Turizam

VIŠE IH STIGLO NEGO KRUZERIMA Jedrenjacima lani u Rijeku doputovalo dvanaest tisuća gostiju

Alenka Juričić Bukarica

snimio Marin Aničić

snimio Marin Aničić

Najviše brodova u Rijeci kao polazišnoj luci ima ID Riva tours Selimira Ognjenovića, tu je i Katarina line, a doznajemo kako postoji interes i za jednom češkom agencijom da se uključi u ovu priču. Broj brodova koji isplovljavaju na krstarenja iz Rijeke se, dakle, povećava, a konkurencija zaoštrava.



RIJEKA – Kada se u Rijeci govori o putnicima s kruzera, odnosno na kružnim putovanjima, uvijek se govori o velikim brodovima koji dovode stotine i tisuće putnike. Međutim, prava je istina da je lani u Rijeku na kruzerima stiglo oko 11 tisuća putnika s kruzera, a više od 12 tisuća putnika na manjim turističkim brodovima, poznatim drvenim jedrenjacima. Ove godine bi se taj omjer trebao promijeniti, i to znatno u korist broja putnika s velikih kruzera, no jedrenjaci kojima je Rijeka polazišna luka na kružnim putovanjima po kvarnerskim otocima, ali i dalje, do Zadra s primjerice raftingom na Zrmanji, sve ove godine bilježe stabilan broj putnika, dapače i rast.


Tako je, primjerice, u 2014. kada u Rijeci nije bilo ni jednog kruzera, ovdje ukrcano oko 9 tisuća putnika na jedrenjacima. Nešto manje ih je bilo 2015., da bi već 2016. opet njihov broj skočio i to skoro na 10 tisuća putnika na jedrenjacima, a lani ih je registrirano točno 12.188. Već godinama, pomalo u sjeni velikih, ovi manji brodovi postali su nezaobilazan dio riječke turističke priče koji bilježi respektabilne brojke. Ali, što je još važnije, puno tjesnije se veže na samu destinaciju. Jer riječ je o gostima koji će ovdje ostaviti osam dana parkiran automobil, prespavati u nekom riječkom hotelu ili apartmanu, obići grad…


Otvorena sezona


Najviše brodova u Rijeci kao polazišnoj luci ima ID Riva tours Selimira Ognjenovića, tu je i Katarina line, a doznajemo kako postoji interes i za jednom češkom agencijom da se uključi u ovu priču. Broj brodova koji isplovljavaju na krstarenja iz Rijeke se, dakle, povećava, a konkurencija zaoštrava.




Selimir Ognjenović, vlasnik njemačkog touroperatora ID Riva tours, istaknuo je kako svake godine povećavaju flotu brodova pa tako i ove godine uvode nove koji će isplovljavati iz Rijeke. Prvi su na putovanje isplovili već prošle subote, tako da su ustvari i otvorili ovogodišnju kruzing sezonu. Inače, ID Riva tours ukupno na Jadranu ima 32 broda, od čega ih čak 14 isplovljava upravo iz Rijeke.



Činjenica da je iduće godine Rijeka Europska prijestolnica kulture naš je veliki adut.To je izuzetno značajan projekt koji će jako puno pridonijeti, i već sada doprinosi, imidžu Rijeke na međunarodnoj turističkoj karti. Mi također radimo na promociji EPK, tako smo nedavno u suradnji s TZ-om Kvarnera u Essenu održali iznimno zapaženo predstavljanje Rijeke kao EPK. To će podići Rijeku i kao »city break« destinaciju, a za nas svakako znači i još veću atraktivnost Sjevernog Jadrana, kazao je Ognjenović.



– U Rijeku smo kroz godine dosta uložili, prije svega jer su Rijeka kao luka iskrcaja i ukrcaja, i sam Kvarner, vrlo zanimljivi. Mnogi moji kolege se vode željama putnika. Naime, gost koji dolazi u Hrvatsku iz primjerice SAD-a, obavezno želi vidjeti Dubrovnik. I zato je većina tih krstarenja na rutama Split – Dubrovnik i Trogir – Dubrovnik. I nama su brodovi na tim turama vrlo dobro popunjeni, međutim htjeli smo ponuditi i nešto drugo, znajući za atmosferu i ljepotu ovog područja. A i činjenicu da u lukama nema tolike gužve. Puno smo uložili u to da gostima ukažemo kako su Rab ili Lošinj isto tako lijepi kao i Hvar ili Korčula, kazao je ovaj turistički znalac.


Lokalni dobavljači


Isto je tako napomenuo kako je specifičnost ovakvih brodova to što koriste lokalne dobavljače hrane i pića, njihove kapetane i časnike se, za razliku od onih s velikih kruzera, može vidjeti u šetnji riječkom tržnicom i ribarnicom… Osim što su povezani s lokalnim poduzetnicima, oni za razliku od kruzera, uvečer nisu na moru, već u lukama, a njihovi gosti u mjestu, u destinaciji. Isto tako, tu su i vrlo popularni biciklistički aranžmani po kvarnerskim otocima, takozvani Inselhupfen. Sve to pokazuje koliko su povezani s lokalnim turizmom i koliko mu doprinose. Isto tako, Ognjenović će reći kako ovaj touroperator ima općenito i velik udio gostiju koji se vraćaju, čak oko 35 posto.


– Mi smo ovdje vrlo zadovoljni, imam osjećaj da je ID Riva jako dobrodošla i od strane Turističke zajednice i od Grada, ali i od Lučke uprave u kojoj su zainteresirani za posao i s kojima smo izgradili doista korektan partnerski odnos. Prepoznali su da smo mi s brodovima prisutni u Rijeci puna 24 tjedna godišnje, zaključio je Ognjenović. Za ovu, reklo bi se otežanu turističku godinu, očekuje rezultate na razini izvrsne lanjske. Očekivali su da će doći do promjena, međutim, na njih su se pripremali u dobrim godinama i dokazali se na tržištu, pa stoga, a i zaslugom samih partnera brodara, očekuju još jednu uspješnu kruzing sezonu s polaskom iz buduće Europske prijestolnice kulture.