'Ponovo dišite'

Turistički djelatnici Kvarnera u nemilosrdnu bitku za turiste idu s neobičnom ponudom: Pozivaju goste na “post-covid rehabilitaciju”

Alenka Juričić Bukarica

S Klasterom zdravstvenog turizma zatražili smo od klinika ponude za takve rehabilitacije tako da na tržišta idemo snažno s tom ponudom. No priča zdravstvenog turizma u holističkom smislu uključuje i prehranu, pa uključujemo Kvarner Gourmet & Food, kretanje, outdoor... – kaže Irena Peršić Živadinov



RIJEKA – Turistička zajednica (TZ) Kvarnera i predstavništvo Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Sloveniji u suradnji s Kaval grupom održali su prekjučer za slovensko tržište jedinstveno virtualno gastronomsko putovanje po Kvarneru i kvarnerskim okusima pod nazivom Valentinovo s Kvarnerom kod vas doma.


Otkazivanje sajmova


Kroz dinamičnu kvarnersku gastropriču na YouTubeu, slovenske gledatelje provele su Irena Peršić Živadinov, direkorica TZ-a Kvarnera, te Metka Bradetić, direktorica ljubljanskog predstavništva HTZ-a. A u njoj su sudjelovali i neki od ponajboljih hrvatskih i slovenskih chefova kuhinje koji su pokazali s kakvim namirnicama i kakve se ukusne delicije mogu kušati na Kvarneru. Meni u tri slijeda tako su pripremali vrhunski mladi kuhar Mojmir Šiftar, inače chef budućeg restorana PEN iz Ljubljane, koji je pripremio predjelo od tune, potom Ognjen Novković, chef kuhinje restorana Kukuriku iz Kastva, koji je oduševio glavnim jelom od ribe, škampi i školjaka, a priznati slovenski chef Igor Jagodic iz ljubljanskog restorana Strelec je za brojne gledatelje pripremio desert od limuna, smokava i maslinova ulja. Kuhalo se tako i u Ljubljani i u Kastvu gdje je Nenad Kukurin, vlasnik Hotela i restorana Kukuriku, stavio »točku na i« kulinarskim delicijama svojom preporukom vina. U ovom gastrokolažu slovenski su pratitelji mogli vidjeti i riječki trbuh grada, odnosno placu i ribarnicu te se uvjeriti odakle dolaze friške namirnice za ukusna jela koja su pripremali kuhari.


Ova virtualna prezentacija bila je samo jedna u nizu virtualnih prezentacija, radionica i sajmova koje je TZ Kvarnera već odradio ili ima u planu odraditi, na slovenskom i ostalim emitivnim tržištima. Ovo je definitivno godina sasvim novog pristupa tržištima i predstavljanja kvarnerske turističke ponude s obzirom na to da je i prva sezona »sajmovanja« koja je u cijelosti pod epidemiološkim mjerama. Lani je, da podsjetimo, priča s koronom krenula u pravom smislu riječi s otkazivanjem najveće europske turističke burze – berlinskog ITB-a, prvi put u povijesti njegova održavanja. Ove godine obrada tržišta je sasvim drugačija, dio sajmova je već u startu definiran samo virtualno, dio je premješten u kasno proljeće, no upitno je i njihovo održavanje. Samim time, komunikacija s partnerima, turističkim agencijama, novinarima kao i samim turistima dominantno je prešla u neke nove, digitalne sfere.




– Već prošla godina promijenila je sliku emitivnih tržišta, zatim trendove potražnje, motive i preferencije gostiju, a prema tome izmijenjeni su i naši kanali i način djelovanja. U djelokrugu svog rada pristupamo svim trenutačno dostupnim mogućnostima promocije s obzirom na to da se gotovo sve aktivnosti turističkog sektora odvijaju digitalnim, dakle virtualnim putem, i to od webinara, virtualnih sajmova, prezentacija i radionica, do digitalnih kampanja oglašavanja i slično, pojasnila je Peršić Živadinov.


Virtualni štand


TZ Kvarnera, dodala je, početkom je ovog mjeseca imao i virtualnu prezentaciju za slovenske agente, dok će se 25. veljače održati i vinska prezentacija kvarnerske regije u suradnji s jednom poznatom slovenskom sommelierkom. Na ovom će se tržištu u ožujku napraviti online prezentaciju za medije, agente i publiku.


Što se tiče najjačeg emitivnog tržišta za Kvarner, a to je Njemačka, u sklopu virtualnog ITB-a TZ Kvarnera će 12. ožujka imati online prezentaciju i press-konferenciju, s time da će se na ITB-ovoj platformi u okviru svojevrsnog »virtualnog štanda« postaviti i niz drugih materijala o destinaciji. U Njemačkoj je u planu i dodatna prezentacija u suradnji s Predstavništvom HTZ-a, i to u Bavarskoj, iz koje dolazi velik dio njemačkih gostiju. Isto tako, već je održana virtualna prezentacija u okviru CMT-a Stuttgart.


– Hoće li prezentacija za područje Bavarske biti u ožujku ili travnju, ovisit će o epidemiološkoj situaciji. Dakle, vidjet ćemo kada će za to biti pravi moment. Inače, upravo je ovih dana otkazan i sajam u Münchenu koji je trebao biti održan krajem travnja, a na kojem smo trebali biti prisutni. Sada ćemo vidjeti planiraju li oni napraviti online varijantu. Dakle, situacija je takva da se moramo prilagođavati u hodu, ukazala je direktorica TZ-a Kvarnera.


Kako doznajemo, na talijanskom tržištu, osim virtualnih prezentacija, u planu je sudjelovanje na milanskom sajmu BIT, koji je zasad i dalje najavljen za svibanj. A moguće je i da će se kvarnersku nautičku ponudu predstaviti na ženovskom sajmu nautike.


Na području Austrije također se u ožujku ili travnju planira online prezentacija, a najesen, naravno ako se bude moglo, planira se i road show s touroperatorom FTI. Jedan road show ujesen bi se trebao organizirati i u Švicarskoj. Za svibanj je najavljen i sajam Ferienmesse u Beču.


Ove godine velika će se važnost dati i tržištima Srednje Europe, primjerice Češke i Slovačke. Tako se u ožujku ili travnju planira online prezentacija vezano i za željezničku liniju Regiojeta, koja će voziti i ove godine, kao i činjenicu da su lani u kriznoj godini ovi gosti bili brojni na Kvarneru i rado dolazili. Također će se obraditi i poljsko tržište gdje će se online predstavljanje održati nešto kasnije, u lipnju, a kvarnersku ponudu će promovirati i na mađarskom tržištu.


– To je ono što zasad imamo fiksno dogovoreno, a ostale ćemo aktivnosti provoditi kako situacija bude dozvoljavala. Inače, u komunikaciji s partnerima jako ističemo zdravstveni turizam, taj koncept »Ponovo dišite«, pogotovo post-covid rehabilitacije. Mi smo u suradnji s Klasterom zdravstvenog turizma od klinika zatražili ponude za takve rehabilitacije tako da na tržišta idemo snažno s tom ponudom. Međutim, čitava priča zdravstvenog turizma, ustvari, u holističkom smislu uključuje i prehranu, pa uključujemo Kvarner Gourmet & Food, potom kretanje, a tu je naša Kvarner outdoor ponuda, pa kulturni turizam… Sve su to proizvodi koji su se lani pokazali kao ono što gosti u aktualnoj situaciji traže, rekla je Peršić Živadinov.


Društvene mreže


Uz sve ove aktivnosti, paralelno se intenzivno radi i na oglašavanju, i tu će se isticati upravo mogućnosti zdravstvenog turizma, gastronomiju i outdoor aktivnosti. Dolasci turista će i ove godine, jasno, ovisiti o epidemiološkim mjerama, pa se kontinuirano nastavlja i s informiranjem o tome. A u TZ-u Kvarnera ističu i intenzivne aktivnosti na društvenim mrežama.


Fokus je, dakle, na tržištima s kojih je Kvarner lako dostupan vlastitim automobilom, a što se pokazalo kao velika prednost u lanjskoj koronasezoni. I lani, a ove godine još izraženije bit će kampanje kojima će turističke zemlje pokušati »dobiti« goste, ali i one kojima će ih njihove države pozivati da ljetuju u nekoj od domaćih destinacija.


– Sigurno je da će, primjerice Austrija imati jaku kampanju za svoje građane da ostanu na odmoru u svojoj zemlji, a oni su jako disciplinirani u tom smislu, navela je jedan primjer direktorica županijskog TZ-a. U svakom slučaju, kako se ono kaže, bitka će za svakog gosta ove godine biti nemilosrdnija nego ikad.


Bradetić: Kad mjere popuste, Slovenci prvi stižu


Kvarner kao turistička destinacija zauzima posebno mjesto kod slovenskih gostiju, što zbog blizine, što zbog bogate i raznolike ponude.


Potvrdila je to i Metka Bradetić, direkorica Predstavništva HTZ-a u Ljubljani podsjećajući kako je, ako se gledaju brojevi, Kvarner po ostvarenju dolazaka i noćenja gostiju iz Slovenije uvijek bio izuzetno tražena destinacija. Na pitanje što se može očekivati u ovoj, još jednoj koronakrizom obilježenoj godini, kazala nam je kako interes za dolaskom na Kvarner kod slovenskih turista ne opada.


– Taj interes nije opao niti u ova nesigurna vremena. Želja za putovanjima na tržištu Slovenije postoji što potvrđuje i velik broj svakodnevnih upita od kojih se znatan broj odnosi na područje Kvarnera gdje mnogi Slovenci imaju i vlastite nekretnine ili plovila, dok se od turističkih proizvoda najviše interesiraju za aktivni turizam, nautiku, eno-gastronomiju, kamping i drugo. Što se tiče najava, zasad postoji interes i turističke agencije bilježe porast upita, no nesigurnost vezana za trenutačno važeće mjere ipak stvara određenu dozu suzdržanosti zbog čega će naglasak u ovoj godini biti na »last minute« bukingu, rekla je Bradetić te dodala kako će, kada aktualne mjere popuste, prvi gosti zasigurno biti upravo – Slovenci.


Dignuta ljestvica


Kvarner je siječanj završio sa 61 posto turističkih noćenja u odnosu na siječanj 2020. godine.


– Nama je ustvari ljestvica visoko postavljena, jer ako usporedimo siječanj 2016. i ovogodišnji siječanj, mi smo na 91 posto prometa s početka 2016. godine. Predsezona i posezona posljednjih su se godina ustvari dosta digle što se tiče turističkog prometa, ukazala je direktorica TZ-a Kvarnera.