Sajam na Trgu 111. brigade

U Rijeci će na blagdan Velike gospe biti održana zanimljiva akcija

Edi Prodan

Od 15. do 22. kolovoza zagrebačka Braniteljsko socijalna zadruga Misija će na Trgu 111. brigade izložiti zanatske i prehrambene proizvode svojih članova



Na sam blagdan Velike Gospe, koji se u Rijeci – čiji je Trsat jedno od najznačajnijih marijanskih svetišta u ovom dijelu Europe – proslavlja s posebno velikim mnoštvom hodočasnika, organizira se i jedna iznimno zanimljiva, hvale vrijedna akcija. U subotu, 15. kolovoza zagrebačka Braniteljsko socijalna zadruga Misija, osnovana prije točno dvije godine, u rujnu 2018., na Trgu 111 brigade otvara svoje štandove na kojima se neće nuditi samo razni zanatski ili prehrambeni proizvodi, nego i mogućnost dugotrajne suradnje, kao i ono najvrednije – ideje.


Misija je naime 2020. godine pokrenula projekt »Hrvatske ruke« čiji je cilj članovima pomoći u kvalitetnoj prezentaciji njihovih proizvoda, zbog čega i organiziraju gostovanja u nizu hrvatskih gradova, poticanje proizvodnje i supstituiranje često bespotrebnog uvoza najrazličitijih dobara koji se pod istim uvjetima i s istom izlaznom cijenom mogu proizvesti i – hrvatskim rukama, pameću i zalaganjem.


– Mnogi mali poduzetnici, kreativci, vlasnici OPG-a, dakle svi oni koji prvenstveno stvaraju svojim rukama, imaju problem kvalitetne prezentacije te tržišnog plasmana svojih proizvoda. Tržište je prepuno nekvalitetne, uvezene robe, dok se domaće radišne ljude često stavlja u drugi plan. Upravo se zbog toga javila ideja za organizacijom sajmova pod nazivom » Hrvatske ruke« kojima se gostuje u našim gradovima, istaknuo je Branko Marković, upravitelj zadruge.




Sajmovi, odnosno sama prodaja na štandu, su izabrani kao idealno obraćanje javnosti jer omogućavaju direktnu komunikaciju s potencijalnim kupcem. Ne samo čin prodaje određenog proizvoda, nego i dopunsku informaciju o njemu, stvaranje veze s proizvođačem i nastavak suradnje i nakon što se sajam okonča. Kad je riječ o proizvođačima prehrambenih proizvoda, jako popularan način komunikacije je – degustiranje proizvoda, što također potiče naknadnu potražnju.


– Kako smo i sami kao izlagači dugi niz godina sudjelovali na raznim sajmovima te ostalim manifestacijama, želja nam je bila da samo izlaganje dovedemo na višu razinu te maksimalno olakšamo našim izlagačima pronalaženje novih tržišta. Ono što je također važno, osmislili smo i modalitet izlaganja te se tako izlagaču nudi veći prostor, dok robu, po završetku radnog dana, nije potreban pospremati, što predstavlja velik problem na većini drugih sajmova, već se sama konstrukcija štanda jednostavno zatvori, bez pakiranja te spremanja robe. Isto tako, želja nam je da ponuda na sajmu bude što raznovrsnija kako bi se privukao što je moguće veći broj zainteresiranih posjetitelja, dodao je Marković.


Sajam počinje u subotu 15. kolovoza, a traje zaključno do iduće subote, 22. kolovoza. Svi zainteresirani proizvode članova Misije – obrtnika, poduzetnika i vlasnika OPG-a – mogu razgledati, kušati, pa i pokrenuti poslovnu suradnju na Trgu 111. brigade Hrvatske vojske te tako pomoći da Misija obavi misiju zbog koje je i osnovana.