Pandemijsko blagdansko vrijeme

Velika sniženja po riječkim trgovinama ipak nisu donijela šoping groznicu: ‘Kome je uopće stalo do novog kaputa ili cipela’

Biljana Savić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Jučer gotovo da i nije bilo kupaca u riječkim trgovačkim centrima, koji su izgledali prilično otužno. Rijetki su nešto kupovali, a oni koji ipak jesu, kupovali su za druge, da razvesele druge...



RIJEKA – Trebalo bi biti blagdansko, ali je potresno. Trebalo je biti veselo, ali je pandemijsko vrijeme. Trgovci na svim medijima i sa sviju »gadgeta« bombardiraju informacijama o sniženjima, no blagdanske šoping groznice nema. Gotovo da i nema kupaca u riječkim trgovačkim centrima, koji su izgledali otužno jučer uoči razornog potresa s epicentrom u Petrinji, koji je dobrano zatresao i Riječane, a osjetila ga je gotovo cijela Europa.


Lažna sniženja…


Kome je do novog kaputa i cipela? Nikome od onih koje smo susreli. Svi oni kupovali su za druge, da razvesele druge, kad već ne mogu sebe. Na skijanje nemaju kud, pa ni ti rekviziti ne nalaze kupce. Neki Riječani kažu da su sniženja lažna.


– Sniženje je nikakvo, pa to su redovne cijene, to je trgovina i njen marketing, kazao nam je Riječanin Igor kojega smo sa suprugom Slavicom bio u kupovini u Martiju. Obično, kaže, kupuje tehniku, i to isključivo putem interneta, pa mu trgovine fizički zapravo ništa ne znače, a došao je zbog supruge.




– Ovakve cijene bile su i na jesen, spuste, dignu, pa opet spuste, i to uvijek za iste artikle, kazali su nam Igor i Slavica.


Denis i Marija misle drukčije. Dapače, kažu da sniženje nikad nije bilo veće i da je oko 30 posto bolje nego lani.


– A svejedno mi se ne kupuje nikakva odjeća, sad je nemam gdje nositi, a tko zna hoće li mi se, kad sve ovo prođe, još uvijek sviđati, kazala nam je Marija.


– Ma kakva sniženja, govori nam Raul, to su sve cijene od jeseni, dobro znam, ali ipak trošim na gluposti i na poklone, smatra Raul, dok Damira govori da je neka roba zaista znatno jeftinija, no da velik dio asortimana uopće nije jeftiniji nego prije.


A, mi smo našli puno toga jeftinoga. Evo, na primjer, skafanderi u KiK-u po 90 kuna, muške košulje po 25 kuna, a ženske majice po 8 kuna. Žali bože jeftinih kombinezona za skijanje, ali možda posluže za Platak. U Mani ih prodaju za 230 i neku kunu, isplati se. Pepco nudi ženske tajice za 26 kuna, i nisu loše, ženske majice po 18 kuna.


Ima jeftinih stvari, ali treba imati sreće. Mi smo kupovali tenisice, gledali smo ih u ZTC-u na jesen i bile su 600 kuna. Jučer ih Skechersu u ZTC-u nađemo na sniženju, koštale su 360 kuna, ali nije bilo broja. Došli smo u MASS u ZTC-u i našli ih, tamo su bile 400 i nešto kuna, ali nije bilo broja, da bismo ih našli, te iste u Shoebedo za 211 kuna. I bilo je broja!


Dakle, zimska, mada neki ističu da su to blagdanska sniženja, kakogod, službeno su počela 27. prosinca i trajat će 60 dana. Prvi val sniženja nadovezao se na predblagdansku ponudu pa se sniženja u Tower Centru kreću većinom do 50 posto, uz neke iznimke koje imaju i od 20 do 70 posto popusta.


Oko 50 posto


U Robnoj kući Ri popusti se kreću od 30 do 60 posto, dok se u Retail parku Marti ističu blagdanski i sezonski popusti koji vrijede do 3. siječnja iduće godine. U ZTC-u su sniženja tek krenula, a već sad je popust od 50 ili čak i 70 posto na dio asortimana.


U Marti Retail Parku Pepco nudi popuste do 50 posto do 27. siječnja ili do isteka zaliha, Sancta Domenica nudi sezonska sniženja na mnoge artikle iz područja kućanske elektronike, KiK nudi trajni pad cijena od 30 posto, CCC 20 posto popusta na drugi jeftiniji par obuće i 30 posto na treći, najjeftiniji artikl, a akcija vrijedi do 6. siječnja. SPORT VISION ima sezonske popuste do 40 posto, AMDS 30 posto popusta na dio asortimana do kraja ove godine. Sinsay ima blagdanski popusti 20-30 posto, MANA na odabrane artikle do 50 posto do 3. siječnja.


Trgovine s najvećim sniženjima u ZTC-u su Idexe, C&A, Women’s secret, MASS, Anda, Vitapur, Takko, Jeordies i Tom Tailor.


U Tower centru Galileo ima popust do čak 50 posto i akciju 1+1 gratis na dio asortimana, Europa 92 nudi sniženje do 30 posto na označene artikle,


Napapijri je snizio cijene 30 i 40 posto za cijelu kolekciju, Varteks se isprsio popustima i do 70 posto, MASS nudi sezonske popuste do 60 posto na svu obuću i torbe bez iznimke, a u Robnoj kući RI ARGENTUM nudi 50 posto popusta na asortiman srebra, čelika i remena za satove, 40 posto popusta na asortiman satova, 30 posto popusta na zlatni nakit, Bombastik do 50 posto, Viktor bags & accessories do 40 posto, Deichman na 2 snižena artikla, dodatnih 50 posto na drugi artikal, a Torbica do 30 posto popusta na odabrane artikle.