Novi proizvod

“Zaigrani Bakar”: Predstavljena džepna knjižica za samostalno istraživanje bakarskog kraja

Sanja Gašpert

"Zaigrani Bakar" igrificirana je šetnja osmišljena kao samovođena tura u tri varijante – za kulturnjake, aktivce i učenjake



Turistička zajednica Grada Bakra privela je kraju novi kulturno-turistički proizvod u Bakru – igrificiranu šetnju pod nazivom »Zaigrani Bakar«, kojim se ovaj povijesni gradić može upoznati na interaktivan način, uz pomoć džepne knjižice za samostalno istraživanje.


Projekt je predstavljen na današnjoj konferenciji za novinare održanoj u Bakru, gdje je rečeno da je »Zaigrani Bakar« igrificirana šetnja osmišljena kao samovođena tura u tri varijante – za kulturnjake, aktivce i učenjake – a, iako zamišljena kao zabavna aktivnost za djecu, tura i onim starijima omogućuje guštanje u aktivnom i zagonetnom istraživanju kvarnerskog bisera.


Dobar susjed


Kako je istaknula Iva Silla, autorica ture i poznata hrvatska interpretatorica baštine, za obilazak je potrebna samo malena brošura s uputama koje ujedno oživljavaju i tri tematska vodiča kroz svijet skrivenog i tajnovitog Bakra – plemkinju Anu Katarinu Zrinski, legendarnog slijepog vodonošu Ivana Čopa te velikog znanstvenika Andriju Mohorovičića.




Govoreći o projektu, bakarski gradonačelnik Tomislav Klarić istaknuo je da se Bakar polako, ali sigurno odmiče od slike mjesta koje je simbol teške industrije te postaje sve popularnije odredište za izletnike te ljubitelje kulturnog turizma i tematskih šetnji.


Na tom tragu i ubuduće će se nastaviti s poticanjem razvoja materijalne i nematerijalne turističke infrastrukture u Bakru, poručio je Klarić.



Predstavnica Ine Marija Kos rekla je da Ina već dugi niz godina surađuje i podupire Turističku zajednicu grada Bakra u nastojanjima da novim projektima obogaćuje turističku ponudu.


– Kao dobri susjedi nastojimo prepoznati i poduprijeti projekte koji doprinose prepoznatljivosti bakarskog kraja te poticati ovakve projekte koji izravno utječu na kvalitetu života lokalnog stanovništva i pomažu razvoju lokalne sredine u kojoj poslujemo, istaknula je Kos.


Destinacija 365


Sonja Jelušić Marić, koautorica koncepta ture i direktorica bakarske Turističke zajednice, naglasila je važnost projekta za stvaranje cjelogodišnje turističke ponude.


– Budući da za sudjelovanje u turi nisu potrebni vodiči, termini obilaska, pa čak ni lijepo vrijeme, »Zaigrani Bakar« je sadržaj koji naš grad doslovce pretvara u destinaciju 365.


»Zaigrani Bakar«, dakle, posjetiteljima i obiteljima omogućuje da samostalno, kada i kako im odgovara, istraže ovaj intrigantni gradić, i to uz minimalne financijske troškove.


U tom pogledu treba istaknuti načelo kvalitetnog turizma dostupnog svima, što u vrijeme velikih stresova za kućne budžete itekako vrijedi naglasiti.


Kada smo kod financijskog stresa, spomenimo i to da su njega, umjesto krajnjih korisnika, u ovom slučaju podnijeli partneri projekta »Zaigrani Bakar« – Hrvatska turistička zajednica, Turistička zajednica Kvarnera, Grad Bakar, Industrijska zona Bakar d.o.o. te INA d.d., rekla je Jelušić Marić.


Promotivna šetnja novog projekta najavljena je već ove subote, 4. veljače, kada će s početkom u 11 sati ispred bakarskog Turističkog ureda sama autorica ture Iva Silla povesti sve zainteresirane u šetnju zaigranim Bakrom.


Besplatnu knjižicu na hrvatskom i engleskom jeziku zainteresirani mogu preuzeti u uredu Turističke zajednice grada Bakra.


Knjižica je tiskana kao dodatak projektu igrificiranog istraživanja bakarskog kaštela pod nazivom »Mračne tajne Frankopana«.


Organizatori projekta smatraju da ova knjižica može biti odličan didaktički dodatak izvanučioničkoj nastavi školarcima s bakarskog područja.