Vozačima prijete kazne

Vozila s gradilišta D403 na ceste iznose blato koje može biti itekako opasno za druge: ‘Više smo ih puta upozoravali’

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Policijski službenici su devet puta usmeno upozorili izvođače radova na obvezu čišćenja kotača vozila prilikom izlaska na kolnik, ističu u Policijskoj upravi PGŽ-a



RIJEKA – Blato na riječkim ulicama na koje izlaze kamioni i druga vozila s gradilišta nove državne ceste 403, potencijalno je opasno za sigurno odvijanje cestovnog prometa, a na ovaj problem već dulje vrijeme upozoravaju brojni vozači koji učestalo prometuju Zvonimirovom i čvorom Škurinje na riječkoj zaobilaznici, od kojih su se neki obratili i našoj redakciji. U oba slučaja riječ je o ulicama s vrlo gustim prometom vozila, što dodatno povećava mogućnost za prometne nezgode.


Problem blata i prašine na kolniku posebno je izražen za kišovitog vremena, kada se zemlja i prašina pomiješaju s vodom i na kolniku nastaju velike blatnjave lokve, osobito u Zvonimirovoj, na križanju s Benčićevom ulicom, gdje će se jedan od krakova buduće ceste spajati s mrežom gradskih prometnica koje vode prema centru grada. O blatu koje kamioni iznose na kolnike gradskih prometnica upit smo poslali Policijskoj upravi primorsko-goranskoj, iz koje je potvrđeno da je riječ o prometnom prekršaju na koji su službenici Policijske uprave PGŽ-a u više navrata upozoravali izvođače radova.


Kazna za vozača


Iz PU-a objašnjavaju da je, sukladno članku 45. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, za prekršaj nanošenja blata na kolnik prilikom uključivanja u promet sa zemljane ceste, gradilišta ili slične površine, odgovoran vozač koji se vozilom uključuje u promet na cestu sa suvremenim kolničkim zastorom, ukoliko prije ne ukloni blato s kotača vozila. Predviđena novčana kazna za vozača koji to ne učini je tisuću kuna. Za pravne osobe koje ne poštuju odredbe Zakona po pitanju ugrožavanja sigurnosti otpadom i drugim stvarima ostavljenima na cesti, kazne su još strože.




– Sukladno članku 35. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, zabranjeno je na cesti ostavljati, nanositi ili bacati otpatke ili predmete i tvari koje mogu ometati ili ugroziti sigurnost cestovnog prometa, dok je vozač dužan takve predmete ili tvari koje padnu s njegova vozila ukloniti s ceste. U slučaju postupanja suprotno odredbama navedenog članka, za pravnu ili fizičku osobu obrtnika predviđena je novčana kazna od 5.000 do 15.000 kuna, za odgovornu osobu 1.500,00 do 5.000,00 kuna te za vozača 1.000 kuna.


U dosadašnjem periodu za vrijeme izvođenja navedenih radova izgradnje državne ceste 403, na temelju redovnih obilazaka ili dojava građana, policijski službenici su devet puta usmeno upozorili izvođače radova na obvezu čišćenja kotača vozila prilikom izlaska na kolnik s prostora gradilišta i samog kolnika, dok je navedeni problem više dolazio do izražaja tijekom kišnih perioda, stoji u odgovoru iz PU-a PGŽ-a, uz napomenu da je utvrđeno da izvođači radova svakodnevno prije završetka smjene dodatno čiste ceste na mjestima izvođenja radova. Iako smo postavili upit i koliko je kazni eventualno izrečeno izvođačima tijekom prošle godine i u kojem iznosu, iz PU-a nismo dobili odgovor na ovo pitanje.


Ispiranje kotača


Da se kotači teretnih i drugih vozila prije izlaska na asfalt čiste i peru, ističe i Martin Abramović, inženjer Hrvatskih cesta na gradilištu D403.
– I mi smo izvođače upozoravali da se moraju strogo pridržavati odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama te ih se oni i pridržavaju. Kotači kamiona se ispiru prije izlaska na ulice, no riječ je o velikom broju vozila, a na kotačima može ostati nešto malo zemlje i događa se da ta zemlja završi na asfaltu. Naši izvođači redovito ispiru i čiste i asfalt na izlazima s gradilišta. U nekoliko navrata se dogodilo da se pokvari pumpa kojom se peru kotači, te je odmah bila zamijenjena drugom, no vozila su morala izlaziti s gradilišta u tom kratkom periodu.


Uglavnom, radi se sve što se može da se takve pojave ne događaju ili svedu na najmanju moguću mjeru, kaže Abramović.