e-Traffic

Učenici riječke Prometne škole boravili u Španjolskoj, Portugalu i Njemačkoj. Provjerili smo kako im je bilo

Ingrid Šestan Kučić

Zadovoljni stečenim iskustvom - učenici Prometne škole / Foto: Ana Križanec

Zadovoljni stečenim iskustvom - učenici Prometne škole / Foto: Ana Križanec

Ukupno 20 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda prvi se put susrelo s ritmom poslovnog života, a ono što taj njihov prvi korak u radno okruženje čini posebnim činjenica je da su to iskustvo stekli stotinama kilometara dalje od svoje škole



RIJEKA – Budući vozači, tehničari za poštanske i financijske usluge te budući tehničari cestovnog prometa koji znanja stječu u klupama riječke Prometne škole, ove su školske godine prvi put zakoračili u svijet rada. Ukupno 20 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda prvi se put susrelo s ritmom poslovnog života, a ono što taj njihov prvi korak u radno okruženje čini posebnim činjenica je da su to iskustvo stekli stotinama kilometara dalje od svoje škole, jer u okviru Erasmus projekta svoju su praksu odradili čak u tri europske države.


Njemačka, Španjolska i Portugal tako su postali mjesta prvog radnog iskustva, a sve je realizirano u okviru projekta »e-Traffic«, čija vrijednost doseže gotovo 60 tisuća eura.


Za svaku preporuku


Pojašnjavajući da se radi o četvrtom Erasmus projektu Prometne škole, koordinatorica Erasmus programa Tanja Vrbanac kaže da je prva mobilnost realizirana u Zaragozu gdje je u pratnji nastavnika Linde Grubišić Beline i Bojana Petrana putovalo desetero učenika, budućih vozača motornog vozila i tehničara za poštanske i financijske usluge.




 


– Partneri u Španjolskoj bili su nam Mundus Group. Učenici su mogli više naučiti o karakteristikama sektora prometa, logistike i ekonomije u Španjolskoj, raditi na konkretnim projektnim zadacima, raditi s klijentima, analizirati statističke podatke, koristiti virtualne usluge i suvremene digitalne uredske alate, kao i usvojiti principe ekovožnje, objašnjava Vrbanac.


Praktična nastava u Španjolskoj


U Španjolskoj se, kaže budući vozač Andre Šarabok, radilo punom parom, jer radno se mjesto svakodnevno nije napuštalo od 8 do 14 sati.


– Nije to bilo naporno. Najveći je problem bio jezik. Čak smo tri jezika koristili kako bismo se sporazumjeli. Ne ide im baš engleski. Srećom, bio je jedan mlađi radnik koji je malo bolje znao engleski, ali šef se jako loše služi stranim jezikom, priča Andre.


Unatoč tome, dodaje, kući se vratio samo s pozitivnim iskustvima i svakome bi preporučio da stručnu praksu odradi u inozemstvu.


Ekološka osviještenost


Iako nije bio u istoj državi i u istoj ekipi, pozitivna iskustva ima i njegov kolega Tim Miloš.


– Bio sam dva tjedna u Njemačkoj. Radili smo od 9 do 15 sati svaki dan, ali bilo je vremena za izlete, druženja. Društvo je bilo super. Bilo je učenika i studenata iz drugih država. Preporučio bih svima da isprobaju kako je to, ističe Tim.


Praktična nastava u Njemačkoj


U Njemačkoj su, dodaje koordinatorica, bila četiri buduća tehničara cestovnog prometa u pratnji nastavnika Marina Balenovića, a za razliku od ostalih učenika, oni su na stručnu praksu putovali vlakom, čime su pokazali visoku razinu ekološke osviještenosti.


– Partner u Njemačkoj bio nam je Vitalis, a učenici su se upoznali s karakteristikama sektora prometa i logistike u Njemačkoj, koristili su službenu dokumentaciju, planirali događanja i prijevoz te su se upoznali sa suvremenim softverima, navodi Vrbanac.


Dodaje da je u Portugal putovalo šestero budućih tehničara cestovnog prometa koje je pratio nastavnik Ivan Čirjak. Partner je bio Mobility Friends, a opis posla koji su odrađivali učenici bio je sličan ostalim odrađenim praksama. Rijeku je Portugalom na dva tjedna zamijenila i Nicole Brumnjak.


Praktična nastava u Portugalu


– Jako puno se nauči. Mi smo učili norme za prolazak tehničkog pregleda, kako izgleda podvozje vozila i slično. Bili smo smješteni u kampusu i u hotelu, imali smo puno izleta i bilo je zanimljivo, svakome bih preporučila da se javi na natječaj, priča Nicole.


Odlična prilika


Ista iskustva i istu preporuku imaju i Andre Šarabok, Karlo Bajčić, Vanessa Disep, Din Islamović, Ivano Pervan i Filip Zorić. Svi oni kažu da je praksa u inozemstvu odlična prilika i da je imaju namjeru ponoviti, a to potvrđuje i ravnateljica Mira Žepina koja kaže da se još nije dogodilo da netko tko je bio na Erasmus mobilnosti to iskustvo ne želi ponoviti. Prednost je mobilnosti, dodaje koordinatorica, što uz praksu učenici upoznaju kulturne i društvene aspekte sredine u kojoj borave, isporobavaju nacionalnu kuhinju, napreduju u jezičnom, kulturološkom, profesionalnom i osobnom pogledu. Međutim, da bi se sve to postiglo, prva je stepenica proći eliminacijski natječaj na kojem se boduje školski uspjeh, sudjelovanje na natjecanjima te na izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima.


– Ispituje se i njihova motivacija za sudjelovanje, a nakon završetka natječajnog postupka slijede cjelovite pripreme. Naime, učenici su u Centru tehničke kulture Rijeka redovito pohađali kulturološke, jezične i strukovne pripreme pod vodstvom nastavnika Igora Veselog, Marina Balenovića i Sandija Basića, zaključuje Vrbanac.