
Foto: Vedran Karuza
U obiteljskom obrtu Unuk malo toga se promijenilo kroz minula desetljeća, i iznutra i izvana, što samo upućuje da je kvaliteta u nečem drugom, jer iz njihove trgovine rezervnim dijelovima i servisa kućanskih aparata na Mlaki svaki kupac izlazi obavljenog posla
RIJEKA Jedna su od rijetkih konstanti koja se zadržala i opstala u gradu na Rječini. U trideset i šest godina rada gotovo da su i sami postali brend, bez puno pompe, reklama i velebnih poslovnih prostora. Jer, dovoljno je spomenuti Unuk i više-manje svi u Rijeci, ali i šire, znaju da je riječ o trgovini rezervnim dijelovima i servisu kućanskih aparata na Mlaki. Uz bok s dijelovima za najnovije modele, ovo je mjesto ujedno i posljednja nada onima koji su praktički već otpisali da će uspjeti pronaći rezervni dio za svoju desetak ili više godina staru perilicu rublja, usisivač, hladnjak, štednjak, pećnicu, mikser, fritezu…
U eri velikih i blještavih trgovačkih centara, u kojima su potrebni sati za obilazak, a pronalazak dostupnog i upućenog prodajnog osoblja često je pravi poduhvat, Unukov je dućan prava protuteža tome, kao i podsjetnik kako smo nekad živjeli i kupovali, a da nam opet ništa nije nedostajalo. U ovom se obiteljskom obrtu Milenka Unuka malo toga promjenilo kroz minula desetljeća, i iznutra i izvana, što samo upućuje da je kvaliteta u nečem drugom.
Ulaganje u posao
– Uvijek smo ulagali u posao. Stalno se trudimo dobaviti i imati rezervne dijelove za praktički sve aparate koji postoje na našem tržištu, premda je danas to više teško pratiti. Svakoj našoj mušteriji nastojimo pružiti ono što treba, a ako u tom trenutku i nemamo određeni dio, reći mu u kojem ga roku možemo dobaviti. Cilj nam je i želimo da kad stranka izađe iz dućana ima opciju i rješenje, a ne da ne zna kuda se okrenuti i što učiniti, kazao nam je Milenko Unuk, koji je nedavno primio priznanje riječkog Udruženja obrtnika, statuu »Obrtničke ruke«.
Za ovu nagradu odmah će reći kako je to priznanje i njegovoj supruzi Tereziji, kćerci Martini, kao i Ediju Rogoviću i Nenadu Dubaiću, njegovim zaposlenicima za koje veli da su praktički dio njegove obitelji i u koje ima apsolutno povjerenje. Kod Unuka su došli prije 23 godine, još kao naučnici, i ostali su do dan-danas. Najnovija članica Unukovog tima je i Sandra Poljak, koja im se pridružila prije otprilike dvije godine.
Jer, unatoč potrošačkom društvu u kojem živimo i kojeg se stimulira, prilike u Hrvatskoj još su uvijek takve da ljudi gledaju kako popraviti što se popraviti dade da bi se prošlo čim jeftinije i s manje naprezanja kućnog budžeta. Taj trend, kaže naš sugovornik, posebno se osjeti u posljednjih deset godina odnosno s početkom krize. Zanimljivo je i da Unuk nikad nije uveo mogućnost plaćanja karticama, ali po svemu sudeći to mu ne koči poslovanje.
Milenko Unuk u samostalne je obrtničke vode krenuo još daleke 1980. godine. Nakon što je ispekao zanat u Termoelektro servisu, koji se nekad nalazio u Barčićevoj ulici, četiri je godine plovio na »strancu« i sa tim je početnim kapitalom odlučio pokrenuti vlastiti posao.
U ondašnjem sistemu trebalo mu je punih osam mjeseci da bi dobio potrebne papire. Najprije je krenuo sa servisom kućanskih aparata da bi koncem osamdesetih godina, u vrijeme Ante Markovića, i sam počeo prodavati aparate. Bilo je to ujedno i »najčupavije« razdoblje u njegovom poslovanju, prisjeća se danas Milenko Unuk jer je vladala sveopća pomama kupovanja novih kućanskih aparata. Ljudi su tražili čim veći izbor aparata, a on sam zbog skučenosti poslovnog prostora, u kojem je i danas, nije bio u mogućnosti izložiti ih u većem broju.
Nikad nije uzeo kredit
– Uvijek sam se klonio i bojao megalomanije, tih napuhanih balona koji lako puknu i povuku sve za sobom u propast. Ne znam, možda bih trebao imati veći poslovni prostor, negdje u užem središtu grada, ali to za sobom povlači neka druga pitanja, od problema parkinga i naše dostupnosti klijentima, veće najamnine, a time i većih cijena za naše mušterije, ističe Unuk koji, kako sam kaže, nikad nije uzeo kredit.
– Sve što sam činio, činio sam to novcem kojeg smo mogli izdvojiti iz poslovanja. U životu nisam kupio nov automobil, ali zato nikad nismo kasnili s plaćanjem naših dobavljača i drugim našim obvezama. Na to ovdje svi jako pazimo i posebno smo osjetljivi, dodaje Milenko Unuk.