodaju uz 30 posto niže cijene…


Šetnjom uz glavnu opatijsku prometnicu može se »snimiti« i da je nova jesenska kolekcija stigla i u neke ekskluzivne trgovine gdje kaputi po punoj cijeni koštaju 549 eura i dok je ovako vruće nisu u žiži interesa kupaca koji radije obilaze sniženja na ljetnu kolekciju od 50 posto i ako su neki odjevni predmet »pikirali«, no bio im je nedostupan, sada su ipak nešto bliži odluci o kupovini koja je, što je »rezanje cijena« izdašnije, sve izglednija. A kako su nam otkrili trgovci, kada se artikli budu toliko probrali da ostane tek zadnji primjerak, može se očekivati i da tada budu na »totalnom sniženju« i tako konačno pronađu put do kupaca.