BOLJA USLUGA

U Rijeci otvoren Mirovinski informativni centar

Biljana Savić

U Rijeci se ured MIC-a nalazi na adresi Titov trg 8A, bit će otvoren od 8 do 20 sati, a posebno educirani radnici pružat će građanima sve informacije o sustavu mirovinskog osiguranja



RIJEKA – Središnji registar osiguranika Regos je s Ministarstvom rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike te Hrvatskim zavodom za zapošljavanje u svibnju 2020. godine potpisao Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u svrhu provedbe projekta pod nazivom »Moja mirovina – Unapređenje usluga REGOS-a na tržištu rada«. Projekt ukupne vrijednosti od 54,095 milijuna kuna uključuje i otvaranje Mirovinskih informativnih centara (MIC-eva) kojima je cilj približiti mirovinski sustav korisnicima i olakšati pristup svim potrebnim informacijama iz djelokruga REGOS-a i HZMO-a. MIC-evi su otvoreni u četirima najvećim gradovima u Hrvatskoj: Zagrebu, Splitu, Osijeku te Rijeci na adresi Titov trg 8A.


U MIC-evima, koji će radnim danima biti otvoreni od 8 do 20 sati, stručni i posebno educirani radnici iz dviju institucija pružat će građanima sve informacije o sustavu mirovinskog osiguranja.


Brojne informacije


Radnici će u MIC-evima na šalteru ili u prostoriji za unaprijed dogovorene konzultacije odgovarati na pitanja građana o izboru ili promjeni mirovinskog fonda, davat će informacije o primicima i uplaćenim doprinosima za mirovinska osiguranja, o prometu i stanju na osobnom računu, prijavama i odjavama na osiguranje, o statusu predmeta u HZMO-u, o ostvarivanju prava iz mirovinskog osiguranja i pravu na doplatak za djecu, o izboru mirovine, e-uslugama HZMO-a kao i informacije o zatvaranju osobnog računa te isplati sredstava zakonskim primateljima. Osim toga, građani će moći podnositi različite zahtjeve te će im se izdavati razne potvrde u papirnatom obliku.




Također, u MIC-evima i poduzetnici mogu dobiti osnovne informacije o obračunu i plaćanju doprinosa za mirovinsko osiguranje, stručnu pomoć vezano za rješavanje nepovezanih uplata doprinosa za mirovinska osiguranja i nepovezanih uplata II. stupa evidentiranih na privremenom računu te im se mogu izdati različiti dokumenti u papirnom ili elektroničkom obliku. Dodatno, moći će dobiti informacije o prijavama i odjavama kao i promjenama u osiguranju te obvezama poduzetnika vezano za mirovinsko osiguranje.


Moja mirovina


HZMO je važan partner u projektu Moja mirovina s obzirom na to da je nadležan za provedbu obveznog mirovinskog osiguranja na temelju generacijske solidarnosti, tzv. I. stupa.


– Drago nam je da HZMO sudjeluje kao partner u projektu Moja mirovina, posebice u osnivanju MIC-eva, gdje će i naši radnici pomoći građanima da na licu mjesta dobiju sve relevantne informacije vezano za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja i doplatka za djecu, kako bi u konačnici mogli donijeti ispravne i informirane odluke koje mogu rezultirati boljim upravljanjem sredstvima za buduću mirovinu. Otvaranje MIC-eva ujedno je i prilika za podizanje svijesti o utjecaju naših odluka na vlastitu mirovinu kao i za poboljšanje razumijevanja složenog procesa iz mirovinskog osiguranja – kaže ravnatelj HZMO-a Ivan Serdar.


Voditi računa i o fondovima


– Otvaranjem Mirovinskih informativnih centara osiguranicima koji tek kreću u svoju karijeru, onima pred odlazak u mirovinu, ali i poduzetnicima, omogućeno je da na jednom mjestu u vrlo kratkom vremenu dobiju sve potrebne informacije. Cilj nam je svakako da naši osiguranici svjesno odlučuju o svojoj mirovini, vode računa o fondovima u kojima se njihova sredstva akumuliraju i u konačnici utječu na visinu mirovine koja ih čeka po završetku radnog vijeka – ističe ravnateljica REGOS-a Iskra Primorac.