Poslodavac koji želi zaposliti radnike uz državne subvencije na centrali je dobio broj na koji se nitko danima ne javlja ili je zauzet, poslao je e-mail ali odgovora nema, a kada dođe osobno, kažu mu da se trebao najaviti
RIJEKA »Znamo koliko je nezaposlenih ljudi u Hrvatskoj, pa i u Rijeci. Netko tko ne zna kako kod nas funkcioniraju državne službe, pomislio bi da se u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje čini sve kako bi se zaposlenost povećala i malobrojni uspješni poduzetnici informirali o subvencijama. Probajte i sami dobiti neku informaciju o toj temi na riječkom zavodu. Ako vam uspije, svaka čast«. (Provjerili smo, nije nam uspjelo).
Tko to govori?
Poslodavac, glavom i bradom, koji želi ni više ni manje nego zaposliti radnike uz državne subvencije.
Želi on, želi. Samo, na stotinu je muka kako to učiniti?
– Kad neki poslodavac poput nas u ovoj krizi odluči zaposliti radnika uz subvencije, ne može ni telefonom ni e-mailom dobiti riječku burzu rada. Na centrali vam daju broj 406-132 na koji se danima nitko ne javlja ili je satima zauzet, odnosno namjerno je podignuta slušalica. Kad želite neku odgovornu osobu, kažu vam na centrali da je kod njih to stalno tako, a da je samo ta jedna osoba zadužena za taj segment. Samo, ne znam što radi ta osoba kad nitko ne prima radnike. Ukoliko dođete osobno, kažu vam da se trebate najaviti. Samo ne znam kome i kako to izvesti, tuži nam se poslodavac koji želi zaposliti nekoliko ljudi s riječke burze rada, samo ne zna kako. Želi ostati anoniman, no njegov je identitet redakciji poznat i radi se o vrlo poznatoj tvrtki.
– Zapošljavat ćemo još radnika uz subvencije pa bismo mogli imati još veće probleme s birokracijom izložimo li se HZZ-u s ovim problemom, kaže naš sugovornik, koji zaista ima posve neobičan problem – s burze rada dobiti nezaposlenika kojega će pretvoriti u zaposlenika i dati mu plaću.
Stara centrala
– Smatram nedopustivim da se jedna državna služba koja živi na proračunu tako ponaša. Njima plaća sjeda na račun svaki mjesec i nije ih briga za krizu, recesiju, Diokije, Kamenska i Treće majeve – zaključuje ovaj poduzetnik koji u moru nezaposlenih na HZZ-u nikako da dođe do radnika.
Ognjen Crnković, pročelnik Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Područnog ureda Rijeka, komentirao nam je ovaj slučaj kazavši da već duže razdoblje postoji problem u radu telefonske centrale PS Rijeka, koja je stara i dotrajala, te ne postoji mogućnost prespajanja telefonskih poziva s centrale prema uredima.
– HZZ PS Rijeka tražila je zamjenu telefonske centrale, nadamo se pozitivnom rješenju koje bi otklonilo naznačeni nedostatak. U Odsjeku aktivne politike zapošljavanja postoje tri izravna telefonska broja kao i tri e-mail adrese na koja se mogu od nadležnih službenika dobiti tražene informacije. Osim toga, ovaj nezadovoljni korisnik usluga HZZ-a imao je mogućnost telefonskog kontaktiranja, odnosno kontaktiranja e-mailom rukovoditelja Odjela i Pročelnika PS na način na koji ste to vi iz novina učinili.
Svaku insinuaciju da će zbog dostavljene pritužbe bilo koji naš klijent biti stavljen u nepovoljniji položaj u odnosu na ostale odlučno opovrgavamo jer smo sami uveli institut pritužbi i predstavki, kao i pohvala putem e-maila kako bismo podigli razinu naših usluga.
Elektronička pošta
Osim na e-mail adrese naših zaposlenika, svi se upiti mogu dostaviti u za to formiranu službenu e-mail adresu [email protected]. Svjesni smo iskazanog interesa javnosti za mjere aktivne politike zapošljavanja, stoga molimo za razumijevanje zbog prethodno navedenih tehničkih poteškoća. Ujedno vas izvješćujemo da na telefonskoj centrali HZZ PS Rijeka svatko može dobiti sve podatke o navedenim telefonskim brojevima i e-mail adresama, obrazlaže Crnković.
No, glede naznačene e-mail adrese, naš nam sugovornik tvrdi da je još prošloga ponedjeljka uputio mail, ali nikakvog odgovora još uvijek nema te da sasvim sigurno nije riječ o pokvarenim, nego najvjerojatnije gluhim telefonima jer već treću godinu za redom imaju uvijek iste probleme s riječkom burzom rada.