Investicija

U Bakru završili veliki projekt uređenja priobalja, evo kako izgleda nova šetnica na moru

Sanja Gašpert

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Uređivan je sjeveroistočni kraj podmorskog tunela, a nabavljeni su i pontonski elementi valobrana.



Završen je projekt “Uređenje priobalnog područja uz sjeveroistočni kraj podmorskog tunela u Bakru”, koji je, s prethodno plaćenom dokumentacijom ukupno vrijedan 11,4 milijuna kuna.


Projekt je financiran sredstvima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u iznosu od pet milijuna kuna i Grada Bakra koji je osigurao 6,1 milijuna kuna.





Kao nositelj spomenutog projekta imenovana je Županijska lučka uprava Bakar-Kraljevica-Kostrena, koja je u suradnji s Primorsko-goranskom županijom osigurala 250.000 kuna.


Ovdje tek krećemo


Cjelokupan projekt i ciljevi koji su ostvareni, a odnose se na uređenje priobalnog područja uz sjeveroistočni kraj podmorskog tunela u Bakru te na nabavku pontonskih elemenata valobrana, predstavljen je na konferenciji za novinare, kojoj je nazočio i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.



– Emotivno sam vezan uz Bakar, jer sam u ovom gradu, kao učenik Pomorske škole Bakar, proveo najljepše dane svoga života i znam kako je Bakar izgledao nakon koksare.


Danas je to sasvim drugačiji i ljepši grad, danas je Bakar gospodarsko središte Hrvatskog Primorja, zahvaljujući aktualnoj vlasti na čelu s gradonačelnikom Tomislavom Klarićem.


Ovaj projekt jedan je u nizu projekata koje provodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture na hrvatskoj obali, koji našoj obali donose pravu renesansu.


Svaki tjedan završava po jedan projekt, a trenutno su ulaganja u hrvatsku obalu vrijedna dvije milijarde kuna, od kojih je najviše bespovratnih sredstava Europske unije, uz petnaest posto nacionalnih sredstava, dok lučke uprave financiraju izradu projekata.


Ovaj projekt u Bakru promijenio je vizuru grada, posebno ovog dijela obale koji je bio zapušten.



Ovdje se ne zaustavljamo s projektima, krećemo i s drugim pontonima, a upravo na ovom prostoru planirana je i nova zgrada ŽLU Bakar-Kraljevica-Kostrena, kazao je ministar Butković, dodajući kako će Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nastaviti s ulaganjima u pomorsko dobro te kako je Primorsko-goranska županija, nakon Dubrovačko-neretvanske županije u samom vrhu ulaganja u pomorsko dobro s više od 400 milijuna kuna.


Ulaganja od 25 milijardi kuna


Ministarstvo ulaže više od 25 milijardi kuna u prometnu infrastrukturu, a značajna sredstva idu upravo u obale, luke i rive. Nakon Bakra idem u Kostrenu gdje ćemo održati sastanak i dogovoriti detalje uređenja Žurkova, projekta vrijednog više od osamdeset milijuna kuna, istaknuo je Butković.


Bakarski gradonačelnik Tomislav Klarić kazao je kako je ovo značajan dan za Grad Bakar, a u samom naselju Bakar započeo je veliki investicijski ciklus izgradnje kanalizacije, vrijedan 60 milijuna kuna financiranih sredstvima gradskog proračuna, dok se uskoro plato bivše koksare planira staviti u gospodarsku funkciju.



– Grad Bakar je financirao dio radova na uređenju obale, kao i nabavku šest pontonskih elemenata valobrana ukupne dužine 120 metara.


Sama ideja izgradnje šetnice osmišljena je od strane Grada Bakra sada već davne 2007. godine i nalazila se u Programu ukupnog razvoja Grada Bakra.


Kada su se stvorili uvjeti i otvorila mogućnost financiranja ovako zahtjevnog projekta, krenulo se s izradom projektne dokumentacije u prvoj polovici 2020. godine.



Spomenuti posao bio je povjeren tvrtki Marecon d. o. o., a Urbanistički studio Tanje Rakovac odradio je arhitekturu i krajobraz. Grad Bakar je financirao izradu projektne dokumentacije.


Nakon ishodovane građevinske dozvole, izvođači radova zajednica ponuditelja – BSK commerce d. o. o i Marintek Adriatic d. o. o. započeli su s radovima u prošloj godini, a radove su zajedno nadzirali Grad Bakar i FAB-ING d. o. o.


Što je sve izvedeno


Na priobalnom području, uz sjeveroistočni kraj podmorskog tunela, izvedeni su podmorski nasipi i konstrukcija novog obalnog zida čijim se zahvatom korigirala obalna linija na južnom dijelu prostora.



Riva je dobila novi izgled preslagivanjem kamenog opločenja stare rive koja se spojila s novom obalom, čija dužina iznosi 65 metara.


Šetnica na moru, koju čini osam pontonskih elemenata valobrana u ukupnoj dužini od 180 metara, spojena je mostićem s novouređenom obalom, prigodno osvijetljena i opremljena rukohvatima.


Na samom kraju pontonske šetnice postavljena je prilazna oznaka za plovila – lanterna, dok se na desnoj strani nalazi i nekoliko vezova za veća plovila, kazao je Klarić.


U planu još 200+vezova


Najavio je kako će, uz postojećih sto, ovo područje u budućnosti dobiti još dvjestotinjak vezova. Dodao je kako se u budućnosti planira postavljanje pontona i na drugoj strani obale, kod parka Banj, gdje će se nakon završetka projekta izgradnje kanalizacijskog sustava, urediti i plaža.



Između objekta “stolarije” i podmorskog tunela, na hodnoj površini, izveden je reljef bakarskog zaljeva u kamenu. Na reljefu je ucrtana linija koja pokazuje 385 metara dug podmorski tunel, a natpisima su istaknute i važne lokacije i građevine grada Bakra.


Čitav prostor nove obale organiziran je kao pješačka površina koja se prostire na 826 m2, a uređena je urbanom komunalnom opremom, klupama, koševima i stablima te mediteranskim biljem.


Na portalu podmorskog tunela postavljena su nova vrata, koja na zanimljiv način, natpisima na hrvatskom i engleskom jeziku, prolaznicima daju osnovne informacije o dužini tunela, njegovoj izgradnji i nekadašnjoj namjeni.



Planira se interpretacijski urediti ulazni dio tunela tako da se posjetiteljima na moderan način, multimedijskim efektima, prikaže nekadašnja industrija na području grada Bakra.


Uz unutarnje uređenje planira se i vanjsko osvjetljenje tunela do ulaska u more, rekao je Klarić.


Novinarima se obratila i ravnateljica Županijske lučke uprave Bakar-Kraljevica-Kostrena Dijana Mihaljević, koja je pohvalila odličnu suradnju ŽLU s Gradom Bakrom i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, čega je rezultat uređenje lučkog i nelučkog područja te istaknula kako su novi valobrani osigurali uvjete za komunalne i nautičke vezove.