HRVATSKE CESTE

Slovenska tvrtka gradit će dva kružna raskrižja na čvoru Škurinje, izbor je to na natječaju vezanom za cestu D 403

Marinko Glavan

Foto GRAD RIJEKA

Foto GRAD RIJEKA

Jedno kružno raskrižje gradit će se unutar samog čvora Škurinje, a drugo na spoju čvora s Osječkom ulicom



RIJEKA – Ponuda slovenske tvrtke CPK iz Kopra, u iznosu od 2,39 milijuna eura, ocijenjena je ekonomski najpovoljnijom, nakon provedenog natječaja Hrvatskih cesta (HC) za gradnju dva nova kružna raskrižja na Škurinjama – jednog na mjestu sadašnjeg semaforiziranog raskrižja unutar samog čvora, a drugog pedesetak metara dalje, na spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom i mrežom riječkih gradskih prometnica.


CPK je u provedenom postupku javne nabave ostvario maksimalnih 100 bodova, budući da je ponudio najnižu cijenu radova, što je, prema kriterijima natječaja, donosilo najviše 80, od mogućih sto bodova, kao i garantni rok za uklanjanje eventualnih nedostataka od pet godina, što je slovenskoj tvrtki donijelo maksimalnih 20 preostalih bodova na natječaju.


Mogućnost žalbe


Po odluci HC-a o odabiru najbolje ponude, počelo je teći vrijeme mirovanja od deset dana, što je ujedno i rok u kojemu drugi ponuđač na natječaju, GP Krk, može podnijeti žalbu na odabir izvođača. Do završetka postupka javne nabave stigle su samo dvije ponude, CPK-a i GP Krka, no ponuda GP Krka, u iznosu od 2,73 milijuna eura je odbijena kao neprihvatljiva, jer ponuđena cijena izvođenja radova premašuje osigurana sredstva naručitelja, Hrvatskih cesta, koji je vrijednost natječaja bio procijenio na iznos od 2,5 milijuna eura.




Rok za izvođenje radova na dvama kružnim raskrižjima je 300 dana, odnosno deset mjeseci od dana uvođenja izvođača na gradilište, što znači da bi svi radovi, ukoliko ne bude žalbe ili ona ne bude usvojena, radovi trebali biti završeni prije početka operativnog rada novog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali, zbog kojeg je izgrađena cesta D403 koja terminal povezuje s čvorom Škurinje. U najboljem slučaju, ugovor s izvođačem bit će potpisan u narednih mjesec dana ili nešto više, a sukladno tome radovi bi trebali biti završeni u veljači ili ožujku iduće godine.


Riješeni problemi


Time će trajno, barem prema Hrvatskim cestama, biti riješen problem skretanja prema cesti D403 i kontejnerskom terminalu iz smjera Zagreba, kao i skretanja s terminala prema Istri, Sloveniji i Italiji, privremeno riješen tek sredinom prošlog mjeseca, više od tri godine nakon početka izgradnje ceste D403. Privremenom prometnom regulacijom tada je omogućeno skretanje na novoizgrađenu cestu i s nje, u svim smjerovima, ali trajno rješenje predviđeno je izgradnjom dvaju kružnih raskrižja, od kojih bi ono na spoju s Osječkom ulicom trebalo poboljšati i protočnost prometa u satima vršnog opterećenja, kako iz čvora Škurinje prema zapadnim dijelovima grada, tako i iz centra prema Novom naselju na Škurinjama i Drenovi i obrnuto.


Za vrijeme trajanja radova promet u samom čvoru Škurinje i na spoju s Osječkom odvijat će se uz privremenu prometnu regulaciju i gotovo izvjesne gužve i zastoje, dodatno pojačane činjenicom da se u većem dijelu grada i prigrada izvode radovi na prometnicama u sklopu projekta poboljšanja sustava vodoopskrbe i odvodnje, pa vozačima ne preostaje drugo nego da se oboružaju strpljenjem i poštuju privremenu prometnu regulaciju.