Martinje

U Rijeci sinoć održana premijera jednog od najboljih hrvatskih vina

Edi Prodan



Najznačajnija hrvatska vinska predstava ovogodišnjeg Martinja održala se sinoć u riječkom hotelu Hilton koji je vrhunska vinarija Benvenuti iz Kaldira nedaleko Motovuna odabrala za premijerno predstavljanje terana Santa Elisabetta iz 2017. godine.


Nikola i Albert Benvenuti na tu su vinsku svečanost pozvali stotinjak vinskih znalaca, enogastronomskih profesionalaca, recentnih trgovaca te novinara dok je u drugom dijelu koji je uključivao sljubljivanje vina i hrane paticipirala i uljara Chiavalon, čiji su vlasnici, braća Sandi i Tedi također doputvali u Rijeku.


– Područje Kaldira, bijela zemlja, nadmorska visina na kojoj se nalaze naši vinogradi daju elemente koji su u odnosu na druge krajeve Istre vrlo specifični. K tome na području Santa Elisabetta na nasadima terana primjenjujemo i mehaničke mjere kojima se grozdovi oblikuju na optimalan način da bi se čitav proces dobivanja vina nastavilo u podrumu, pojasnio je Albert Benvenuti koji je u bratskom tandemu zadužen za vinogradarski dio priče. Vinarski je pak briga Nikole Benvenutija, koji je k tome i čelna osoba Vinistre.




– Vino zrije u hrastovim bačvama. Stavljamo ga u njih nekoliko veličina kako bismo zajedno sa stručnjacima, vinskim znalcima došli do onih idealnih u kojima će biti do pune zrelosti, a to su četiri godine kao što se vidi iz priloženog jer predstavljamo Santu Elizabettu iz 2017., pojasnio je Nikola ujedno istaknuvši desetak osoba – Danijela Kramarić, Sanja Simić, Davor Butković, Sandi Paris, Saša Špiranec, … koje su svojim savjetima ali i informacijama koje im je odašiljalo njihovo nepce participirali u definitivnom oblikovanju jednog od najboljih terana, općenitio crnih vina nastalih u Hrvatskoj.


I, kakva je Santa Elisabetta 2017, treće izdanje vina koje rasproda prije nego što nastane? Moćna! Upravo onakva kao to priželjkuju najznačajniji vinari s Poluotoka – veliko crno vino iz Istre! Poznato je naime da se Istra itekako profilirala na međunarodnom tržištu s bijelim vinima, malvazijom dakako, dok je s autohtonim teranom uvijek bilo nemalo problema. Krupni grozdovi ne bi mogli do kraja, niti ravnomjerno sazriti tako da je jedna od najznačajnijih karakteristika vina bila njegova (pre)naglašena svježina. Iskustvo, terroir te iznad svega stručnost i znanje braće Benvenuti stvorili su prije tri godine Santa Elisabettu i oduševili struku. Bilo je tako i ovog puta, kad je na tržište stiglo oko 3,5 tisuća boca, uglavnom unaprijed zakupljenih, čija je nabavna cijena oko 300 kuna po buteljki.


Vratimo li s Rijeci, odabir za predstavljanje jednog od najznačajnijih hrvatski vina svakako je velika potvrda njezinim naporima na putu okretanju – turizmu. Doprinio je tome značajno i Hilton, no upravo je sinoćnja predstava bila ono što bi Rijeka i u budućnosti trebala dominantno činiti. Svojim je dolaskom na predstavljanje Santa Elisabette 2017 to itekako potvrdio i sam gradonačelnik Rijeke Marko Filipović.